Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitengewoon CNG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• buitengewoon CNG

Ik ben de trotse bezitter van een Opel Zafira Tourer CNG , waarschijnlijk de enige in Oost-vlaanderen , mss wel in heel vlaanderen , ik zou het graag weten .
    Als je zelf de stap hebt gezet naar CNG ( aardgas onder druk ) zou ik graag weten welk model en wat je bevindingen zijn .
    Bob

heb je een thuistap ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
      Ik ben de trotse bezitter van een Opel Zafira Tourer CNG , waarschijnlijk de enige in Oost-vlaanderen , mss wel in heel vlaanderen , ik zou het graag weten .
      Als je zelf de stap hebt gezet naar CNG ( aardgas onder druk ) zou ik graag weten welk model en wat je bevindingen zijn .
      Bob
      Gefiliciteerd! Is iets wat ik zelf al een hele tijd wil. Zolang DATS24 geen CNG pomp intalleert te Geel, koop ik geen CNG auto. Ik zou eigenlijk van u willen weten wat uw bevindingen zijn.
      Ik weet 100% zeker dat enkele jaren geleden meerdere Opel CNG auto's verkocht zijn. Opel had toen een actie; als iemand een CNG auto kocht kregen ze de 'thuisvulinstallatie' er gratis bij.
      Een 'thuisvulinstallatie' is te duur om zelf aan te kopen.

Comment

In mijn straat staat een Opel camionetje op aardgas. Geen idee welk model combo?
        Polo 6n 1.4

Comment

de gemeente heeft hier enkele wagens op aardgas lopen.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Leuven ook, ben verleden week nog een zafira cng tegengekomen regio Leuven
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Bob
              Je bent heus niet de enige...Er rijden al een heel aantal firmawagens rond op CNG.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Geplande aardgastankstations 2013
                • DATS 24 Lovendegem
                • DATS 24 Lochristi
                • DATS 24 Roeselare
                • DATS 24 Kontich
                • DATS 24 Zaventem
                • DATS 24 Overijse
                • DATS 24 Lier
                • DATS 24 Schoten
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Merci Utah op 't laten weten

Geel is er natuurlijk niet bij.

Comment

Ik heb geen thuistap , ik doe +- 15000Km/jr maar als iemand uit de buurt meedoet zet ik er een ,
                    Zoals je zegt is de compressor nogal duur maar dat zal snel veranderen ,
                    De reden waarom ik veranderd ben is omdat de zo geprezen diesels om de haverklap aan een nieuwe turbo toe zijn , mijn vorige zafira DTI was op zijn 120 000 Km toe aan zijn derde wegens verstopping van de uitlaattrein . Met telkens 2500€ kom je er niet .Ik was thuis al aan tprutsen om zelf waterstof te maken (HHO)en dat lukte redelijk . maar ondertussen kwam opel met een cng op de markt . Na veel vragen in een paar garages in de buurt , die me CNG volledig afraadden , heb ik toch iemand gevonden die er open voor stond en ik heb mijn wagen dan ook bij hem besteld , wachttijd :6mnd . Ik heb het me nog geen seconde beklaagd : het verbruik is zoals ze voorspellen tussen de 4,5 en 5,5Kgr/100km . De uitlaat blijft mooi grijs , en met zijn 150pk heb ik meer dan genoeg rezerve , ik rij ook voor 3/4 van de tijd met een aanhanger rond .

Comment

Is er verschil tussen CNG en LPI? Lpi gaat toch ook vloeibaar in de injector om verstoven te worden.
                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ik heb geen thuistap , ik doe +- 15000Km/jr maar als iemand uit de buurt meedoet zet ik er een ,
                        De reden waarom ik veranderd ben is omdat de zo geprezen diesels om de haverklap aan een nieuwe turbo toe zijn , mijn vorige zafira DTI was op zijn 120 000 Km toe aan zijn derde wegens verstopping van de uitlaattrein . Met telkens 2500€ kom je er niet .Ik was thuis al aan tprutsen om zelf waterstof te maken (HHO)en dat lukte redelijk . maar ondertussen kwam opel met een cng op de markt . Na veel vragen in een paar garages in de buurt , die me CNG volledig afraadden , heb ik toch iemand gevonden die er open voor stond en ik heb mijn wagen dan ook bij hem besteld , wachttijd :6mnd . Ik heb het me nog geen seconde beklaagd : het verbruik is zoals ze voorspellen tussen de 4,5 en 5,5Kgr/100km . De uitlaat blijft mooi grijs , en met zijn 150pk heb ik meer dan genoeg rezerve , ik rij ook voor 3/4 van de tijd met een aanhanger rond .
                        Hoeveel km haal je dan met een tank?

Comment

ben ik ook benieuwd naar, want in kg/km kan ik nog niks vergelijken

Comment

Gezien er in de Zaffira Tourer zo'n 25 kgr gas kan zal dat zo'n rijbereik geven van een 400 a 500km op gas maar daarnaast heb je nog zo'n 15 liter benzine dus ook nog wat km's.
                            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Pak eens 450km met volle tank dan. Kost rond een euro per kg zeker? Dus neem 25 euro voor 450km. Is 5.5 euro per 100km aan brandstof. Ik haal met mijn diesel nu iets van 6.5 euro per 100km. Is het ongemak van bijna nergens te kunnen tanken die euro wel waard?

Comment

Maar in feite moet je het vergelijken met een benzine wagen en als je dan de berekening maakt komt het wel een stukje goedkoper uit. Bijvb 7 liter aan 1,5 euro is al 10,5 euro dan is die 5 euro toch al een stuk groter verschil, dan tussen CNG en diesel.

Comment

Waar tank jij als je geen thuisvulinstallatie hebt?

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                                  Is er verschil tussen CNG en LPI? Lpi gaat toch ook vloeibaar in de injector om verstoven te worden.
                                  LPG (LPI is een nieuw autogassysteem) is "Liquefied Petroleum Gas" of "liquid propane gas". M.a.w. autogas.
                                  Dit is een mengsel van propaan en butaangas.

CNG is Compressed Natural Gas. Dit is simpelweg "aardgas" onder druk.

Comment

In Ninove is er een station dat CNG verdeelt (ik denk DATS24). Topicstarter woont in Ninove.

Comment

Nu kan ik niet meer volgen.Lpi ,op die wagens hangt een sticker van Lpg.Bij lpi zitten 4 aparte injectors die het liquid (vloeibaar) gas inspuiten in het inlaatspruitstuk.Het heeft een aparte ecu die data krijgt van temp,lambda,enz,enz.
                                      Dat aardgas is maar een merk dat behandeld wordt zoals lpg.
                                      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Neen niet echt wielscheel LPI=LPG (LPI is een vierde generatie LPG installatie), CNG (aardgas) is een ander soort gas.

Een beetje zoals aardgas thuis dat uit de aansluiting van op straat komt en "camping gaz" dat je in flessen/tanks koopt zijn ook twee verschillende soorten gas. Een thuistoestel dat gemaakt is voor aardgas kan niet (of toch niet goed) werken op gas dat je in flessen koopt en omgekeerd.

- LPG is een mengeling van butaan/propaan. LPG is zwaarder dan lucht en kan hierdoor bij ongewild ontsnappen soms een veiligheidsrisico vormen.
                                        - Aardgas bestaat voornamelijk uit methaan (en in mindere mate stikstof en andere gassen). CNG is lichter dan lucht en vormt hierdoor een kleiner veiligheidsrisico. Methaan kan verkregen worden op een ecologische manier (biovergisting).

Comment

Working...
                                        X