Al jaren heb ik problemen met de centrale vergrendeling van de Mondeo. Het is begonnen enkele jaren nadat 'em gekocht was.
Heel eigenaardig is dat de problemen vooral in de zomer of bij redelijk zacht weer voordoen. Nu het herfst is en wat kouder doet de CV niet zo frequent tegen. In de winter helemaal niet.
Het probleem zit erin dat de dubbele CV vergrendeling een leven op z'en eigen heeft. Telkens ik enkel het chauffeursslot losmaak dan springen alle sloten zelfstandig los. Soms al na enkele seconden, soms als ik de motor start maar meestal als ik aan een tijdje aan het rijden ben. Dit is verdorie wreed verschietachtig. Regelmatig gaat het slot van mijn deur terug vast terwijl ik aan het rijden ben. Doe ik dit terug los, dan springt het na een tijdje terug vast. Hou ik het slot tegen, dan voel ik dat het slot terug vast wil. Laat ik niet los, dan springen alle andere sloten los. Het is ook voorgevallen dat het slot aan mijn zijde op slot ging maar ik kreeg het niet meer los. Het slot bleef vast.
Ook zeer vervelend is dat de schakelaar om het koffer los te maken op de middenconsole niet altijd werkt. Den ene keer niet, dan een tijdje weer wel. Ook werkt het slot aan de buitenkant van het kofferdeksel niet als ik het handmatig wil openen. Ik moet dat telkens de afstandsbediening gebruiken.
Ik heb al all contacten ingevet met contactvet zodat vocht niet de oorzaak kan zijn. Alle kabels in de bestuurdersdeur nagekeken op verduring of slecht contact. Is ook niet het probleem. De grote fishe waar alle bedrading van de deur in de carrosserie vast zit, losgemaakt, de pinnekes (connectoren) nagekeken maar daar zit ook niet het probleem.
Telkens de auto in de garage aan de computer hangt doet de CV natuurlijk niet tegen waardoor ze geen foutmelding krijgen.
Als ik de fiche van van het bestuurdersslot losmaak, dan is er geen probleem. Ik moet dan wel telkens de deur manueel met de sleutel los/vastmaken.
Ik veronderstel dat het masterslot in de bestuurdersdeur de oorzaak is. Maar vooraleer ik een nieuw slot koop zou ik voor 100% willen weten wat er nu eigenlijk fout is, waar de fout zit. Het zou ook aan de 12v voorziening kunnen liggen of aan slechte bekabeling ergens in de auto. Ga dat maar eens zoeken. Ik heb enkele jaren geleden een tweedehandsslot gekocht maar als ik dat aankoppel in de bestuurdersdeur en ik wil alle sloten sluiten, dan springen alle sloten onmiddellijk terug open. Dus dat is ook niet de oplossing. Resetten van de CV, de sleutel werkt ook niet. Heb al van alles geprobeerd.
Hoe kan ik nu te weten, eens en voor altijd, waar het probleem ligt?
Iemand die weet hoe ik dit probleem uiteindelijk kan oplossen?
Heel eigenaardig is dat de problemen vooral in de zomer of bij redelijk zacht weer voordoen. Nu het herfst is en wat kouder doet de CV niet zo frequent tegen. In de winter helemaal niet.
Het probleem zit erin dat de dubbele CV vergrendeling een leven op z'en eigen heeft. Telkens ik enkel het chauffeursslot losmaak dan springen alle sloten zelfstandig los. Soms al na enkele seconden, soms als ik de motor start maar meestal als ik aan een tijdje aan het rijden ben. Dit is verdorie wreed verschietachtig. Regelmatig gaat het slot van mijn deur terug vast terwijl ik aan het rijden ben. Doe ik dit terug los, dan springt het na een tijdje terug vast. Hou ik het slot tegen, dan voel ik dat het slot terug vast wil. Laat ik niet los, dan springen alle andere sloten los. Het is ook voorgevallen dat het slot aan mijn zijde op slot ging maar ik kreeg het niet meer los. Het slot bleef vast.
Ook zeer vervelend is dat de schakelaar om het koffer los te maken op de middenconsole niet altijd werkt. Den ene keer niet, dan een tijdje weer wel. Ook werkt het slot aan de buitenkant van het kofferdeksel niet als ik het handmatig wil openen. Ik moet dat telkens de afstandsbediening gebruiken.
Ik heb al all contacten ingevet met contactvet zodat vocht niet de oorzaak kan zijn. Alle kabels in de bestuurdersdeur nagekeken op verduring of slecht contact. Is ook niet het probleem. De grote fishe waar alle bedrading van de deur in de carrosserie vast zit, losgemaakt, de pinnekes (connectoren) nagekeken maar daar zit ook niet het probleem.
Telkens de auto in de garage aan de computer hangt doet de CV natuurlijk niet tegen waardoor ze geen foutmelding krijgen.
Als ik de fiche van van het bestuurdersslot losmaak, dan is er geen probleem. Ik moet dan wel telkens de deur manueel met de sleutel los/vastmaken.
Ik veronderstel dat het masterslot in de bestuurdersdeur de oorzaak is. Maar vooraleer ik een nieuw slot koop zou ik voor 100% willen weten wat er nu eigenlijk fout is, waar de fout zit. Het zou ook aan de 12v voorziening kunnen liggen of aan slechte bekabeling ergens in de auto. Ga dat maar eens zoeken. Ik heb enkele jaren geleden een tweedehandsslot gekocht maar als ik dat aankoppel in de bestuurdersdeur en ik wil alle sloten sluiten, dan springen alle sloten onmiddellijk terug open. Dus dat is ook niet de oplossing. Resetten van de CV, de sleutel werkt ook niet. Heb al van alles geprobeerd.
Hoe kan ik nu te weten, eens en voor altijd, waar het probleem ligt?
Iemand die weet hoe ik dit probleem uiteindelijk kan oplossen?
Comment