Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mondeo Mk3 centrale vergrendeling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mondeo Mk3 centrale vergrendeling

Al jaren heb ik problemen met de centrale vergrendeling van de Mondeo. Het is begonnen enkele jaren nadat 'em gekocht was.

Heel eigenaardig is dat de problemen vooral in de zomer of bij redelijk zacht weer voordoen. Nu het herfst is en wat kouder doet de CV niet zo frequent tegen. In de winter helemaal niet.

Het probleem zit erin dat de dubbele CV vergrendeling een leven op z'en eigen heeft. Telkens ik enkel het chauffeursslot losmaak dan springen alle sloten zelfstandig los. Soms al na enkele seconden, soms als ik de motor start maar meestal als ik aan een tijdje aan het rijden ben. Dit is verdorie wreed verschietachtig. Regelmatig gaat het slot van mijn deur terug vast terwijl ik aan het rijden ben. Doe ik dit terug los, dan springt het na een tijdje terug vast. Hou ik het slot tegen, dan voel ik dat het slot terug vast wil. Laat ik niet los, dan springen alle andere sloten los. Het is ook voorgevallen dat het slot aan mijn zijde op slot ging maar ik kreeg het niet meer los. Het slot bleef vast.

Ook zeer vervelend is dat de schakelaar om het koffer los te maken op de middenconsole niet altijd werkt. Den ene keer niet, dan een tijdje weer wel. Ook werkt het slot aan de buitenkant van het kofferdeksel niet als ik het handmatig wil openen. Ik moet dat telkens de afstandsbediening gebruiken.

Ik heb al all contacten ingevet met contactvet zodat vocht niet de oorzaak kan zijn. Alle kabels in de bestuurdersdeur nagekeken op verduring of slecht contact. Is ook niet het probleem. De grote fishe waar alle bedrading van de deur in de carrosserie vast zit, losgemaakt, de pinnekes (connectoren) nagekeken maar daar zit ook niet het probleem.

Telkens de auto in de garage aan de computer hangt doet de CV natuurlijk niet tegen waardoor ze geen foutmelding krijgen.

Als ik de fiche van van het bestuurdersslot losmaak, dan is er geen probleem. Ik moet dan wel telkens de deur manueel met de sleutel los/vastmaken.

Ik veronderstel dat het masterslot in de bestuurdersdeur de oorzaak is. Maar vooraleer ik een nieuw slot koop zou ik voor 100% willen weten wat er nu eigenlijk fout is, waar de fout zit. Het zou ook aan de 12v voorziening kunnen liggen of aan slechte bekabeling ergens in de auto. Ga dat maar eens zoeken. Ik heb enkele jaren geleden een tweedehandsslot gekocht maar als ik dat aankoppel in de bestuurdersdeur en ik wil alle sloten sluiten, dan springen alle sloten onmiddellijk terug open. Dus dat is ook niet de oplossing. Resetten van de CV, de sleutel werkt ook niet. Heb al van alles geprobeerd.

Hoe kan ik nu te weten, eens en voor altijd, waar het probleem ligt?

Iemand die weet hoe ik dit probleem uiteindelijk kan oplossen?
    Last edited by ; 15/10/2013, 16:20.

mijn vader had ook zoon mondeo was een van 2001 en hebben nooit gevonden waar dit probleem zat jaren naar gezocht niets gevonden. Enkele keren bij officieel Ford garage binnen gedaan voor dit probleem. Maar daar wisten ze het ook niet. Het was zelfs zo dat soms de deuren niet open gingen maar enkel de voorste en dit kwam niet door te lang de ontgrendelingsknop te drukken.dan moesten we de auto langs de open raam ontgrendelen. We hebben toen dat probleem zich de eerste mallen voordeed dat we de wagen dicht deden dat de sleutel er nog in lach daar sta je dan.

nu ja enkele jaren later heb ik hier iets meer kennis van en denk ik aan ergens geklemde of gebroken kabel. misschien ergens een kortsluiting?

Maar het moest tof zijn na 5 jaar dat de wagen verkocht toch nog achter de oorzaak te komen.
    Last edited by J_o_n_a_s_; 15/10/2013, 19:42.
    RIP Den borre!

Comment

De wagen heb ik 2002 gekocht. Ik geloof dat het probleem zich begon te manifesteren in 2004.

Als het een kortsluiting is, dan is dit onmogelijk op te zoeken. Ik weet niet waar al de kabels van alle sloten zich bevinden. Prachtige wagen maar dit loopt de spuigaten uit en ik ben het eigenlijk deftig beu aan het worden dat dit probleem blijft voordoen. Niet vergeten dat ik soms terwijl ik rijd me een dikke bult verschiet als plotseling al de overig deursloten losgaan.

Comment

't Zal wel een draadje(s) bloot of over zijn.In de accordeon aan deur die veel open en toe gaat.Of achteraan waar de draadjes veel plooien.
        Ik zou niet teveel gissen en de draadjes bloot maken om te zien.Je hoeft niet persè die kabelbundel te kopen.Soldeer nwe draadjes of gebruikte dunne die passen.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ja, ok maar het is niet simpel om dat draadje dat zou gebroken zijn of korstsluiting geeft, te vinden. Het probleem zou zelfs achteraan in het kofferdeksel kunnen zijn. Een andere kabelbundel kopen was ik ook niet van plan. Ik was van plan om een nieuw bestuurderslot to kopen.

Blijft wel eigenaardig dat het weer gebonden is. Zoveel te kouder het wordt, zoveel te minder het probleem zich voordoet. Vocht heeft er niks met te maken, dat weet ik voor 100%.

Ik hoop dat ik binnenkort weer niet de commentaar krijg dat ik aan het zagen ben, terwijl ik eigenlijk raad vraag om het te kunnen oplossen.
          Last edited by ; 15/10/2013, 23:07.

Comment

( De auto 7 keer op contact gezet en vervolgens op de sleutel het knopje voor deur opendoen ingedrukt ) voor de reset.
            Als ik de fiche van van het bestuurdersslot losmaak, dan is er geen probleem. Ik moet dan wel telkens de deur manueel met de sleutel los/vastmaken = mss toch een draadbreuk tussen portier en chassis.
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
              ( De auto 7 keer op contact gezet en vervolgens op de sleutel het knopje voor deur opendoen ingedrukt ) voor de reset.
              Als ik de fiche van van het bestuurdersslot losmaak, dan is er geen probleem. Ik moet dan wel telkens de deur manueel met de sleutel los/vastmaken = mss toch een draadbreuk tussen portier en chassis.
              Ik zal uwe raad eens volgen en zien of er een draad stuk is. Ik hoop dat je gelijk hebt.

Waar heb je dat gevonden?

Comment

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=154691 ga eens kijken of stel een vraag daar.
                Ik heb bij een Mazda 6 de binnenbekleding eens moeten losdoen bij gesloten deur.Ik denk dat het slot geblokkeerd was,dubbel slot of zoiets.Een wit palletje blokkeert alles.Een avontuur op zich.Je hebt dan ook nog sloten met een plastic microswitch ingebouwd.Het plastic nokje slijt af en dan spookt het.

Comment

Problemcar.nl misschien? Maar of het nu inderdaad 7 keer moet, je kunt er ook vinden met maar 4 keer of hier of....
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Dat resetten heb ik meerdere malen geprobeerd en zelfs de code van de sleutel terug geprogrammeerd en achteraf terug origineel gezet. Niks helpt. Enkel in de herfst en winter rijden en het bestuurdersslot van de CV afkoppelen.

Comment

Dan zou ik de chassis-deur draadjes maar eens checken, doormeten terwijl je wiebelt met de accordeon.Meten is weten en niet gissen.(gaat bij veel auto's stuk)

Comment

Ok, zal ik zeker proberen.

Comment

Working...
                        X