Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Door embrayage trappen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Door embrayage trappen

Het lijkt erop dat ik door mijn embrayage ga trappen. Er zit nog weinig weesrtand op het pedaal. Ik heb gelezen dat het om een hydraulisch systeem gaat, in combinatie met de remmen. Welke olie dient er toegevoegd te worden en zou dit het probleem kunnen verhelpen ?
    Bedankt.

Welke wagen?
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

En waar is uw olie naar toe? Ik zou toch eerst eens kijken of je met een lek zit...
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Triumph TR3 van 1956

Comment

Euh ... weg he

Comment

daar zit remvloeistof in. het kan zijn dat je de vloeistof moet verversen en/of ontluchten.
            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Ik heb er al een beetje remvloeistof bijgekapt. Morgen naar mijn garagist.

Comment

Kijk eens onder de auto en bijkappen heeft weinig zin, zit al vol met lucht.
                Waarschijnlijk de koppelingspomp lek
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Als ik hem in achteruit wil zetten, dan kraakt hem al. Onder de auto ligt altijd olie, typisch blijkbaar voor engelse oldtimers. Indien de koppelingspomp lek is, wat kan ik er op korte termijn aan doen ?

Comment

Is dit de oplossing ?

De oplossing: het systeem manueel ontluchten. Het manueel ontluchten gebeurt op de volgende manier:
                    1. Bedienen van het koppelingspedaal.
                    2. Openen van het ontluchtingsventiel.
                    3. Het koppelingspedaal in bediende toestand houden. Niet loslaten!
                    4. Sluiten van het ontluchtingsventiel.
                    5. Langzaam het koppelingspedaal loslaten.

Deze cyclus dient 20 tot 25 maal herhaald te worden om een volledige ontluchting te garanderen. Vul het reservoir tussen iedere cyclus bij. Het vloeistofpeil mag nooit onder het minteken komen tijdens het ontluchten. De meeste problemen komen hoofdzakelijk voor bij systemen met ontluchter in de hydraulische leiding. Het advies luidt om deze systemen alleen manueel te ontluchten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDC Bekijk Berichten
                      Is dit de oplossing ?

De oplossing: het systeem manueel ontluchten. Het manueel ontluchten gebeurt op de volgende manier:
                      1. Bedienen van het koppelingspedaal.
                      2. Openen van het ontluchtingsventiel.
                      3. Het koppelingspedaal in bediende toestand houden. Niet loslaten!
                      4. Sluiten van het ontluchtingsventiel.
                      5. Langzaam het koppelingspedaal loslaten.

Deze cyclus dient 20 tot 25 maal herhaald te worden om een volledige ontluchting te garanderen. Vul het reservoir tussen iedere cyclus bij. Het vloeistofpeil mag nooit onder het minteken komen tijdens het ontluchten. De meeste problemen komen hoofdzakelijk voor bij systemen met ontluchter in de hydraulische leiding. Het advies luidt om deze systemen alleen manueel te ontluchten.
                      Is correct,maar die pomp moet je vervangen.Let wel dat je de remmen niet vergeet bij te ontluchten als ze bij op hetzelfde circuit zitten.
                      2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Doet juist geen fluit

Comment

Ik krijg niet meer weerstand op die pedaal

Comment

Gewoon lekke pompje vervangen.
                            Ofwel meteen beide (er zit een pompje aan je pedaal en eentje aan je versnellingsbak normaalgezien).

Kost de wereld niet

Comment

Opgelost. Nieuw pompjes geinstalleerd

Comment

beide? De hoofdkoppelingcilinder die onder het pedaal zit zal waarschijnlijk niet kapot zijn geweest. Veel kans dat je dat lek zou zien door een vuil tapijt of hij moest intern lekken. Die plas onder de auto kwam gegarandeerd van de hulpcilinder aan de versnellingbak. Ik heb namelijk echt hetzelfde aan de hand gehad. Ik voelde tijdens een rit van 20 km de druk op het pedaal wegvallen tot ik helemaal niet meer kon ontkoppelen. Remolie bijvullen en paar keer pompen en het was 'gemaakt'. Volgende dag even gereden, geen problemen maar een week later had ik weer een slap pedaal. De dichting van mijn pompje was stuk en elke keer als ik mijn koppeling intrapte drupte de olie langs de hulpcilinder. 2dehands voor 15€ gefixt

Comment

Working...
                                X