Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verversen olie manuele versnellingsbak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verversen olie manuele versnellingsbak

Ik bespaar niet op onderhoud van mijn wagen, zeker niet omdat ik op internet of elders mijn benodigdheden koop aan de laagste prijzen. Dezelfde remblokjes kosten online 15 euro, terwijl de auto5 40 vraagt.

Nu, auto heeft al 250 000km. Moet de versnellingsbakolie van tijd vervangen worden, of enkel als er echt een probleem is?
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Bij mijn Mini en Porsche 944 heb ik t preventief gedaan, na 100.000 km is dat nooit slecht en je voelt een beetje verschil.
    Schakelt soepeler
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
      Bij mijn Mini en Porsche 944 heb ik t preventief gedaan, na 100.000 km is dat nooit slecht en je voelt een beetje verschil.
      Schakelt soepeler
      Same here,om de 100kkm's versnellingsbak+achterbrugolie + om het jaar remolie+servo olie verversen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
        Same here,om de 100kkm's versnellingsbak+achterbrugolie + om het jaar remolie+servo olie verversen
        Veel hangt af van wagen tot wagen.Rem en servo olie vind ik wat onnodig om jaarlijks te vervangen.
        Diff en versnellingsbak olie vervang je best om de 3a4 onderhoudsintervallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Veel hangt af van wagen tot wagen.Rem en servo olie vind ik wat onnodig om jaarlijks te vervangen.
          Diff en versnellingsbak olie vervang je best om de 3a4 onderhoudsintervallen.
          Boh,voor hetgeen het kost,remolie neemt vochtigheid op,en die servo olie is ook niet echt de grote kost...

Comment

Moeten is relatief hé. Ik denk dat je nogal begaan bent met de technische kant van je wagen, ververs dan maar eens je versnellingsbak... Na 250k km zal er in ieder geval geen proper vloeistofje meer uitkomen. Ververs terwijl uw differentieel. 1 gouden tip: trek eerst de bijvulplug los alvorens je olie af te laten, heb het al gezien op't werk: olie aflaten om dan de vulplug niet meer los te krijgen. Stress verzekerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
              Moeten is relatief hé. Ik denk dat je nogal begaan bent met de technische kant van je wagen, ververs dan maar eens je versnellingsbak... Na 250k km zal er in ieder geval geen proper vloeistofje meer uitkomen. Ververs terwijl uw differentieel. 1 gouden tip: trek eerst de bijvulplug los alvorens je olie af te laten, heb het al gezien op't werk: olie aflaten om dan de vulplug niet meer los te krijgen. Stress verzekerd
              Herkenbaar , remvloeistof zeker om de 2 jaar verversen, bij mijn saab 9000 is daardoor de koppelingspomp stuk gegaan (inwendig verroest door t vocht in de vloeistof en 2 jaar stilstand)
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

klopt. verminderde remkracht door verouderde vloeistof is nog doenbaar, maar dan gaat heel de bazaar wel corroderen :/
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Working...
                X