Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Als ik startkabels losmaak valt het auto terug uit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als ik startkabels losmaak valt het auto terug uit

Dag, ik heb onlangs een tweedehands audi TT gekocht van het bouwjaar 1999, benzine. Het was zeer goed onderhouden, alles was in orde. Na 2 dagen ben ik op vakantie vertrokken en mijn audi heeft 3 weken stil gestaan. Nu dat ik terug ben kan ik het niet meer starten, ik dacht dat het de accu was dus heb ik het met startkabels verbonden met een andere wagen, het lukte maar wanneer dat ik de startkabels heb afgehaald viel de auto meteen stil, ik heb het vaak geprobeert maar niets lukte. Ik ben er nog niet meer naar de garage kunnen gaan wegens tijdgebrek, weet er iemand wat het zou kunnen zijn en wat het me zou kosten om het te laten repareren? Alvast bedankt

accu morsdood en dynamo die het niet meer doet? (waarschijnlijk begonnen met de dynamo die niet meer oplaad). van het moment de externe bron (startkabels) wegvallen, heeft die geen spanning en valt je ontsteking/computer uit

Comment

Nieuwe accu kopen.

Comment

Accu zal idd de geest gegeven hebben, waardoor die niet meer laadt.

Het feit dat ie stilvalt, duidt dat de dynamo niet genoeg (of geen) power meer geeft om voor de ontsteking te zorgen.

Dus nieuwe dynamo + accu
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Accu zal idd de geest gegeven hebben, waardoor die niet meer laadt.

Het feit dat ie stilvalt, duidt dat de dynamo niet genoeg (of geen) power meer geeft om voor de ontsteking te zorgen.

Dus nieuwe dynamo + accu
          Alternator zou ik nog niet vervangen . Ik zou éérst de accu vervangen want die is stuk . Daarna alternator uitmeten en indien deze geen spanning levert dan de alternator. Veel hangt af van wagen tot wagen sommigen kunnen zonder accu draaien anderen niet.

Comment

Ja dat is misschien het beste dat ik doe, eerst de accu en indien het nodig is dan pas de dynamo. Bedankt voor jullie raad

Comment

als de alternator niet bijlaad (nameten als de motor draait op nieuwe accu), auto stilleggen en de accu aan een externe lader hangen hé.

een loodaccu MOET altijd direct weer opgeladen wordt of verliest er onmiddelijk capaciteit mee. dus je auto ff een weekje laten staan totdat je de dynamo kunt vervangen, terwijl je al een paar keer gestart hebt, is dodelijk voor de nieuwe accu

Comment

Working...
              X