Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo distributieriem vervangen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford Mondeo distributieriem vervangen?

Ik heb net een ford mondeo overgekocht van het jaar 2000. De mondeo heeft in de laatste 9 maand slechts 300 km's gedaan, en heeft zo'n 70000 km's op de teller staan. Nu vraag ik me af of de distributieriem misschien wat verduurd kan zijn door het stilstaan, en of ik deze dus best vervang of niet? De mondeo heeft in 2012 nog een onderhoud gehad, en de olie in het blok is nog mooi doorschijnend. Verder vraag ik me ook af of het misschien kwaad kan als ik af en toe eens hard op mijn gaspedaal ga staan, of dat dit geen probleem is als ik het niet te veel doe? De mondeo was van een man van 94 jaar oud, maar hij is niet tam gereden. De versnellingsbak is automatisch dus ik kan zelf niet kiezen in welke toeren hij schakelt, ik weet enkel dat als ik op mijn gas ga staan, hij pas schakelt bij zo'n 5000 toeren.

Is die al ooit vervangen geweest? Die moet vervangen worden om de x km of na x jaar. Juiste km & jaren ken ik niet voor uwe mondeo maar moet wel in uw boekske staan.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Mijne Mondeo van 2002 (Mk3) heeft geen distributieriem maar een distributieketting.

Comment

Welke motor heeft hij? Bij de benzine versies moet die om de 60.000km vervangen worden. Bij de diesels weet ik niet zeker, maar gok dat dat ook rond die kilometrage zal zijn.

Comment

Een nieuwe wagen moet je inrijden maar dat geldt eigenlijk ook voor een tweedehands wagen. De auto zal anders bereden gaan worden, dus dat doe je best ook op een rustige manier in het begin. Zeker in dit geval dat het van een oude persoon komt, zal de rijstijl toch wel dag en nacht verschil zijn.

Dus mijn advies: doe het de eerste 1000 km rustig aan en vervang uiteraard de distributieriem (als deze motor er één heeft) tenzij je kan te weten komen wanneer deze voor het laatst veranderd is?

Comment

De distributieriem is volgens mij nog geen enkele keer vervangen dus ik vermoed dat het wel stilaan tijd zal worden dat ik hem vervang. Een van de dagen ga ik ook eens in een Ford garage horen voor meer info over de distributieriem. De motor die in de mondeo zit is een 2.0 zetec 16V benzinemotor. Zou ik enkel de distributieriem dan moeten laten vervangen, of ook de riem die langs de alternator gaat?

Comment

Ik zou die ook uit voorzorg mee laten vervangen. Dat kan ook nog goed de eerste zijn. En dan ben je zeker.

Comment

Waterpomp + distri

Ik heb het ook gedaan bij mijne polo van 97 na 60 000km.
                Er zat een klein scheurtje in de riem op één tandje dus je kan die best vervangen.
                Polo 6n 1.4

Comment

Doe het maar....ben je zeker,al ken ik die motoren niet dus eerst checken of het een riemaangedreven motor is... ik heb het bij mijn oudere auto's ook preventief gedaan. Mijne 620 is de riem vervangen op 17 jaar en 65000km,was niets aan te zien maar ben nu gerust. Mijne 827 was zelfs 24 jaar en 100000km op eerste riem...eigenlijk best geluk gehad,maar ook hier niets aan te zien; Maar die motoren zijn absoluut niet gevoelig voor distributiedefecten terwijl ik denk dat Ford daar gevoeliger voor is
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Bij de 2.0 zetec is het om de 150000 km of 10 jaar, wat eerst komt dus.

Comment

Working...
                    X