Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignie sportstourer raar geluid bij snel optrekken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel Insignie sportstourer raar geluid bij snel optrekken

Allen,

Mijn Insignia sportstourer 2011 /160pk/cdti (45000 km) maakt al een tijd een tikkend/klakkend geluid als ik snel optrek tussen de 3 en 5000 toeren.
    Het geluid blijkt zicht te bevinden vooraan ergens ter hoogte van de wielen.
    Opel Garage heeft ondertussen al de beide uiteinden van de kardanas vervangen maar tevergeefs...
    Nu spreken ze van het diffirentiëel te vevangen....wat een duur grap gaat zijn (2 à 3000 euro) volgen garage.
    1 . Heeft er iemand soortgelijke problemen ?
    2. De wagen is slechts 5 maanden uit garantie en heeft slechts 45000 km, heeft er iemand ervaring met zulke herstellingen vlak nadat de garantie tijd is verstreken ?

Alvast bedankt voor de input !

Even een heel dom voorstel maar ik heb het zelf reeds gezien:

Aircoleiding die rechtsvoor op het subframe ligt durft wel eens uit zijn houders te trillen waardoor je een tikkend geluid krijgt bij vlot optrekken (en dat klinkt nogal goed door in het interieur). Terug in de houder klikken en een spanbandje (tie-wrap) erond doen is voldoende. Ik wil je echter geen valse hoop geven en de kans is klein dat ze dat niet opgemerkt hebben bij het vervangen van de cardans

Comment

Heb je de Opel garage betaald voor de Kardan ?

Comment

@blackhorse : Ik had een gedeelde (360 euro)afgesproken om 1 kant te vervangen, nadien hebben ze ook de andere kant vervangen omdat ze dachten dat daar het probleem lag.....maar ondertussen is het probleem nog niet niet opgelost en heb ik ook nog niets betaaald...

Comment

@Jan : Ik ga Uw niet zo domme voorstel morgen checken...zou natuurlijk geweldig dom zijn moet dit het probleem zijn ;-)

Comment

Airco leidingen zitten muurvast...spijtig genoeg....

Comment

Uitlaatspruitstuk laten nakijken, heb ik op een Engels forum gelezen.
              Kan een lek of losgekomen onderdeel (zelfs bout) zijn.

Comment

@ése, ga ik zeker laten doen maar het geluid is meer een regelmatige 'klak, klak, klak"...welke versneld wanneer de snelheid verhoogt en enkel bij snel accelereren...dus zou normaal van een rollend 'ding' van de motor of wagen moeten komen, denk ik als leek....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door level 8 Bekijk Berichten
                  @ése, ga ik zeker laten doen maar het geluid is meer een regelmatige 'klak, klak, klak"...welke versneld wanneer de snelheid verhoogt en enkel bij snel accelereren...dus zou normaal van een rollend 'ding' van de motor of wagen moeten komen, denk ik als leek....
                  Ik zou wel als je terug naar de garage gaat de knip op de beurs houden. Je had een probleem, je hebt betaald en probleem was niet weg. Want als consument is het maar raden naar wat mis zou kunnen zijn en tegenwoordig met die tarieven is dat te zot voor woorden.

Comment

Dat is een diesel, dat is volledig normaal
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

--lol--

Comment

Versnellingbak vervangen...probleem opgelost !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door level 8 Bekijk Berichten
                          Versnellingbak vervangen...probleem opgelost !
                          Heeft de garage je een coulanceregeling aangeboden? Ze hebben dingen vervangen die niet nodig waren.

Comment

Madam rijd reeds 120.000 km met dezelfde motor zonder enig probleem , maar ik kan alleen zeggen om thuis zelf eens te inspecteren . Motor met open kap toeren laten maken tot 4000 toeren ,en luisteren , als dit niks geeft is de motor en uitlaat systeem turbo zo goed als ok . Hoor je niets moet je het gaan zoeken in de overbrenging . als je nog eens optrekt (en persoon lijk 5000 toeren met deze blok is way over , zeker is standaart 160 pk . je voelt dat hij geen lucht en eten meer krijgt boven 4000 toeren) neem dan eens de versnellings pook vast en voel of je de geluiden ook in de pook goed voelt . Probeer eens op te trekken op een oprit autosnelweg dat in een 360 graden bocht licht ( gewoon een versnelling minder maar hogere toeren. hoer je het dan wel of niet . er zijn zoveel test mogelijkheden meteen veel beter antwoord als je wat meer info kon geven . groeten en veel succves

Comment

Ze hebben 80% van de prijs v/d nieuwe versnellingsbak op zich genomen...ik betaal dus +/- 1300 euro en mijn probleem is opgelost.
                              Weet natuurlijk niet of de versenllingsbak terecht is vervangen...

Comment

Leuk is dat versnellingsbak kapot op 45000km. Wir leben autos.

Comment

idd...gaat de eerste en laatste Opel zijn die in mijn garage komt ;-)

Comment

Topic mag dicht !

Comment

Working...
                                    X