In heel wat topics over andere remblokken/schijven/leidingen lees ik dat het erg belangrijk is om een goede remtechniek te hebben.
Is het volgende correct voor 2 totaal verschillende situaties?
Doel: zo weinig mogelijk slijtage bij een heel rustige rijstijl.
Lang op voorhand voor een bocht lichtjes afremmen, de rempedaal dus niet volledig intrappen tenzij er onverwacht gestopt moet worden.
Doel: zo kort mogelijke stopafstand bij een sportieve rijstijl.
Eerst wat warmte opbouwen door bovenstaande kort toe te passen. Na een paar keer zo kort mogelijk voor een bocht remmen, met de rempedaal volledig ingedrukt.
Het gaat om een wagen met ABS zonder BBK /stalen remleidingen of andere aanpassingen.
Is het volgende correct voor 2 totaal verschillende situaties?
Doel: zo weinig mogelijk slijtage bij een heel rustige rijstijl.
Lang op voorhand voor een bocht lichtjes afremmen, de rempedaal dus niet volledig intrappen tenzij er onverwacht gestopt moet worden.
Doel: zo kort mogelijke stopafstand bij een sportieve rijstijl.
Eerst wat warmte opbouwen door bovenstaande kort toe te passen. Na een paar keer zo kort mogelijk voor een bocht remmen, met de rempedaal volledig ingedrukt.
Het gaat om een wagen met ABS zonder BBK /stalen remleidingen of andere aanpassingen.
Comment