Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koppeling (ambriage) citroen berlingo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• koppeling (ambriage) citroen berlingo

Nu dinsdag reed ik met citroen berlingo 1.9D lichte vracht van autostrade af. Op einde uitrit moest ik remmen en ontkoppelen.
    De koppeling (ambriage) rommelde of knarste wat bij het indrukken en bleef liggen naar beneden liggen. Kon geen weg meer. Ik hief de pedaal terug omhoog en ik kon weer weg.
    Mijn vraag is nu, hoe werkt zo'n koppeling en wat kan het probleem of oorzaak zijn? Moet ik dit grondig laten nakijken of verder geen zorgen maken?

Mvg, KrisG

Ik begrijp u vraag niet. Ik hief de pedaal terug omhoog.

Comment

Bedoeld met hand weer uitgetrokken zeker ? (pedaal bleef ingedrukt hangen)

Comment

Juist, ik trok de pedaal met de hand terug omhoog. Der zat geen spanning op pedaal, enkel als die terug in normale toestand stond, zat er spanning op.

Comment

Er zit als ik juist ben een veer op het pedaal deze (en ook de verbingingen) eens goed smeren, dit kan het probleem tijdelijk verhelpen, maar hoogst waarschijnlijk zul je deze met tijd toch moeten vervangen.
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Er zit daar inderdaad een veer op. Ik dacht ook al dat dit een smering zou nodig hebben maar kan ik daar gemakkelijk aan?

Comment

Op deze pagina zie je een voorbeeld van een Berlingo pedaal ik denk dat uw pedaal er ongeveer ook zo zal uitzien dus je wat in bochten wringen en je zou de veer wat moeten kunnen smeren.
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
              X