Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moter Reviseren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Moter Reviseren

Mijn BMW E46 330cd heefd meer dan 300.000km op de leller staan. Ik ben van plan om er mee naar Duitsland te gaan om de moter te reviseren. In Duitsland word dat ook volgens mij beter gedaan.
    Naast dat wil ik ook een volledige sportuitlaat steken.

Is er iemand die weet waar er goei garages zijn in Duitsland

0479/123.794

Weggegooid geld.

Comment

De uitlaat toch, waarom reviseren? olieverbruik, mist hij pk's
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Vervang gewoon het blok... ?
        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
          Vervang gewoon het blok... ?
          is dat nog de moeite?
          kas, remmen, ... hebben ook allemaal 300d km !
          leeftijd?

Comment

Zoek u gewoon een motor met weinig km's.
            Revisie gaat gemakkelijk +3000euro kosten .
            Voor zulke blokken durven ze wel veel geld te vragen dus rap ga je dat niet vinden.

Comment

Hey,
              reviseren is volgens mij een goede oplossing als je nog heel lang met de wagen wil rijden....maar waarom wil je hem reviseren? je mag het niet doen gewoon afgaand op de kmstand hé,want kan zijn dat het nog niet nodig is hé
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

3000 euro voor een blok revisie zou wel goedkoop zijn zeker als je het proffesioneel laat doen.
                Ik was al stuk meer kwijt voor enkel een nieuwe cilinderkop te laten zetten op mijn c4 coupe (kleppen en nokkenassen hergebruikt ook)
                Wel bij een merkdealer dat wel,maar echte revisies aan die bmw zal wel een stuk meer gaan kosten vrees ik.

Een ruilblok kan je idd overwegen maar met revisie weet je wel wat je hebt natuurlijk,dat is met een ruilblok niet altijd het geval.
                Sommige onderdelen leveranciers,leveren ook nagelnieuwe blokken met 0 km ook (zo heb ik weet van 2 vectra b's die een nagelnieuwe v6 hebben nu 3 liter)

Comment

Ik weet niet waar jullie je revisie laten doen maar 3000 euro lijkt me toch wel veel hoor... Ik heb onlangs een vlok gereviseerd ( en aangepast), de prijs daarvan was 2300euro. Ik heb wel volledig nieuwe cilinders, zuigers, nokkenas(scherpe), ACL en grotere kleppen. Blok heb ik zelf in elkaar gestoken, als je de 'tuning' onderdelen laat zitten en u blok laat samen steken kom je volgens mij rond hetzelfde bedrag uit.

Als je wil geef ik je het adres, het bedrijfje zit in oostrozebeke en de man heeft heel wat ervaring, ook met racemotoren.

Comment

een ongeval 330cd zoeken en daar alles van laten overzetten
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

als er geen echte problemen zijn zou ik daar zolang mogelijk blijven mee rijden , 300.000 km voor een 3.0d is echt niet overdreven veel als hij goed onderhouden is
                      en anders eens een compressietest doen , dan weet je direct hoe de gezondheid van je blok is .

Comment

@krikkie/ MRJ: trekt minder als vroeger en ik heb pas voledig koppel vanaf 2000-2200 toeren daarvoor was dat vanaf 1500-1700.
                        @
                        Stef69: hij is van oktober 2004.
                        @
                        Alfa-Beemer/BlackHorse:hoeveel kost zo'n blok dan? nieuw of 2de hands?

Comment

Ik zou de compressie toch eerst eens laten meten, werkt de turbo nog goed?
                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikke-330 Bekijk Berichten
                            @krikkie/ MRJ: trekt minder als vroeger en ik heb pas voledig koppel vanaf 2000-2200 toeren daarvoor was dat vanaf 1500-1700.
                            @
                            Stef69: hij is van oktober 2004.
                            @
                            Alfa-Beemer/BlackHorse:hoeveel kost zo'n blok dan? nieuw of 2de hands?
                            Een nieuwe 3.0 blok kost meer dan de wagen waard is. Occasie moet je geluk hebben en je moet ze ook kunnen vinden.
                            Dat u wagen vanaf +2000toeren trekt ligt niet aan u wagen maar aan iets elektronisch , turbo of vacuum lek .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                              Dat u wagen vanaf +2000toeren trekt ligt niet aan u wagen maar aan iets elektronisch , turbo of vacuum lek .
                              de kans is idd groter dan in het mechanisch deel van de motor hoor...kan bvb ook een simpele luchtmassameter zijn of iets. Eerst hier eens een goede diagnose van laten maken alvorens kosten te doen aan de motor hoor
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbeke Bekijk Berichten
                                Ik weet niet waar jullie je revisie laten doen maar 3000 euro lijkt me toch wel veel hoor... Ik heb onlangs een vlok gereviseerd ( en aangepast), de prijs daarvan was 2300euro. Ik heb wel volledig nieuwe cilinders, zuigers, nokkenas(scherpe), ACL en grotere kleppen. Blok heb ik zelf in elkaar gestoken, als je de 'tuning' onderdelen laat zitten en u blok laat samen steken kom je volgens mij rond hetzelfde bedrag uit.

Als je wil geef ik je het adres, het bedrijfje zit in oostrozebeke en de man heeft heel wat ervaring, ook met racemotoren.
                                3000 is weinig. Ik heb mijn blok laten doen bij meetjesland revisiemotoren en was 5k kwijt. Nu, een MR2 is niet de makkelijkste wagen om aan te werken en er is dan ook veel gebeurd. Honen, nieuwe zuigers, vlakken, 8 nieuwe kleppen, 8 kleppen slijpen, vlakken, nieuwe waterpomp, distributieketting, koppeling, lagers,...
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                X