Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Long life olie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Long life olie

5 mei ben ik naar de nurburgring geweest, dag erna kreeg ik op mijn dashboard een melding dat mijn oliepeil te laag stond.
    Mijn scirocco is nu ongeveer een jaar oud, met 17000 km.
    Laatste tijd heb ik echter dat oliepeil niet meer nagekeken.

Kan ik nu al best een afspraak maken voor een olieverversing? (allereerste keer)
    Of gewoon wachten tot de boordcomputer het zegt? Deze zou me nu nog 2700 km laten rijden vooraleer ik een olieverversing moet laten doen. Blijkbaar past die computer zich aan naar mijn gebruik van de wagen denk ik.

Zou ik longlife erin laten doen? Deze is nu 5W30 denk ik.
    Nog een vraagje, als die waarschuwing op het dashboard komt, is het dan niet al te laat? Vroeger zeiden ze dat tegen me....

Zal dit nu zeker meer in het oog houden, dat oliepeil

Voorlopig alles laten uitvoeren door de dealer, want als het een nieuwe wagen is heb je 2 jaar garantie.
    Waarschijlijk heb je ook die allwe care of zoiets zolang je de wagen laat onderhouden door een erkende VW dealer. Zodra je zelf begint aan je wagen te werken vervalt dit.

Ik reed vroeger met een Touran en moest ook altijd rapper mijn oliepeil controleren, dan dat de onderhoudschema's aangeven.

Comment

als je met je wagen naar circuit gaat alleszins overschakelen op andere olie
      en maken dat uw peil altijd goed staat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
        Die longlife is nu toch ook maar 5w30? Vroeger was dit water ja, 0w30 ofzo, dus die longlife kan toch geen kwaad?

Comment

Volgens de garage moet ik om de 30.000km op onderhoud! Maar ik ga rond de 15.000km beter een onderhoudje teveel dan een motor die draait zonder of slechte olie!

Comment

Als je een melding krijgt is het niet altijd te laat. De huidige wagens geven al aan als er een halve liter minder inzit.
            0w30 en 5w30 is dunne olie en olie verbruik zul je altijd hebben bij sportief rijgedrag met dunne olie.

Heb je er nu olie bijgekapt of niet?

Comment

Koop je een busje olie van de soort vermeld in het instructieboekje en kap er een half litertje bij. Binnenkort moet je je olie toch laten verversen en dan staat het ineens ook terug op peil. Dan heb je ook nog een half litertje over voor volgende keer bij te vullen als het peil weer gezakt is.
              Door zelf je olie bij te vullen vervalt je garantie niet hoor. Of denkt hier iemand dat de olievuldop verzegeld is ofzo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                +1 in mijn mini zat 0W30 en verbruikte hij wel een beetje, heb de olie vervangen door 5W40 en nu verbruikt hij niets of een klein beetje.
                Ik zou wel niet hoger gaan dan 5W..
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  Als je een melding krijgt is het niet altijd te laat. De huidige wagens geven al aan als er een halve liter minder inzit.
                  0w30 en 5w30 is dunne olie en olie verbruik zul je altijd hebben bij sportief rijgedrag met dunne olie.

Heb je er nu olie bijgekapt of niet?
                  Ja, zo snel mogelijk een busje olie gehaald bij de garage vanwaar ik hem gekocht heb

Comment

Longlife zou voor 30.000 km zijn, dus ook raar dat mijn boordcomputer zegt dat ie binnen moet binnen 2700 km, dit terwijl ik er nu ong. 17000 heb.
                    Meet die de kwaliteit (viscositeit) van de olie ofzo? Of telt deze het aantal koude starts? Moet wel zeggen dat ik veel korte afstanden doe. Buiten de weekends dan

Comment

BC verlaagd of verhoogd de km's naargelang rijstijl, als je veel km's doet gaat t langer duren dus.

Comment

Ik moest ook vroeger op onderhoud dan voorzien volgens de BC. Heb dat dan ook braaf gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk Berichten
                          Longlife zou voor 30.000 km zijn, dus ook raar dat mijn boordcomputer zegt dat ie binnen moet binnen 2700 km, dit terwijl ik er nu ong. 17000 heb.
                          Meet die de kwaliteit (viscositeit) van de olie ofzo? Of telt deze het aantal koude starts? Moet wel zeggen dat ik veel korte afstanden doe. Buiten de weekends dan
                          als je gaat vliegen op circuit komt er meer stress op de olie he
                          net zoals bij iemand die alleen maar rond de kerk rijd.
                          Als je auto zegt dat je moet binnen gaan is dit nodig.

Comment

Ik zou met zo'n moderne en dus kwetsbare motor olieverversen elke 10d km...Eigenlijk ongelookflijk hoe de auto's achteruit gegaan zijn. Tegenwoordig komt olieverbruik opnieuw meer en meer voor,neemt de levensduur af en de onderhoudskost toe...mijn oude auto's,nog nooit olie bijgevuld...
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

T is idd schandalig wat je soms hoort, soms is t olieverbruik net tegen t toelaatbare bij nieuwe auto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                T is idd schandalig wat je soms hoort, soms is t olieverbruik net tegen t toelaatbare bij nieuwe auto's
                                idd,motoren worden alsmaar slechter,onbetrouwbaarder,...De motor was op zijn hoogtepunt tussen 1980 en 2005 met een hoogte punt rond zo ongeveer 1992-1993. De tijd dat Europa wagens voortbracht als de Volvo 850,MB W124,Rover 600,BMW E34,Audi 100,Peugeot 405,...met motoren die veel van hun 20 jaar jongere opvolgers zullen overleven.

Over 15 jaar zullen er meer auto's van 30 jaar zijn dan van 15 jaar. Let op m'n woorden
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  idd,motoren worden alsmaar slechter,onbetrouwbaarder,...De motor was op zijn hoogtepunt tussen 1980 en 2005 met een hoogte punt rond zo ongeveer 1992-1993. De tijd dat Europa wagens voortbracht als de Volvo 850,MB W124,Rover 600,BMW E34,Audi 100,Peugeot 405,...met motoren die veel van hun 20 jaar jongere opvolgers zullen overleven.

Over 15 jaar zullen er meer auto's van 30 jaar zijn dan van 15 jaar. Let op m'n woorden
                                  Heeft hier op het forum is geen Engels artikel daarover gestaan? Iets in de trant van "90's cars will survive the '00 cars"? Dacht dat hier toch gelezen te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk Berichten
                                    Ik had ook nog 11.000 km te gaan voor het onderhoud, tot na de Zeeland Classic. Bc wist me te zeggen dat er mij nog 400 km reste tot een volgend onderhoud. En het was geen rit van 10600 km.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                      Ik had ook nog 11.000 km te gaan voor het onderhoud, tot na de Zeeland Classic. Bc wist me te zeggen dat er mij nog 400 km reste tot een volgend onderhoud. En het was geen rit van 10600 km.
                                      Ik neem aan dat je het leuk vond dus
                                      Captain Turbo
                                      General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                      Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                                        Ik neem aan dat je het leuk vond dus
                                        Natuurlijk, ik ben al aan het uitkijken naar een volgende editie. Ge zijt goe bezig, doe zo verder.
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                        X