Mededeling

Collapse
No announcement yet.

golf 4 radio slecht ontvangst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• golf 4 radio slecht ontvangst

hallo ik heb golf 4 van 1997 en heb er appradio 2 van pioneer in gezet maar mijn onvangst is heel slecht nu heb ik ander antenne gekocht en aan gesloten en nog altijd slecht. heb ook al versterker tussen gezet was ook ni beter. nu heb ik ook vw 12v adapter tussen gezet en ook niks maar waneer ik mijn radio los maak van antenne zelf dan heb ik wat beter signaal maar wel nog geruis waneer ik die dan trug in aankopel aan radio dan heb ik trug slechter. wat kan hier brobleem zijn? kabel breuk? of storing?
    Last edited by ; 15/04/2013, 12:23.

- en + moeten corect zijn.Geen massa via andere verbruikers.Radio krijgt minder dan 12 V en ontvangst is dan belabberd.
    Op veel radio's zit een instelling 'locale' en nog wat andere benamingen.Pioneer gebruikt bsi dacht ik met 4 of 5 verzwakkingen.Dit is voor als men te dicht bij een zendstation zit en de bandbreedte te groot is.Van toepassing op automatisch afstemmen.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

normaal loopt er ook een massa via de antennekabel, dus bij het verwijderen zou je slechter ontvangst moeten hebben dan aangezien je een massa verliess.

heb je de antenne compleet met kabel vervangen? probeer eens een losse antenne te steken met een kort kabeltje en test dan eens (bij slechts ontvangst zou je minder zenders ontvangen, bij heel goed ontvangst moet je elke kleine lokale zender ook vinden).

daarmee kunnen we uitsluiten of het probleem in de auto/antenne kabel zit, of eventueel in de radio (bv stekker van de antenne die binnenin kortsluiting maakt als je er 'iets inplugt'. heb ik voorgehad bij oude radio. er stond iets (weerstandje ofzo) achter de antenne connector. als ik die antenne inplugt, ging die volledig door de connector en raakte één pootje van die component erachter (=slecht ontvangst). als ik een kort stukje draad in de connector stak, had ik veel beter ontvangst (ik raakte die component toen niet). ik heb zo een afdekplaat verwijderd, die component weggeplooid van de antenne en alles werkte toen.

dus beter nu eerst gaan uitsluiten waar het probleem zit. zonder antenne werkt je radio duidelijk beter. moeten we nu uitvinden of die met een los antenneke beter ontvangst heeft (lees, antenne die NIET aan de massa van auto hangt).
      als dit ook goed is, dan moet je de kabel in je auto gaan volgen. mogelijk is er ergens breuk of kortsluiting in.
      dan kan je misschien beter een binnenantenne hangen, hoef je heel die kabel niet te vervangen

die hangt je gewoon op plafond tussen de zonnekleppen, of je hangt die binnenin ergens in je dashboard (plak die dan wel vast zodat die geen metaal raakt). ik heb er zo ene in men capri, en die 12V is niet eens aangesloten. ontvangt zo al meer dan genoeg.

Comment

Je hebt antenne's voor gsm,die hebben andere Ohm.75 Ohm zou die moeten zijn. voor radio.
        Anders steek je eens gewoon een stuk koperdraad in de kern van de aansluiting.Mag geen massa maken.FM gaat niet maar middengolf speelt dan.
        Denk even ook aan of de antennekabel rechtstreeks naar de antenne gaat?Geen verlengstuk dat los gerukt zit.
        Mijn antenne dient voor gsm en autoradio.Er zit een doosje tussen.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Nieuwe Golf kopen

Comment

Met m'n eigen Golf 4 heb ik dat ook voorgehad, uiteindelijk heb ik het opgelost met de volledige kabel te vernieuwen (van radio naar antenne)..

Comment

De TS zien we hier ook niet meer blijkbaar .
              Last edited by ; 15/04/2013, 16:05.

Comment

Probleem is opgelost het was gwn de stekken van antenne kabel was kapot heb er stuk afgeknipt en ander op gezet het werkt weer. Danku voor reacties

Comment

Working...
                X