Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afgekeurd voor uitlaatgassen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• afgekeurd voor uitlaatgassen

Hellow,

Gisteren naar de keuring gegaan met mijn Focus (1.6Tdci zonder roetfilter) en afgekeurd voor de uitlaatgassen.
    De waarde dat maximum mag behaalt worden is 3... ik had iets meer als 6
    Nochtans voor ik de keuring binnen reed paar keer goed doorgetrokken om de uitlaat te 'zuiveren'.
    Nu tijdens het wachten in de file aan het keuringstation heb ik de motor wel laten draaien (moet voorgereden worden op bedrijfstemperatuur)
    Wat kan ik hiertegen doen? heb me al zo een busje gaan halen voor in de tank te doen. maar weet niet of dit genoeg gaat zijn...

Ik rij vanavond op een weer naar de zee zal dus nog wel is goed doortrekken.
    Zou het kunnen te maken hebben met de chip? of misschien met de diesel die ik tank? Ik tank nochtans elke keer verschillend merk.

Mvg,
    BMW 118D E87 M-pack

wat is er 6 ipv 3? De CO? De roetuitstoot?
    Staat op het keuringspapier.
    www.peugeotforum.be

Comment

Beter doorblazen. Door het stilstaan heb je terug roet opgebouwd.

Comment

Simpele dingen worden soms over het hoofd gezien:
        Wat is de staat van je luchtfilter ? Begin al eens met een nieuwe te steken, dan een busje dieseadditief en dan eens écht doortrekken.

't Zal rap klaar zijn.

Comment

al eerste jagen ze u motor veel hoger in toeren dan gij zelf zou rijden, dus normaal dat die veel rookt.

aan de eerst volgende lichten van een grote baan trekt ge eens goe door, en dan echt GOE doortrekken. doe dit als de motor al heeeeeeeeeeeel goed warm staat (dus toch al ne km of 10 VLOT rijden. laat u maar eens wa gaan, zolang t nie roekeloos is.
          dan doortrekken:
          1e 4500-5000rpm (afhankelijk waar u rood is)
          2de idem
          3de blijft ge eens aan 4000-4500rpm rijden gedurende 500meter en dan vlak erna duwd ge volgas. de auto zou ineens nog een kick moeten geven. en dan rijd ge rustig door in 5de.

kijkt dan ook goed door uwe achteruitkijkspiegel. zolang het zwart blijft roken, moet ge dus verder doen. opeens gaat ge mogen volgas vertrekken, gaat ge goed gaan en niks van zwarte rook zien. dan is het tijd voor keuring. motortemperatuur zal ook lekker hoog moeten staan, ook teken dat alles eens goed proper brand.

normaal zou ge toch elke 5000km eens een 50km op zijne staart moeten trappen om dergelijke problemen te voorkomen. normaal gaan de 1e en 2e tankbeurt hierna waarschijnlijk ook een pak zuiniger zijn.
          dan een proper luchtfilterke en naar de keuring

Comment

-Brandstoftank goed leeg rijden, 10l petrol tanken met 10l gewone diesel.
            -Keuring gaan, en gaat ok zijn (heb al een golf 2 zien gaan met +400000km, had eerst 7, daarna 1,2...)
            -Direct na keuring bak volledig voltanken met diesel.

Comment

ne golf 2 heeft een mechanische pomp. aan de zijkant zit een roetstop vijs.
              als ge die iets indraaid, trekt die kar door voor zot, maar rook ook immens hard, als ge die vijs kwart toer uitdraaid, is diene zo sloom al een slak (0-100 in +30sec). de mijne komt van een oude eigenaar en bij elke keuring draaide de garage die iets 'properder'. maar ze zetten die nooit terug. ik geraakt op een oprit gewoon niet boven de 90 om voor een camion te geraken.

auto had iets van 410 000km op de keuring en kreeg de opmerking dat die HEEEEL proper draaide voor zo oud te zijn. wel diesellek aan de injectoren.
              5min later met sleutelke 13 en een platte schroevendraaier t spel weer wa ingedraaid.

probleem met TS is dat die een ECU gestuurde diesel heeft, daar is nergens aan te draaien. als daar foute meetwaarden zijn, is één van de sensoren niet goed (inlaat, gaspositie, lambda, temp sensoren .....). zeker een verdubbeling is toch iets teveel van het goede.

zou eerst de luchtfilter en dergelijke eens veranderen, injectorcleaner in de tank, en dan eventueel eens laten uitlezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
                Nu tijdens het wachten in de file aan het keuringstation heb ik de motor wel laten draaien (moet voorgereden worden op bedrijfstemperatuur)
                Is dat echt zo vam die bedrijfstemperatuur?
                Want als je staat te wachten vragen ze toch altijd om de motor stil te leggen, staat ook op verschillende bordjes langs de wachtrij.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Is dat echt zo vam die bedrijfstemperatuur?
                  Want als je staat te wachten vragen ze toch altijd om de motor stil te leggen, staat ook op verschillende bordjes langs de wachtrij.
                  Als alles echt goed warmgereden staat, kan het ook geen kwaad dat hij een kwartiertje stilstaat.

Als het langer is... Tsjah... Ik ga altijd op afspraak, da's warmrijden en binnen de 2 minuten nadat je op de keuring aankomt is uw roettest al gedaan...
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Verschil is wel heel groot . Volgens mij ligt het probleem ergens anders.

Comment

VW produkten hebben die ziekte ook al eens, veel zal ook met de rijstijl te maken hebben.

Zo'n hoge waarden haalt mijn 14 jaar bestelwagen niet eens (en dat is een 2.8 idTD )
                      Sommigen denken dat als ze doortrekken tot 2500 rpm al serieus doortrekken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
                        Ik rij vanavond op een weer naar de zee zal dus nog wel is goed doortrekken.
                        Zou het kunnen te maken hebben met de chip?
                        Wat voor een chip is dat ? Begin misschien eerst eens dat ding ervan tussen te halen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomVW Bekijk Berichten
                          -Brandstoftank goed leeg rijden, 10l petrol tanken met 10l gewone diesel.
                          Da moet ge vooral NIET doen met ne moderne diesel.

Comment

Ik heb al eens gelezen dat ge 50 ml aceton in uw tank moet kappen (voor het tanken , dan mengt het goed tijdens de tankbeurt...)

En dat kan WEL naar het schijnt....maar zoek het anders ff op .....Google is uw vriend .

Comment

moderne common rail diesels verdragen bijna niets van vreemde stoffen in het injectiesysteem
                              www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                Ik heb al eens gelezen dat ge 50 ml aceton in uw tank moet kappen (voor het tanken , dan mengt het goed tijdens de tankbeurt...)

En dat kan WEL naar het schijnt....maar zoek het anders ff op .....Google is uw vriend .
                                da zou ik ook niet doen, er doen zich allerhande wilde verhalen dat de oppervlakte spanning zou weg zijn, en de diesel meer verstuiven waardoor je zuiniger rijd en meer vermogen.

ik heb dat spul uitvoerig getest op de diesel, de eerste tankbeurt reed ik idd zuiniger, merkte niet meer vermogen. dus ik happy. paar tanken met aceton gereden (0.15% is de regel). en auto was best zuinig
                                daarna een 2tal tanken ZONDER aceton en mijn verbruik bleef even zuinig. doet dus NIKS aan de zuinigheid, vermogen en het properder rijden. wat het wel doet is u injectoren reinigen (net zoals een busje reiniger in je tank gieten, vandaar de eeerste keer het zuiniger rijden).
                                MAAAAAAR aceton vreet rubbers weg. bijgevolg kreeg ik dit jaar op de keuring de opmerking dat mijn injectoren diesel lekken (kans is redelijk groot doordat dit komt door de aceton waarop ik reed. kan ook toeval zijn dat dit net gebeurd nadat ik op aceton heb gereden en dat aceton toevallig rubber aantast).

het probleem bij TS is te groot, 6 hebben terwijl je 3 mag hebben, is dubbel zoveel. dit zal niet opgelost raken met een beetje aceton

Comment

Working...
                                X