Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW e31

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW e31

Hallo,
    Heb een bmw 850ci met een lekke koppakking. Heeft iemand een idee wat het herstellen van de koppakking kost? Heb op het net een reparatieset gevonden zonder demontage, maar heb er mijn twijfels bij. Iemand ervaring??

Een koppakking wordt niet hersteld maar vervangen. In jouw geval zijn er dat 2, 1 voor elke cilinderbank. Die kosten samen maximum 200€ ongeveer. Waar als het geld echter heen gaat is het uitbouwen van de cilinderkop en controleren of herstellen hiervan. Dus die moet je bij een revisiebedrijf binnen doen. Daar wordt hij gecontroleerd op scheurtjes (afpersen noemt dat) en daarna gevlakt. Omdat de kop er toch af is kan je meteen ook nieuwe klepsteelrubbers steken (afdichting tegen olieverbruik) en de klepzittingen en kleppen laten schuren zodat ze opnieuw 100% afdichten. Het kostenplaatje daarvan voor een V12 gaat hoog zijn, zeker omdat je al het werk moet uitbesteden.

Zelf heb ik mijn e30 cilinderkop gedemonteerd en de kleppen en nokkenas eruit gehaald. Dat bespaarde mij al een hoop werkuren bij het revisiebedrijf waar ik bovenstaande werken heb laten uitvoeren. De kop heb ik daarna zelf ook weer in elkaar gezet. Doe je zelf niets dan schiet de prijs de hoogte in.

Ik ben bij paredis engine parts in lommel geweest

Comment

Is het niet 2000€ ipv 200€? Op het internet kwam ik een product tegen "TORALIN". Met dit product zou de motor niet open moeten, maar ik heb er mijn twijfels bij.

Zo een 850 is precies een dure jongen. Heb nog een probleem met de automaat die niet naar behoren schakelt

Alvast bedankt voor de uitleg!

Comment

Een 850 een dure jongen? Zou je denken? :sly:
        Ik begrijp dat toch niet, mensen die een auto kopen zonder er iets van te kennen en zonder eerst wat rond te lezen over het type wagen. En al zeker bij zo een wagen...

Comment

Bedankt voor de reactie!

Comment

Working...
          X