Een tijdje terug had ik in een auto een andere radio gezet. Nu bleek dat ik die verkeerd had aangesloten waardoor die stroom bleef trekken als het contact uit stond. Daardoor is de batterij een 3 a 4 keer erg diep ontladen geweest. De auto staat meestal minstens een week stil. De batterij is dan zo plat dat het klokje op het dashboard zelfs niet meer tikt. Nu had ik 2 weken geleden de auto met startkabels gestart, en er een lang stuk mee gaan rijden zodat de batterij weer opgeladen was. Heeft toen 3 dagen stilgestaan met afgekoppelde batterij en startte gewoon goed, starter ging vlot rond.
Daarna weer een 2 weken stilgestaan, ook met afgekoppelde batterij, maar nu was die te zwak om de starter vlot rond te krijgen. Dus terug met startkabels in gang moeten zetten.
Nu vraag ik me af, kan het zijn dat de batterij naar de zak is doordat die een keer of 3, 4 sterk ontladen is geweest? Of kan ik die nog redden door aan een lader te hangen?
Daarna weer een 2 weken stilgestaan, ook met afgekoppelde batterij, maar nu was die te zwak om de starter vlot rond te krijgen. Dus terug met startkabels in gang moeten zetten.
Nu vraag ik me af, kan het zijn dat de batterij naar de zak is doordat die een keer of 3, 4 sterk ontladen is geweest? Of kan ik die nog redden door aan een lader te hangen?
Comment