Heb de lagers vervangen van mijn golf 3 .
Gekozen voor febi bilstein en deze vooraan aan beide kanten vervangen .
Maar de wagen maakt nog steed geluid ( wel veel minder maar toch ) , ook in bochten .
Ashoezen waren nog goed dus homokineet betijwfel ik sterk aangezien deze geen kraken en bonkend geluid maken .
Dus nog twee opties .
De wagen is terug uitgelijnd geweest maar bij een andere bandenboer dan diegen die het voorheen eens gedaan heeft.
Bij die vorige bandenboer zijn manier van werken ( uitlijnen ) had ik mijn twijfels of dit wel goed gedaan was .
Diegen die het nu gedaan heeft leverd volgens mij wel goed werk .
Zou het kunnen dat de banden hierdoor meer geluid maken ( andere uitlijning dan voorheen ) ?
Misschien cuppende banden , maar banden zijn nog in redelijk goede staat.
Andere optie is dat waarschijnlijk die mecanicien die mijn lagers in het huis heeft geprest de lagers om zeep heeft geholpen .
Ben er vrijwel 90 % zeker van .
Waarom.
Hij perste eerst het lager in het huis met een hulpstuk( 1 ) op de buitenste kogellagerring te zetten .Dit is volgens mij o.k
Dan perste hij het conische stuk ( coon ) door de binnenkant van de lager maar hij zette het hulppersstuk ( 2 ) op de coon ipv op de binnenste lagerring .
Hierdoor komt er toch een enorme druk op dat lager vermoed ik en dus denk ik dat hij het lager geforceerd heeft .
Hij had naar mijn mening hulpstuk 2 op de binneste ring van het lager moeten zetten en zo over de coon persen .
Wat denken jullie .
Zo heeft men mij het toch altijd geleerd .
Zie tekening
Gekozen voor febi bilstein en deze vooraan aan beide kanten vervangen .
Maar de wagen maakt nog steed geluid ( wel veel minder maar toch ) , ook in bochten .
Ashoezen waren nog goed dus homokineet betijwfel ik sterk aangezien deze geen kraken en bonkend geluid maken .
Dus nog twee opties .
De wagen is terug uitgelijnd geweest maar bij een andere bandenboer dan diegen die het voorheen eens gedaan heeft.
Bij die vorige bandenboer zijn manier van werken ( uitlijnen ) had ik mijn twijfels of dit wel goed gedaan was .
Diegen die het nu gedaan heeft leverd volgens mij wel goed werk .
Zou het kunnen dat de banden hierdoor meer geluid maken ( andere uitlijning dan voorheen ) ?
Misschien cuppende banden , maar banden zijn nog in redelijk goede staat.
Andere optie is dat waarschijnlijk die mecanicien die mijn lagers in het huis heeft geprest de lagers om zeep heeft geholpen .
Ben er vrijwel 90 % zeker van .
Waarom.
Hij perste eerst het lager in het huis met een hulpstuk( 1 ) op de buitenste kogellagerring te zetten .Dit is volgens mij o.k
Dan perste hij het conische stuk ( coon ) door de binnenkant van de lager maar hij zette het hulppersstuk ( 2 ) op de coon ipv op de binnenste lagerring .
Hierdoor komt er toch een enorme druk op dat lager vermoed ik en dus denk ik dat hij het lager geforceerd heeft .
Hij had naar mijn mening hulpstuk 2 op de binneste ring van het lager moeten zetten en zo over de coon persen .
Wat denken jullie .
Zo heeft men mij het toch altijd geleerd .
Zie tekening
Comment