Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Beste, Ik ben de min of meer gelukkige bezitter van een Mercedes E220 cdi, diesel, break met automatsch transmissie van 2002. Zonet ben ik van de garage teruggekeert, nadat een brandstofleiding, die hard was geworden, en dus niet goed meer afsloot, waardoor er een luchtbel telkens in de leiding kwam, is vervangen. Op de terugweg naar huis ondervond ik dat mijn wagen niet meer optrok. Thuis gekomen heb ik onmiddelijk de mechanieker opgebeld en gevraagd wat er zou kunnen zijn. Zijn antwoord was dat waarschijnlijk de catalisator zou kunnen verstopt zijn en gaf me de raad om eens te gaan rijden en de motor eens in een hoger toerental te jagen zodat de catalisator zich zou reinigen. Heb ik dan ook gedaan maar het resultaat blijft hetzelfde. Moet ik een nieuwe catalisator (wat kost dat?) of kan ie gereingd worden? Heeft iemand onder julli daar raad mee. Dank bijvoorbaat
Misschien staat het probleem met de brandstofleiding volledig los met wat je nu hebt. Wat jij beschrijft is waarschijnlijk dat de wagen in noodloop gaat ? Misschien is het de luchtmassameter die de geest gegeven heeft, dat komt vaak voor bij deze motoren. Is niet zo duur en makkelijk zelf te vervangen.
bij de E klasse van dat bouwjaar gebeurt dikwijls dat de luchtmassameter overlijdt. Om uitsluitsel te geven gewoon aan de computer hangen. Laat uets weten over de oorzaak.
Comment