Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorprobleem V50

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Motorprobleem V50

Hey iedereen,

De laatste dagen ondervind ik een probleem met mijn V50. Vanaf 1000 toeren begint hij een totaal ander geluid te maken. Ik deed dan ook de capeau open & ik rook ook verbrand. Ik denk dat de alternator stuk is, zoals Phacoid & Exeres dit een tijdje geleden ook hebben gehad. Maar ik wil hier toch eens een video plaatsen, wie weet vind iemand hier de oplossing of is het de alternator.

Alvast bedankt! & ik hoop dat iemand de oplossing weet.
    Last edited by ; 08/12/2012, 14:37.

Waarschijnlijk de lager van de alternator anders was u batterij plat. Zeker van dat het geluid van de alternator komt?
    Last edited by ; 08/12/2012, 13:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Waarschijnlijk de lager van de alternator anders was u batterij plat. Zeker van dat het geluid van de alternator komt?
      Ik heb een vermoeden dat het iets met de alternator is. Want Phacoid had een tijdje geleden iets voor met zijn alternator & het was precies hetzelfde. Ik deed de capeau open & ik rook verbrand. Maar die lager, is dat een groot probleem of kan je daarmee nog blijven rijden?

Comment

Als het de lagers zijn kan dat niet veel kwaad zal wel irritante herrie maken.

Comment

De volgende keer dat je de "capot" opendoet moet je eens goed luisteren.

Comment

mijne maakt nu identiek hetzelfde lawaai (ale, maakte).
            nu is het lawaai weg maar krijg ik een foutmelding...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
              mijne maakt nu identiek hetzelfde lawaai (ale, maakte).
              nu is het lawaai weg maar krijg ik een foutmelding...
              Welke krijg he dan? Laat u batterij ook eens nakijken. Kan daar ook aan liggen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

zal wel de alternator zijn , hij heeft het nog lang uitgehouden bij u , hier na 85k vervangen

laat er maar naar kijken of uw batterij is ook voor de vuilbak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oli4-86 Bekijk Berichten
                  zal wel de alternator zijn , hij heeft het nog lang uitgehouden bij u , hier na 85k vervangen

laat er maar naar kijken of uw batterij is ook voor de vuilbak
                  Was bij mij ook zo. Eerst alternator vervangen & een paar maand daarna terug hetzelfde geluid. Bleek de batterij te zijn.

Comment

deze morgen heeft de Volvo helemaal de geest gegeven.
                    Plots was het een kerstboom en viel hij dood.

de melding die ik kreeg was iets in trent van 'Laadsysteem service spoed.' (en het lampje van de batterij brandde)

Nu zoeken om hem naar de garage te slepen.

Comment

Je hebt volvo assistance normaal gezien. Ja die kerstboom verlichting kreeg ik ook. En toen begon hij verscheidene foutmeldingen te geven. Ik hoop dat u V50 snel weer kan rijden & tegen een deftige prijs gemaakt kan worden.

Comment

@Ralphke
                        Dat komt omdat uw batterij niet wordt opgeladen. (wrs defecte alternator of kabelbreuk)
                        Moest je er nu een andere batterij (opgeladen dan) in zetten, dan kan je nog zonder probleem rijden tot aan de garage

Comment

er zijn weinig van die alternatoren die de 150d km halen....
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

De mijne heeft 165.000 gehaald :-)
                            Batterij hangt nu aan de lader. Woensdag probeer ik naar de garage te rijden.

Comment

Die kerstboomverlichting is idd een alternator die niet laadt.Heb je geen voltmeter bij de hand,ca 14 volt zou naar die batt moeten gaan.
                              De multiriem is toch niet verleten,te lang geworden.Of zo'n vrijloop-poelie(gaat regelmatig stuk).
                              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Wat is het probleem dan eigenlijk met die alternatoren ? Lagers versleten, sleepringen, sleepcontacten ?

Comment

Morgenmiddag gaat hij op de takelwagen.
                                  Ben benieuwd naar het verdict/prijskaartje van de garage!

Maar vooral: ik ga blij zijn als hij terug thuis staat!

Comment

bij ons een goeie 300 euro dacht ik ,wel niet bij officiële dealer. let wel een alternator heeft een hoge inruilwaarde , normaal gezien moeten ze daar rekening mee houden ...

Comment

De wagen is binnen bij Garage Cris want heb alle vertrouwen in die mannen.
                                      Doen telkens het beste voor de klant.

Comment

Working...
                                      X