Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lagers kwailiteit /merk/prijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lagers kwailiteit /merk/prijs

Wanneer je tegenwoordig achter een wiellager zoekt kom je een serieus aanbod tegen van merken .

Enkele op te noemen .

SKF , SNR , Fag , optimal ,Delphi , febi bilstein en nog anderen .
    De ééne verschilt al snel een aanzienlijk bedrag tegenover de andere .

Eigenlijk vind ik SKF best wel overdreven in prijs , maar is marktleider opgebied van kwaliteit .

Mijn vraag of er ergen op het net ooit een test is verschenen van de lagermerken ?

Andere vraag .
    Hoe zouden jullie bovenstande lager kwalificeren opgebied van kwaliteit ?

Thanx
    Last edited by ; 07/12/2012, 12:13.

Nog even bijkomend .

Welke lagers zouden het meest te lijden hebben .

Naar mijn mening dus zeker de vooraslagers .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carbon Bekijk Berichten
      Nog even bijkomend .

Welke lagers zouden het meest te lijden hebben .

Naar mijn mening dus zeker de vooraslagers .
      Onnozel antwoord maar die hebben inderdaad het meest te leiden en te lijden.

Comment

Hierboven heb je weer zo'n grapjas .
        Bepaar me jou post jongen ipv te reageren op een post die in jou ogen onozel is .

Comment

Skf is in lagers 1 vd betere,kwaliteit heeft wel zijn prijs natuurlijk.

Comment

Hierboven heb je weer zo'n grapjas .
            Bepaar me jou post jongen ipv te reageren op een post die in jou ogen onozel is .
            Carbonneke, carbonneke, carbonneke. Ik verontschuldig me voor uw onbegrip in het lezen (ik blijf beleefd). Ik heb perfect op uw vraag geantwoord zonder dat ik uw post als "onnozel" bestempeld heb. Ik heb alleen gesproken van een onnozel "antwoord". Verder ga ik u nog een tekeningetje maken zodat het tot u doordringt. 1: leiden is besturen, roulementen van de voorste wielen leiden dus uw wagen en vermits het waarschijnlijk over een fwd gaat hebben die ook nog de taak van de aandrijving te vervullen, dus ze leiden uw wagen en ze drijven uw wagen aan waardoor ze dus ook het meest te lijden hebben. Is het nu begrepen ? Dank u.

Comment

Met Febi heb ik geen last gehad,maar de winkelier schuift het onderdeel over de toonbank .
              (People's Republic of China (PRC).Zelfs grote merken of zonder merk laten het naar hier komen.Ik geloof dat een blikje tomaat aan transport ca 5 cent kost vanuit China.
              Je moet in de garage maar eens gaan klagen dat je nwe lager jankt.
              Kies een bekend merk en hopelijk is het goed.
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Hoi

Ik heb er van febi bilstein gekocht .
                SKF vind ik enorm duur .
                Het is zelfs zo dat ik enkele leveranciers heb afgebeld voor skf lagers en als ik dan tot prijsverschillen kom die oplopen tot 12 euro dan stel ik me toch vragen wat die handelaaars op een lager kunnen verdienen .

@ Will , het is je vergeven hoor .

Comment

Nog even een bjikomende vraag .

Iedereen weet dat die lagers erin geperst worden met meestan een hydraulische pers .
                  Deze kan men kopen naargelang de druk die ze geven bvb 10 ton , 15 ton .

Mijn vraag .

Wat zou de minimum kracht van de pers toch moeten zijn om zo een lager erin te krijgen geperst .

Misschien dat ik me er wel eens één aanschaf want kan dit nog voor andere dingen gebruiken .

Comment

Ik heb 40 ton met een meter.De lager schrikt los ca > 20 ton,dan schuift hij verder los met ca 10 Ton.Een ingevet lager is maar ca 6 ton.
                    Dus je ziet 20 ton is iets te licht.We hebben die occas 40 ton pers van Gevaert.
                    Je kan ook hydraulische trekkers huren of anders de doe-het-zelf garage.
                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

pfhew, gelukkig dat je bij mijn auto de lager er niet moet oppersen op de vooras
                      en die 5 euro dat ze kosten, dan wil ik zelfs de duurste van de hoop bestellen

Comment

Lagers kunnen op zoveel verschillende vlakken verschillen. Statisch draaggetal, dynamisch draaggetal, toleranties en passingen... Normaal dat er dan ook een prijsverschil op zit. Dus om nu te zeggen dat alle lagers even kwalitatief zijn, ongeacht de prijs, dat zou ik niet zeggen. Veel hangt ook af van de productieomgeving (nauwkeurigheid machines) dus dan heeft een Europese lager in de meeste gevallen al wel een stapje voor op zo'n Chinese.

Voor meer info, bekijk ook eens een design manual van lagers. Bijvoorbeeld hier te vinden.

Comment

Voor een gewone wagen voor dagelijks gebruik zou ik toch zeker niet voor een topkwaliteit lager gaan. De middenmoot lijkt me hiervoor zeker goed genoeg. Eigenlijk verwacht ik sowieso dat zonder rare dingen de lagers van een auto zijn volledige levensduur meegaan.

Een een pers kopen om één keer een lager af te persen met de gedachte dat je die pers ooit misschien nog eens nodig zou kunnen hebben lijkt me ook een slecht plan. Als ik zoiets doe dan ga ik er wel mee naar een plaats waar ze zo'n pers hebben.

Comment

Ik heb een dik jaar gelden even gewerkt bij een geautoriseerd SKF distributeur .
                            Zelfstandigen konden daar lagers kopen maar ook de voornamelijk grote en kleine bedrijven .
                            Ik zelf kon daar ook een lager kopen als werknemer mits een kleine korting .
                            Ik kan je verzekeren dat een SKF lager heus niet zo veel kost hoor maar als je dan de prijzen bekijkt die de partikulier moet betalen , dan kan ik enkel maar concluderen dat er hier veel geld op word verdiend.
                            Komt bij dat SKF zeer hard te maken heeft met vervalsingen .

Rare van de zaak is dat als je denkt te maken hebt met een fake lager , je eigenlijk met dit lager naar skf zou moeten gaan , want daar zitten maar enkel mensen die de echte van de namaak kunnen onderscheiden .

Comment

IMHO, een lager vervangen doe je niet elke dag, zelfs niet elk jaar.
                              kan je beter voor degelijke kwaliteit gaan.

Comment

@ Will , het is je vergeven hoor .
                                Ah, toch nog ne mens die in de kerstperiode e wa vergevingsgezind is. Bedankt.

Comment

Working...
                                X