Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn oude zitmaaier valt stil als ik rijd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mijn oude zitmaaier valt stil als ik rijd

hoi ik heb een oude zitmaaier gekregen en daarvoor geeft hij 4 jaar stil gestaan. en ik heb toen eerst voor ik hem starte de carburator uitgekuist. daarna heb ik hem proberen starten en hij draaide maar als ik er dan mee rijd zakt het toerental en dan stijgt het terug en zo voort en daarna valt hij stil. maar er zit wel nog zeer oude olie in(ze staat 4jaar stil). hij draait ook aleen maar op de chok en als je em een klijn beetje in duwt dan valt hij ook stil( op neutraal toerental).

kan er mij iemand helpen???

Werk met producten waar je kan op rekenen.Nieuwe benzine,bougie,luchtfilter.Ik denk ook dat hij zijn toerental ook zelf regelt,gaat dit nog soepel?
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

toerental regeling zal inderdaad niet goed meer zijn
      zeker dat ge alles terug hebt gemonteerd na de reiniging van de carburator?
      www.peugeotforum.be

Comment

Maar wat kan ik er nog aan veranderen?? En ja het toerental gaat Soepel

Comment

wss uw mengschroef die verzet is bij het kuisen of er is wat vuil in de ralentiesproeier blijven hangen.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Maar voor ik hem uitkuiste draaide hij even slecht.

Comment

Luchtfilter proper ? Bougie OK ?

Comment

Is die nafte ook vier jaar oud? Anders zalt snel opgelost zijn. Nafte vergaat
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Wil je een oude grasmaaiermotor aan de praat krijgen, is het onvoldoende om enkel de carburator uit te kuisen. Ik kan enkel de vorige reacties beamen: controleer ook bougie(s), olie, luchtfilter, etc.

Comment

Keb nieuwe bougie en nieuwe benzine. Maar nog geen nieuwe olie zou het daar aan kunnen liggen

Comment

aan de olie op zich niet. Slechte olie gaat enkel de slijtage verhogen en het verbruik. Het feit dat het toerental fluctueert laat mij toch vermoeden dat uw gasklep niet meer goed vastzit ofwel dat de choke vaststaat. Feit dat hij enkel maar op choke draait zegt al genoeg. Bij choke werking krijgt de carburateur via een apart kanaal lucht en benzine onder de gasklep.
                      Als hij warm staat wordt alles geregeld via de nullast regeling en de gasklep. Feit dat het toerental zo op en neer gaat doet mij vermoeden dat uw gasklep losstaat en zichzelf steeds dichttrekt. Toerental valt weg en de gasklep klapt terug open en begint het allemaal terug van voor af aan.
                      Dus demonteer uw luchtfilterbehuizing zodat je in de carburateur kan kijken. Start de motor en kijk wat de kleppen in de carburateur doen: die moeten in een vaste positie blijven staan en mogen niet open en dicht gaan. Kijk ook of je de choke kan afzetten (er moet dan een soort van gasklep wegdraaien).
                      www.peugeotforum.be

Comment

Ja die gasklep beweegt dat zie je toch aan dat veertje aan de zijkant van de carburator.?

Comment

ja, maar die mag niet bewegen als gij daar het commando niet toe geeft. Dus als ge die gasklep over en weer ziet gaan bij stationair toerental dan zit die niet meer vast.
                          www.peugeotforum.be

Comment

En kan ik die dan ook vastzetten of aanspannen of zo

Comment

Kan ik die gasklep dan vat vaster of zo zetten of weet jij wat ik moet doe (ligt het daaran dat hij stil valt

Comment

Working...
                              X