Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goede zomerbanden met veel profiel, of goedkope winterbanden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• goede zomerbanden met veel profiel, of goedkope winterbanden?

Vorige winter plaatste ik vlak voor de winter nieuwe Continental achterbanden op mijn Mercedes, hoewel ze nog een paar millimeter boven de slijtblokjes zaten. In combinatie met ASR en verstandig rijden geen problemen gehad op sneeuw en ijzel. Zonder ASR of voorzichtig rijden natuurlijk wat wheelspin of het niet kunnen vertrekken uit stilstand.

Dusja, mij lijkt het de moeite niet om winterbanden te nemen voor de paar "winterse" weken in de Vlaanders. Ik hoef nergens te zijn waar het écht wintert. Winterbanden of wintervelgen kosten vrij veel geld, en met afgesleten B- of C-segment winterbanden ben je niets, dus koop ik liever tijdig nieuwe A-segment zomerbanden.

Wat denken jullie?
    Iemand al problemen gehad met achterwielaandrijving en goede zomerbanden, wanneer je je verstand er bij houdt?
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Ik heb zelfs mensen gezien die met nieuwe a- zomerbanden een bergje niet opkonden met zomerbanden, en door het meermaals proberen de band 1/2 afgesleten hebben.... daar gaat je a band...
    Je hoeft die winterband maar 1 keer nodig te hebben, om je banden reeds terug te verdienen... denk ook aan het stoppen. Het verschil is enorm als er sneeuw ligt.

Comment

Na 2 j zijn mijn 4 versleten.Er staat niks op van dat het winterbanden zijn.Ik denk dat ze van Korea komen.Er moet daar geen melding opstaan van M+S of het vriessymbool *.
      Steeds heb ik goed kunnen vertrekken uit slijk of sneeuw.Ik haal ze wel bij iemand die banden verdeelt bij de bandencentrales en garages.
      Internetverkoop is zelfs duurder.
      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Zo lang ze maar geen winterbanden gaan verplichten bij ons is er geen probleem.

Maar wat de problemen met achterwielaandrijving en winters weer betreft, vorige winter is daarin natuurlijk niet echt een referentie, want we hebben toen bijna geen sneeuw of ijzel gehad.
        De twee winters van daarvoor waren veel erger wat sneeuw en ijzel betreft, en toen hebben er toch wel velen in de problemen gezeten.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

3 j terug moest ik richting turnhout van uit mechelen en was er een monsterfile en stond ik 2 u te koekeloeren op de zelfde oprit,heel veel mensen keerden om.
          behalve een bmw die onderaan stond,wou boven klimmen maar lukte hem gewoon niet,achterwielen bleven doorspinnen.
          Op een gegeven moment dacht ik dat zijn motor er uit ging vliegen,en meer toeren gaat het probleem nog verergeren maar ik liet hem doen.
          Ik stond in het midden ongeveer en draaide uitzonderlijk ook terug en vec trok ze eigen lekker omhoog,van uit stilstand bij te veel gas *durfde* hij eens slippen,
          maar dat was het dan ook in brussel heb ik wel eens vast gezeten,bosgrond + nattigheid en sneeuw maar ik graakte er wel uit hoor.
          Enkel modder langs alle kanten natuurlijk,maar kijk ik ben weer heel thuis geraakt.
          Ik heb dus nog nooit winterbanden gehad,altijd al goede all season banden met voldoende profiel en trokken zich prima door die gure periodes.
          Nu met mijn nieuwe wagen heb de auto nu 4 maand bijna 5, dus nagelnieuwe banden ga ik gewoon op goede zomerbanden de winter in .
          Ik moet wel zeggen,ik kom zelden ver buiten in de winter met de auto,en als ik dan rijd is het extra voorzichtig als er sneeuw ligt,en anders is de weg gewoon vrij
          Ik denk dus dat je met goed profiel prima met zomerbanden door de winter heen raakt,uiteraard anticiperen en rijden naar situatie maar dat spreekt voor zich

Comment

Met voorwielaandrijving heb je 100% gelijk, maar mensen met achterwielaandrijving moeten toch wel oppassen als het serieus zou gaan winteren.
            Ik heb tot op heden ook nog nooit winterbanden gehad en altijd overal zonder problemen door gekomen, ook bergop.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

bwah, om remafstand is het mij niet te doen, maar ik ben wel curieus onder welke omstandigheden ik volledig vast zou zitten met mijn auto
              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Met de Lexus kon ik niet zonder, ik geraakte mijne oprit nog niet af, na conti's M+S te steken reed hij alsof er geen sneeuw lag.
                Achterwielaandrijving + sneeuw=winterband
                Voorwielaandrijving + sneeuw= goede zomerband en voorzichtigheid voldoende
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                  bwah, om remafstand is het mij niet te doen, maar ik ben wel curieus onder welke omstandigheden ik volledig vast zou zitten met mijn auto
                  Het zal je kleine maar zijn waarvoor een pipo op zomerbanden niet tijdig gestopt geraakt bij kou weer.....

Kijk vooral eens vanaf 3minuten:
                  Fore more videos visit: http://www.autoexpress.co.uk/videos/British motorists tend to run summer tyres on their cars all year round, regardless of the weathe...

Voorzichtigheid bij sneeuw is 1 ding, maar wie rijdt er veel trager dan anders bij een beetje regen en 6° ?
                  KLIK |&| KLAK

Comment

Het is altijd een beetje gokken: wordt het een winter met veel sneeuw, ijzel en vrieskou dan heb je winterbanden nodig als je veel op de baan bent. Ik doe bvb dagelijks minstens 120km en ik heb altijd een winterset klaarliggen. Mocht ik dagelijks maar 15km doen dan zou ik er zelfs niet aan denken om te investeren in winterbanden.

Comment

Ik heb altijd met achterwielaandrijving gereden.
                      Het vervelendste vond ik dat op ijsplek of zeer glad wegdek bv. de automatische versnellingsbak de achterkant van de auto van de weg afduwt als je gewoon stopt voor een rood licht!
                      Met mijn E230 met tweedehands zomerbanden had daar last van, mijn 190E met nieuwe zomerbanden niet. Maar kan natuurlijk met nog andere dingen te maken te maken hebben.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Working...
                      X