Mededeling

Collapse
No announcement yet.

trilling bij 2000rpm op c30 d3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• trilling bij 2000rpm op c30 d3

Ik ben sedert half januari in het bezit van een nieuwe volvo c30 d3 r design.
    Bij 2000rpm gaat er een trilling door de auto,dit is in alle versnellingen en zowel optrekken als vertragen.
    Auto is al 2 maal (1 keer zelfs 12 dagen) hiervoor binnen geweest in garage,nog steeds geen oplossing hiervoor.
    Nu bij kouder weer wordt het nog slechter.
    Herkent iemand dit probleem of zijn er nog c30 bezitters die dit probleem hebben?

Mvg
    Ronny

Graag wat meer info,dat maakt het wel makklijker namelijk.
    Gebeurt dit terwijl je nog gas aan het geven bent,of waneer je overschakelt (in het 2de geval kan het zeker bij een benzine niet meer dan normaal zijn)
    Zelfs bij een diesel is het schakelen aanraden tussen 2-3000 rpm ideaal is dus 2500 trpm,maar als een motor koud staat en je lager in toeren rijd.
    Zou een diesel hier wel geen last van mogen hebben natuurlijk,bij een benzine heb je die trillingen wel omdat u toeren dan te weinig zijn,
    in het geval van overschakelen dan,waardoor de motor veel harder moet werken natuurlijk en dat kan wel trillingen geven.

Edit : ik zie net dat ie al binnen is geweest,en wat zegt volvo dan ?

Comment

Het is dus een 2 liter 5 cilinder diesel,het maakt niet uit of de motor koud of warm is,het is zelfs het slechts met warme motor.
      De trilling is er altijd bij 2000rpm,dus zowel bij gas geven als gas lossen en in alle versnellingen,best hoorbaar en voelbaar in 4,5 en 6de.
      Koppel van auto ligt max tussen 1500 en 3000rpm,zou hier geen enkel probleem mee mogen hebben.
      De 2de maal dat de auto binnen is geweest voor 12 dagen zouden er 2 mensen van volvo belgium zijn bijgeroepen en het zou produkteigen zijn (combinatie van egr klep en turbo).
      Hier heb ik wel mijn bedenkingen bij,is het de eerste maal dat deze uitvoering verkocht wordt???

Comment

trilling in het vliegwiel? Is het een dubbel massa vliegwiel?
        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          trilling in het vliegwiel? Is het een dubbel massa vliegwiel?
          Geen idee,maar wat zou de buitentemp hier invloed op hebben.
          En het eigenaardige is dat het alleen gebeurt bij het rijden,in neutraal gas geven komt het niet voor.

Comment

Het gaat om een diesel dan mag je die trilling niet waarnemen idd,in geval van een benzine zou dat dus wel gekunnen hebben.
            Vliegwiel problemen hoor ik ook vaker idd.

Comment

Working...
            X