Mededeling

Collapse
No announcement yet.

winterbanden voor meriva 17 cdti opel 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• winterbanden voor meriva 17 cdti opel 2007

Dag allemaal,

Ik bezit een opel meriva ( 2007 ) 17 cdti met bandenmaat 205/50/16. (Dit zoals in de autohandleiding)
    Nu staat er daarin dat het VERBODEN is winterbanden te plaatsen met dezelfde maat 205/50/16!(Waarom?)
    Volgens mijn garage ( geen opeldealer ) maakt dat waarschijnlijk niet uit dat ik dezelfde maat zou nemen. Hij kan mij ook de reden niet vertellen waarom het niet mag.
    Dus maar naar een opeldealer geweest om informatie in te winnen maar met een koude dienst weer naar buiten. Ik moest er immers 4 stuks bestellen met nieuwe velgen, maar de bandenmaat deelde hij mij niet mee.
    Weet iemand onder jullie wat ik zou moeten nemen die passen op mijn 16" velgen? ABS? ( 185/55/16 ? )
    Dank bij voorbaat.

zit met een zafira met 205/50/16 en die krijgt ook winterbanden in de zelfde maat, nooit problemen van gemaakt of ondervonden

Comment

zelfde bij mijn schoonbroer...

Comment

Lijkt mij wel een heel raar "geval"

Als de band dezelfde afmetingen heeft én de snelheidsindex is dezelfde , zie ik niet in waarom dat niet zou mogen .

In welk boekje/papier staat die "regel" ?????

Bel gewoon een bandenboer en vraag het aan die gasten , die hebben ongetwijfeld al meer van die auto's over de vloer gehad .

In geval van een eventuele aankoop buiten de dealer om , weet ik wel een goed adresje voor goede banden/velgen aan een zeer correcte prijs . (dealer is meestal duurder , maar je weet nooit )

Comment

Voor een Meriva kom ik op een bandensite op 16" velgen...met een andere "hoogte"

Ben je zeker dat je huidige banden juist van maat zijn ??

Hieronder ff kijken , ik kan me natuurlijk vergissen...

Ontdek welke winterbanden het beste zijn voor jouw auto op Welke Winterbanden. Lees reviews en tips voor veilig rijden in de winter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
            Voor een Meriva kom ik op een bandensite op 16" velgen...met een andere "hoogte"

Ben je zeker dat je huidige banden juist van maat zijn ??

Hieronder ff kijken , ik kan me natuurlijk vergissen...

http://www.welkewinterbanden.nl/cont...-winterbanden/
            een meriva heeft wel degelijk 205/50 R16
            net even opgezocht

Comment

zie niet in waarom je dat niet zou mogen ? ik rijd met een opel astra j 1.7 bandenmaat 235/45/R18 wil dit dan zeggen dat ik ook een andere maat moet nemen of ? .. ben namelijk ook op zoek naar winterbanden.

Comment

zolang die maat binnen de wettelijke tolerantie valt is er geen enkel probleem. hou er gewoon rekening mee dat een brede band minder grip heeft bij sneeuw dan een smallere band

Comment

staat er iets vermeld op het gelijkvormigheidsattest?
                  www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                  X