Mededeling

Collapse
No announcement yet.

opel astra j raar geluid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• opel astra j raar geluid

dag iedereen ,

ik heb al gelezen van het ( kalkoenengeluid ) bij de opel astra j , ik heb dit ook denkt , wat was het probleem bij jullie ? stoort soms toch vind ik !

alvast bedankt

grts
    Last edited by ; 21/10/2012, 12:58. Reden: geen reactie

Ik heb dit probleem ook bij mijn Astra J Sports Tourer. En het werkt mij danig op de zenuwen.
    Ik heb dit gemeld aan mijn garagist (United Motors), volgens hen is hier niets aan te doen en komt dit omdat er lucht zit in de brandstoftoevoer, of zoiets. Het zou geen kwaad kunnen voor de motor. Vervangen van de dieselfilter zou het probleem tijdelijk oplossen, maar naar verluid komt het gewoon terug na 1.000 km.
    Vorige week stuurde ik een klachtenmail naar de klantendienst van Opel, afwachten of ik daar reactie op krijg.
    Is er iemand die dit probleem al blijvend kon (laten) oplossen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dieterdeslyper Bekijk Berichten
      Is er iemand die dit probleem al blijvend kon (laten) oplossen?
      er zijn er een paar....

....ze verkochten de auto...

Comment

mijne Zafira van 2010 heeft dat ook
        + dit en dat stoort mij nog het meest ->

Last edited by Namaz; 22/10/2012, 16:09.

Comment

bedankt voor de reacties , nu weet ik tenminste dat het geen kwaad kan , ja stoort mij toch ook ! heb het nog wel niet gemeld aan de garage , ga eens vragen of ze dat veel tegen komen ! zou toch niet mogen é ..

namaz : dat geluid dat jij hebt in het filmpje heb ik de laatste tijd ook , zo de motor die precies harder stiller gaat é ?? heb jij daar al naar laten kijken wat het is ? of kan dit kwaad , geen kwaad ?

alvast bedankt

grts

Comment

zou de Egr klep zijn, enkel als hij stationair draait heb je dit en de toerenteller begint dan te dansen.
            Van de +-50 Zafira's op het werk hebben het er zeker 90%

Comment

ja , maar los van dat is het schadelijk voor de wagen ja of nee , + die van mij word volgende week ergens gechipt zou dit dan beter zijn of niet ? want dan zitten ze toch aan u egr klep é of heb ik dat mis ?

Comment

alst schadelijk is dan zal het wel niet de komende 100.000km zijn, want zolang is het al bij mij.
                reden dat ik er zolang mee rij, is omdat ze het gewoon weg niet kunnen herstellen.

Comment

dag leden ,

nu ik mijn auto heb laten chippen heeft die dat veel minder ! echt wel beter + heb nog is meer trekkracht in lage toeren ook ! en da is wel veel verschil , daarvoor was die zo mak als ge 50 reed en wou versnellen nu veel beter tis maar da ge het weet é

mvg

bsomers

Comment

Kleine update, ik kreeg gisteren tel van de klantendienst van opel..
                    Ze bevestigden hetgeen de garagist ook al zei, het kalkoengeluid is tot dusver NIET op te lossen. Het kan echter geen kwaad voor de motor..
                    Als er een oplossing gevonden wordt, zullen ze contact opnemen.. Yeah right..

Comment

Al geprobeerd om de vacuumleiding van de egr klep af te sluiten ? Afhankelijk van het jaartal zou dit wel of geen alarm geven evenwel, dus even nazien. Maar dat kalkoengeluid is de solenoïde van de egr die in bepaalde situaties wat staat te klepperen.

Comment

Zou kunnen dat een chiptune de EGR deels uitschakelt, die EGR is een lapmiddel om aan de euronormen te geraken maar doet verder meer kwaad dan goed.
                        Mogelijk kan iemand die voldoende kennis heeft (chiptuner) de EGR volledig uitschakelen in een herprogrammatie?

Bij Opel zal dat geen optie zijn, want dan halen hun motoren de vereiste euro-norm niet...
                        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                        www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                          Al geprobeerd om de vacuumleiding van de egr klep af te sluiten ? Afhankelijk van het jaartal zou dit wel of geen alarm geven evenwel, dus even nazien. Maar dat kalkoengeluid is de solenoïde van de egr die in bepaalde situaties wat staat te klepperen.
                          Hmm die persoon van de klantendienst zei dat het geluid voortgebracht wordt door luchtbelletjes in de brandstofleiding..
                          Het feit dat jij dat nu zegt van de egr klep is wel het proberen waard...

Comment

Ideaal is de vacuumeiding NAAR de solenoïde af te sluiten natuurlijk zodat die niet meer kan klepperen, aan de egr zelf afkoppelen stelt die solenoïde nog niet buiten werking en vermits dat quack quack geluid daarvan afkomstig is .........

Comment

Kleine update, gisteren is de dieselfilter van mijn wagen vervangen, het 'kalkoen'geluid is hiermee volledig verdwenen.
                              Benieuwd hoe lang het stil blijft!

Comment

dubbel
                                Opel Insignia OPC
                                BMW X5 3.0i
                                Caterham Super 7

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  mijne Zafira van 2010 heeft dat ook
                                  + dit en dat stoort mij nog het meest ->

Kan goed zijn dat het de afsluitregelklep is die achter op u brandstofpomp zit die dit veroorzaakt.
                                  Opel Insignia OPC
                                  BMW X5 3.0i
                                  Caterham Super 7

Comment

opel astra j kalkoen geluid

hallo we hebben dat kalkoen geluid ook en onze auto komt ook van united motors te tielt je word daar gewoon weggescheept en hebben de astra j nog maar twee weken ! is er ondertussen al oplossing voor gevonden ?
                                    Last edited by ; 30/06/2013, 00:35.

Comment

vandaag contact opgenomen met de klantendienst van opel, naar het schijnt bestaat er een verbeterde versie van de brandstof leidingen, er werd een dossier geopend naar united moters!!! want blijkbaar zijn wij niet de enige met klachten hierover, ik houd jullie op de hoogte.

Comment

beste,

Ik heb dit geluid ook enige tijd gehad ( opening topic ) maar na eerste onderhoud al veel verbetering , nu aantal weken later auto laten chiptunen en geen last meer gehad van dat vervelende geluid ( hopen dat het wegblijft nu ) is nu ongeveer half jaar gechipt dus.. zullen zien é

Comment

Working...
                                        X