Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoband klein gaatje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• autoband klein gaatje

Hallo !

Tot hier toe al tweemaal naar de autobandenboer geweest omdat mijn achterste band afgaat .

Hij zegt steeds dat hij gemaakt is , maar wanneer de auto enkel dagen staat ( dag of 3 ) is de druk eraf en zit er maar een kleine 1 bar nimmer op.

Maar ik hekel mijn onnoemelijk aan de werkwijze van de bandenboer .

Als ik tot tweemaal toe zeg dat de band nog afgaat en hij krijgt hem dan nog niet hersteld dan is er volgens mij een probleem met zijn werkwijze .

Het enigste dat hij doet om een lek op te sporen is een visuele controle aan de buitenkant en er eens met zijn hand aan de binnenkant ingaan .

Het is toch logisch dat een gaatje ook klein kan zijn , en dat wanneer de band lek is er ook een spijker of schroef nietmeer kan inzitten .

Mijn vraag is dus hoe een goede bandenboer een lek zoekt wanneer een klant komt zeggen dat de band afgaat , maar er niets aanwezig is in de band ( spijker ofzo ) en er niets te voelen is aan de binnenkant.

Ik zou denken de velg met band en al in een bad met water leggen .

Mij dus een vraag warom die bandenboer dat niet doet en mij steeds met een kluitje het riet in stuurt .

of uw ventiel lekt (doe er wa speeksel of en kijk of er bubbels komen) of uwe velg dicht ni af en hij lekt aan de velg.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Wiel afhalen, zeepsopje maken, band insmeren met zeepsopje, waar de bellen komen zit het lek, indien het lek echt zo klein is dat je het met deze methode niet kunt zien zul je het in je bad ook niet zien en zoals voorgaand reeds gemeld vooral goed kijken aan het ventiel en ook naar de rand van de velg...
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Band op 4à5 bar zetten en zeepsopje-techniek toepassen

Comment

Mijn bandencentrale heeft een waterbak met een systeem waarbij het wiel pneumatisch onder water wordt geduwd.
          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
            of uw ventiel lekt (doe er wa speeksel of en kijk of er bubbels komen) of uwe velg dicht ni af en hij lekt aan de velg.
            Dan is het wel aan den bandenboer om dat zo te melden, en niet om te gaan liegen dat hij gemaakt is he!

Ik zou gewoon naar een andere bandencentrale gaan, d'r zijn er toch genoeg.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

is de velg al wat op leeftijd? Het kan zijn dat door de jaren heen rubber zich heeft vastgezet op de hiel van de velg. Als je dan een nieuwe band monteert sluit die niet meer volledig af en heb je dus een zeer klein lekje. Velg proper maken aan het contact oppervlakte met de band is dan ook aangewezen. Voorts heb je de hierboven beschreven methodes: band hard genoeg zetten en dan met een sproeiertje gevuld met water en veel zeep de band goed inspuiten. Op de plaats waar je bellen ziet heb je een lek.
              Dat je bandenboer daar niet zo naar zoekt is normaal. Het kan soms een tijd duren eer je de lek gevonden hebt en de vraag is dan ook of jij ervoor wilt betalen dat hij naar die lek zoekt.
              www.peugeotforum.be

Comment

ik dompel mijn banden altijd onder. laat je bad vollopen, neem je wil mee en zet het erin en kijk of je bubbels ziet.

het kan lekken:
                -aan het bandoppervlak, dus nageltje ofzo erin
                -ventieltje die lekt (nieuw ventiel steken)
                -overgang van het ventiel naar de velg. daar durft het ook wel eens lekken, (nieuw ventiel steken)
                -overgang van de band naar de velg. dit is zowat het meest voorkomend. kan komen door een beschadiging in de band (slecht gemonteerd), wiel kan beschadigd zijn.

overigens, is het een alu wiel? als je verf is losgekomen aan de rand waar de band tegen drukt, moet je de velg schuren en herspuiten. een bandencentrale durft daar wel eens bead sealer tussen smeren als je een lek hebt (vloeibaar rubber die je erop smeert en zal als het ware de band en de velg samen lijmen).
                deze bead sealer REAGEERD met bloot alu en dan oxideert je velg verder. als gevolg gaat na een week de band weer lekken terwijl bij de herstelling geen lek meer was onder water
                Last edited by ; 21/09/2012, 13:06.

Comment

ik heb ook al verschillende gaatjes gehad in mijn band , en die tabs hebben ook al verschillende keren gelekt vandaag nog maar eens eentje laten repareren .. nu hebben ze mijn banden met stikstof opgepomd zou beter zijn ! nu vraag ik mij wel af als die banden er al zoveel zijn afgeweest moeten die dan is niet terug opnieuw worden uitgeleind of ?? want daar ken ik niets van .

Alvast bedankt voor de reactie

grts

Comment

uitgelijnd niet, wel opnieuw gewichtjes enz aan hangen.

Comment

Working...
                    X