Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kostprijs alternator voor Ford Fiesta?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kostprijs alternator voor Ford Fiesta?

Hallo

Mijn vrouw rijdt met een ford fiesta 1.4 diesel van 2008 en bij de ford dealer hebben ze gezegd dat de alternator kapot is (motor maakt zoemend geluid, alsof er een kat meejankt met de motor), maar alles werkt perfect.. Een nieuwe alternator zou 600€ kosten. Is dit niet overdreven veel?
    BMW E61 525d LCI '09
    Suzuki Bandit 1250NA /07
    Fiesta Red Edition '16

normaal krijg je toch een melding als de alternator storing geeft (elektrisch).

Comment

Toevallig vandaag nog met ne gebuur gesproken die technieker was (gepensioneerd nu) bij MB, hij vertelde dat hij verleden week nog een alternator moest vervangen voor een Opel en heel verwonderd zei hij "weet je hoeveel ze tegenwoordig voor zoiets vragen bij Opel ? €250 zei hij en voegde er aan toe, ze kennen tegenwoordig de prijzen nogal. Dus die €600 zal wel met werkuren en alles bij zijn hoop ik ? (Omgerekend is dat 24.000 oude Belgische franken, voor die prijs deed ik vroeger een paar jaar onderhoud aan m'n wagens, met 2x olieverversing, nieuwe bougies, vis platinées en alle filters).

Comment

Dit zou idd wel met werk uren zijn.

Want normaliter geven ze een soort van korting,omdat je uw oude alternator binnenlevert.
        Althans als je naar een automatrialen zaak gaat is dat zo met alternators en starters.

Wat je ook kan doen,moest het 600 eur zijn en je vindt dat wat veel,een technieker zoeken die zulke dingen na ze uren doet en bij een demontage centrum langs gaan :-)
        Zo heb ik het vroeger met mijn vectra gedaan,40 eur voor de alternator betaald,en vriend er gratis ingezet.
        Recenter wagens zal een ruil onderdeel een 100-150 eur zijn (alternator dan) schat ik.
        Is nu ook niet zo erg veel werk namelijk (is wat ingewikkelder met airco nu,maar toch)

Comment

Is reviseren geen optie? Ik heb dit jaar de alternator van mijn R5 laten reviseren en dat kwam uit op 200 euro.

Comment

Auto is 4 jaar oud en de alternator is al defect ?
            Hoeveel km heb je en heb je toevallig extra versterkers/woofers geïnstalleerd ?

Als het een piepend geluid is, kan het zijn dat er te weinig spanning staat op de aandrijfriem van de alternator.

Comment

Vond het ook vroeg om na 4 jaar al een kapotte alternator te hebben. Auto heeft 57000km.

Enige wat we merkten was het geluid dat meeging met de motor. Toen hij binnen ging op onderhoud hebben we gevraagd om daar eens naar te kijken en toen zeiden ze dat het de alternator was en dat het 600€ kost om te maken. Buiten dat geluid merken we daar niks van, dus vraag ik mij af of het wel nodig is om dat te vervangen?

Er is geen extra versterker ofzo geïnstalleerd, is een volledig standaard fiesta.
              BMW E61 525d LCI '09
              Suzuki Bandit 1250NA /07
              Fiesta Red Edition '16

Comment

Zou dat niet eerder uw waterpomp zijn die lawaai maakt dat jij hoort?

Zolang je niet met een platte batterij staat is er weinig aan de hand hé.

Comment

De lager van de alternatoras kan ook stuk zijn. Dan werkt die nog perfect, maar geeft een irritant geluid.
                  Die letzten Worte ...
                  ... eines Diesel-Fahrers:
                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                  W201 BENZIN

Comment

600€ is dikke afzetterij. Als ik kijk op de website van http://www.mister-auto.be/fl/ zie ik prijzen van 125€ tot 260€ (al dan niet met ruilsysteem en afhankelijk van de laadstroom)
                    Dus de garage zou dan +300€ aanrekenen aan werkuren ??? Geef je wagengegevens eens in op de website om je een gedacht te vormen van de prijs...

Comment

twee nullen te veel
                      2 nieuwe lagertjes kosten hooguit 6 euro
                      Z4 M40i

Comment

vandaag alternator weest halen, ruil welliswaar, kostte 210€. Voor 400€ wil ik u ook wel voorzien ze, doe je u 200€ profijt

Comment

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-FIEST...ht_1835wt_1195
                          't Zijn er dure.Op de multiriem zit een automatische spanrol.
                          Maar is de riem niet te lang geworden (versleten).Voel de spanning even.Desnoods vernevel je sproeimiddel of water naar de draaiende riem.Als't geluid weg is dan..........
                          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                          X