Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto draait ineens niet meer goed

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• auto draait ineens niet meer goed

hallo

we hebben een opel vectra uit 1999.

ik wilde parkeren achteruit en ineens is het stuur alsof het geblokkeerd is. als ik wil achteruit indraaien.

Als ik nu wil draaien moet ik nogal kracht zetten op het stuur.

is dit het servostuur dat kapot is? of eerder iets anders?

thanks
    tt

Servopomp waarschijnlijk

Comment

is dat duur om te vervangen?

Comment

te zien van welke kwaliteit je steekt
        op ebay zoeken naar "vectra servopumpe" levert resultaten op tussen de 50 en 175 euro
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Kosten mogen minimaal zijn, gezien de leeftijd van de auto zal hij geen jaren meer meegaan, en hij heeft dit jaar maar net de keuring gehaald...

Bedankt voor de schatting!

We zullen hem in elk geval naar de garage moeten brengen morgen, want helaas ben ik geen handige harry...

Comment

Vraag dan toch maar eerst een prijsofferte. Wie weet wat een garage daarvoor gaat vragen.

Comment

Bedankt voor de tip, zullen we zeker doen.

Gewoon naartoe gaan, vragen wat het exacte probleem is, want ja we zijn natuurlijk niet 100% zeker dat het het servostuur is...

Maar ik denk het wel, hij rijdt nu zoals een auto uit de jaren '80 zonder servostuur... waar je nogal wat kracht moet uitoefenen om een bocht te nemen, of om te parkeren...

En dan vragen aan de garagist was het geheel zal kosten...

Comment

Ik heb ook een Vectra gehad van 2000 (dus zelfde serie), daarbij is de hogedrukleiding die de olie naar de servopomp stuurt, eens gescheurd, dat kan het ook zijn. Was wel niet goedkoop, 450 euro bij de dealer...
                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Mss is gewoon de riem gesprongen, werkt de alternator nog goed?

Comment

Nr Garagist geweest,

Stuurhuis kapot... Gaat 900 euro kosten.
                    Dat wordt dus auto te koop voor onderdelen.

Iemand een idee hoe je dat beste aanpakt, via internet? Automarkt?
                    En hoe kom je snel aan een betrouwbaar auto(otje) voor 3000 euro?

Nog eens bedankt voor al jullie hulp...

TT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TT Bekijk Berichten
                      Nr Garagist geweest,

Stuurhuis kapot... Gaat 900 euro kosten.
                      Dat wordt dus auto te koop voor onderdelen.

Iemand een idee hoe je dat beste aanpakt, via internet? Automarkt?
                      En hoe kom je snel aan een betrouwbaar auto(otje) voor 3000 euro?

Nog eens bedankt voor al jullie hulp...

TT
                      Kan je geen tweedehands stuurhuis nemen? 900 euro is gek veel geld. Die Vectra`s zijn al niks meer waard, dus zo verkopen zal al helemaal niks opbrengen.

Comment

Wegwerpmaatschappij , ga gewoon naar autoafbraak, voor enkele briefkes van 10 hebt ge een 2 de hands . Mijne auto is ongeveer even oud (wel geen opel ) en ik vind mijne nog nieuw, dus waarom al slopen.
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

allee ik kan al aan die pomp geraken voor 400 euro ( nieuw gereviseerd )
                          indien het de power steering pump is toch.
                          vo de zekerheid moet je wel nog eens de motorisatie geven...

Comment

Auto niet wegdoen of demonteren, maar goedkoop wisselstuk zoeken en verderrijden. Eventueel zelf proberen plaatsen ook, op die manier leer je veel automechanica (Praktijk mistens even belangrijk dan theorie)

Comment

euh de garagist zei iets van 450+ btw
                              dan nog zijn plaatsingskosten
                              dan sprak hij van kostprijs om olie bij te doen
                              en dan nog een uitlijning.

totaalpakket 900 euro.

zelf doen is echt onmogelijk gezien de twee linkerhanden.

als er iemand een persoon of garage of doe het zelver kan aanbevelen in halle of omgeving? of brussel of omgeving...

goeie ideetjes hier trouwens!

Comment

Working...
                              X