Mededeling

Collapse
No announcement yet.

raargeluid uit aandrijfas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• raargeluid uit aandrijfas

hallo,

ik heb een ford puma en er zit rechts voor een vreemd geluid als ik rijd,het lijkt op een kapotte wiellager maar dat is het niet..dit weet ik zeker omdat ik vandaag het wiellager heb gecontroleerd, ik heb namelijk alles opengehaald en het wiellager eruit gehaald, deze bleek in orde te zijn, maar als ik aan de aandrijfas met de hand draai zonder dat deze op de wiellager zit aangesloten dan hoor ik hetzelfde geluid als ik met de auto rijd, een beetje slepend,schurend of zoemend geluid,net of er iets heel licht aanloopt, ik kan het niet thuis brengen wat het kan zijn,de auto rijd verder wel goed,geen vreemde dingen verder alleen dat vreemde zoemende geluid rechtsvoor wat best veel op mijn zenuwen werkt

hopelijk is er iemand die het weet..?

Zit er geen tussenlager op die aandrijfas.?Anders is het een differentiëellager.(ford)
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

weet niet waar die tussenlager zou moeten zitten?
      dus je denkt het differentiëellager.. kan het de kruiskoppeling ook niet zijn..?

Comment

Ik ken je Ford niet.De rechtse aandrijfas,komt die rechtstreeks van de versnellingsbak naar je wiel.?
        Een homokineet zal nooit zoemen.(knakken,schokkend optrekken of afremmen,veel speling,trekken aan je stuur,enz)
        Herken je wel het geluid van een defect wiellager?Bij een linkse of rechtse bocht verhoogt het zoem-geluid.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

ja volgens mij wel van het wiel naar versnellingsbak, maar de auto trekt niet schokkend op ofzo .ik voel er verder helemaal niets aan. en als ik een bocht door ga dan word het geluid ook niet erger maar het gaat ook niet weg. het is net of er wat sleept .het zelfde geluid alsof de remmen aanlopen .maar die heb ik ook al onder handen genomen en zijn gewoon vrij

Comment

heb nu de aandrijfas eruit en de tussenlager blijkt kapot!
            Last edited by ; 16/06/2012, 15:31.

Comment

Working...
            X