Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto onklaar maken zonder dat dit op te sporen valt door garagist

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• auto onklaar maken zonder dat dit op te sporen valt door garagist

hoi,

mss een rare vraag: ik ben bezig met een kortverhaal en in dit verhaal wilt er iemand een auto saboteren zonder dat dit ooit aan het licht komt en zonder dat de schade nog te herstellen valt.

het betreft een ford fiesta van 6 jaar oud, een diesel.

heeft er iemand onder jullie tips of ideeën? ik heb al iets gevonden op het internet over een product: sodiumsilicaatoplossing. maar is dit te traceren?

alvast bedankt,

opellover

asjemenou

Comment

gewoon de twee aansluitingen van de batterij omdraaien, dat is fataal voor de elektronica in je auto
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

wat: asjemenou?
        goede reasearch maakt een verhaal extra sterk!

Comment

en dat valt dan niet meer te herstellen, die elektronica? en niet te traceren dat er met de batterij geknoeid is?

Comment

Vergeef me maar ik vind dit toch maar verdacht
            Als ik de topicstarter kende en een Fiësta diesel had, ik zou me toch niet op mijn gemak voelen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opellover Bekijk Berichten
              en dat valt dan niet meer te herstellen, die elektronica? en niet te traceren dat er met de batterij geknoeid is?
              valt te herstellen, maar kost duizenden euro.
              niet te traceren neen

Comment

een beetje rare vraag , aan autoliefhebbers vragen hoe een wagen definitief kan onklaar gemaakt worden ...
                TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

untracable...
                  lets de prom verkeerd in computer steken van de auto.
                  andere dingen waar lang valt achter te zoeken
                  de +12V van de computer erens onderbreken.

mocht het wel traceerbaar zijn en moest het een benzine zijn.
                  bleekwater mee in de benzine kappen
                  bij een diesel kan dit ook bij de olie worden gedaan.
                  mengsel olie/bleekwater natuurlijk als de garagist dan de motor openhaalt gaat die wel ff "holy shit ", maar wat het geweest is weet die niet.

indien het was om een buur te kloten waarvan de auto altijd voor u deur staat. gewoon elke nacht een beetje afgedraaide olie onder zijn auto kappen.
                  buurman denkt dat die met een lek zit brengt auto naar de garage.
                  garage vind niets.
                  auto komt terug van de garage, alweer een plasje olie.
                  auto gaat terug naar garage
                  Last edited by Timmie; 04/06/2012, 14:03.

Comment

Ik zou de linkerwielen en de rechterwielen omdraaien. Dan rijdt hij naar links als je naar rechts stuurt en omgekeerd. De eerst-volgende die ermee rijdt zit gegarandeerd tegen een boom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                      indien het was om een buur te kloten waarvan de auto altijd voor u deur staat. gewoon elke nacht een beetje afgedraaide olie onder zijn auto kappen.
                      buurman denkt dat die met een lek zit brengt auto naar de garage.
                      garage vind niets.
                      auto komt terug van de garage, alweer een plasje olie.
                      auto gaat terug naar garage
                      eentje om te onthouden

Comment

ow just for fun, de toeter verbinden met de remlichten.

als het om banden gaat, en je wilt een nagel kloppen, altijd op de rand van de band ( overgang sidewall met loopopervlak ) kloppen onherstelbaar.

wees een echte klootzak en pak klein handboordj en boor een gaatje door zijn aluminium velg in de band. stop er terug een beetje kauwgom voor het gat wat dicht te maken.

wit cabriodak + roze bubblegum = fun

oudere auto's waarvan de tankdop nog niet werkt met een sleutel, plasje in de tank ( blijf je rieken tot de tank leeg is ).

Comment

ok, en deze is nasty.
                          met een auto met wieldeksels en geen veiligheidsmoeren.

je haald die wieldeksels eraf, haalt alle wielbouten eruit. en zet de wieldeksels er terug op. doe dit bij alle 4 de velgen.
                          auto rijd 10meter, wieltjes gaan lopen, auto blijft liggen op zijn buikje

nog vergeten sinds het een diesel is.
                          gewoon veel teveel olie in het systeem kappen.
                          1) het lijkt op een ongelukje.
                          2) de auto slaagt op hol en draait zijn eige wel de soep in.
                          krijg je dit dus

lol, ik zie hier constant minstens 5 mensen meelezen, toch ben ik de enige hier die post...
                          Last edited by Timmie; 04/06/2012, 15:26.

Comment

je brengt mensen met slechte bedoelingen op ideëen dusja

Comment

Waarom heb ik het gevoel dat dit topic gaat worden aangehaald in een rechtzaak..

Comment

ok, en deze is nasty.
                                met een auto met wieldeksels en geen veiligheidsmoeren.

je haald die wieldeksels eraf, haalt alle wielbouten eruit. en zet de wieldeksels er terug op. doe dit bij alle 4 de velgen.
                                auto rijd 10meter, wieltjes gaan lopen, auto blijft liggen op zijn buikje

nog vergeten sinds het een diesel is.
                                gewoon veel teveel olie in het systeem kappen.
                                1) het lijkt op een ongelukje.
                                2) de auto slaagt op hol en draait zijn eige wel de soep in.
                                Gij hebt precies ervaring in deze zaken?

Comment

ach, gewoon eventjes nadenken wat je zoal onklaar kunt maken he.
                                  je kan ook sommige dingen gebruiken om je eigen auto onklaar te maken.
                                  bvbeeld al je bougiekabels loshalen, zodat je de ontstekingsvolgorde al oet weten voor je de auto kunt stelen.
                                  de relay van de fuelpump weghalen, zekering weghalen enz.

Comment

Gezellig topic . Je kan ook een kleine inkeping maken in de distributieriem, dan zal die vroeg of laat wel knappen. Of je maakt zijn radiator/koelslang/waterpomp kapot, dan loopt de motor binnen de kortste keren vast. Of je laat het brandstoffilter en de brandstofleidingen leeglopen, dan zit er lucht in de dieselleiding en zal hij niet meer starten. of je sluit de + van de batterij aan op de carrosserie.

Comment

ach, gewoon eventjes nadenken wat je zoal onklaar kunt maken he.
                                      je kan ook sommige dingen gebruiken om je eigen auto onklaar te maken.
                                      bvbeeld al je bougiekabels loshalen, zodat je de ontstekingsvolgorde al oet weten voor je de auto kunt stelen.
                                      de relay van de fuelpump weghalen, zekering weghalen enz.
                                      Als je een zekering weghaalt, welke neem je dan best? Als je het als diefstalpreventie van je eigen auto doet. Stel je neemt die van de starter en je probeert de wagen toch te starten, gaat de computer dan geen foutmelding opslaan?

Comment

nope, auto gaat gewoon niet willen starten, juist zoals je een kapotte starter hebt.

ik neem meestal de ECM weg, als je die dan terug steeks heb je ineens je computer nog eens gereset.
                                        je kunt ook die van de injectoren weghalen of whatever.

kijk, het komt er gewoon op neer dat je zowat alles kunt weghalen on een auto vast te zetten.
                                        als je de brakebooster losmaakt gaat die persoon ook niet al te ver rijden met de rembekrachtiger eraf.
                                        als je je fuelpump onklaarmaakt gaat die mss nog ff in gang gaan op dat beetje benzine in je leidingen, maar op het einde van de straat valt die stil. staat die daar ook mooi.

Comment

Working...
                                        X