Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stotteren van opel cdti

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• stotteren van opel cdti

Betreft opel Meriva -17 cdti - 33000km
    Graag advies voor mijn volgend probleem aub.

Symptoom : de wagen begint te stotteren aan een snelheid van 40-55km/u - in 2de en 3de versnelling.
    Wanneer ik dat begin te voelen geef ik wat gas bij maar dan blijft de wagen zo'n 3 seconden hangen. Daarna trekt hij terug zonder problemen op. Het toerental tijdens dit stotteren-"snakken" blijft stabiel. Ik zou dit wel eens durven terug krijgen wanneer ik plotseling moet versnellen in het verkeer.
    De wagen werd reeds binnengedaan waar ze de brandstoffilter- luchtfilter vernieuwd hebben en een soort vloeistof
    in de diesel bijgevoegd hebben om te reinigen. De wagen doet dit in koude en in warme toestand maar ..niet elke keer!
    Wanneer hij dit begint te doen dan is de kans groot dat ik er mee zit voor een volledige dag. Soms kan het zijn dat het het weer zo'n 2 dagen "vergeet" van te doen. Je begint dan te denken dat het probleem zichzelf heeft opgelost maar terug geen geluk.
    Ik ben nu ook een andere merk van brandsof gaan gebruiken maar zonder veel resultaat.
    Last edited by ; 24/05/2012, 21:14.

Rotte egr.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Iets met de pomp?

Comment

Is precies een veel voorkomend probleem met deze motor. Google maar eens...
        2.0 JTDm

Comment

Ik heb dit ook gehad met mijn Opel corsa 1.7dti (geen commonrail). Daarbij lag het aan de injectiepomp die de injectoren bedient. De pomp zelf zou een 1100 euro kosten.

In het begin twijfelde men aan

Ben net terug van de garage:

Er zijn 2
          mogelijkheden ofwel is het stuurapparaat stuk ofwel zijn de injectoren
          stuk.

prijskaartje van de injectoren 400 euro per stuk * 4 dus maakt 1600
          euro
          Prijskaartje van het stuurapparaat 1600 euro

injectoren:
          werkuren +/- 200 euro
          stuurapparaat: werkuren +/- 50 euro
          Last edited by BEEMER; 18/05/2012, 13:32.
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Veel kans dat de EGR klep, soms hapert door roet ophoping

Komt vlugger, als je veel korte ritjes rond de kerktoren maakt, met een laag toerental.

Een moderne diesel, moet minstens 100 km/dag rijden... en regelmatig eens 4500 t/m

Anders heb je heel vlug problemen met EGR klep en roetfilter...

Komt bij alle merken voor...
            Last edited by quovadis; 18/05/2012, 16:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
              Veel kans dat de EGR klep, soms hapert door roet ophoping

Komt vlugger, als je veel korte ritjes rond de kerktoren maakt, met een laag toerental.

Een moderne diesel, moet minstens 100 km/dag rijden... en regelmatig eens 4500 t/m

Anders heb je heel vlug problemen met EGR klep en roetfilter...

Komt bij alle merken voor...
              Dat je met een moderne dieselwagen zeker korte ritten zoveel mogelijk moet vermijden, klopt zeker. Maar 100 km per dag is nu ook voor niks nodig.

Comment

Een moderne diesel moet inderdaad van tijd tot tijd goed warm gereden worden (en dan nog wat rijden ) maar stellen dat X aantal km per dag moet gereden worden is ook niet juist. 20 X 5 km met iedere keer een half uur of uur tussen is ook niet goed voor een diesel, en dan heb je 100 km gereden. Een moderne diesel warmt wel vlugger op dan een oude diesel (en koelt ook vlugger terug af), dus stellen dat je minstens 25 km moet rijden om iets van warmte in de motor te krijgen is ook niet meer van deze tijd, dit gaat echt wel sneller dan vroeger, maar als je veelvuldig korte afstanden wilt afleggen zal een benzine motor met al wat er tegenwoordig rond hangt beter geschikt zijn dan een diesel... maar zelfs voor een benzinemotor zijn korte afstanden ook nefast hoor (uitlaat zal veel vlugger rotten enz...)

@ TS tank je steeds aan dezelfde pomp (of merk) probeer dan eens een ander merk, soms kan dit ook helpen.
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Dag
                  Bedankt aan allen.
                  Nu terug even andere brandstof getankt.
                  Wat valt er eigenlijk te doen tegen die roetvorming in die klep?
                  Helpt één of ander additief?
                  Maar inderdaad ik doe dagelijks maar zo'n 25-30 km.
                  Groeten,

Comment

Het je daar geen garantie op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Het je daar geen garantie op.
                      lijkt me inderdaad je egr te zijn
                      je kan die er zelf afhalen en eens goed kuisen

maar eventueel ook injector. Op welke toerentallen heeft hij het?

Comment

Dag
                        Rond de 2000-2200 toeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jjvk Bekijk Berichten
                          Dag
                          Rond de 2000-2200 toeren.
                          egr lijkt me toch de grootste kanshebber

Comment

Even navragen in de garage of ze eens willen die egr uitkuisen.
                            Toevoegen van additief daarvoor bestaat zeker niet? Ofwel.. maar is dit te vertrouwen?

Hartelijke dank voor de reacties
                            Last edited by ; 28/05/2012, 14:20.

Comment

Working...
                            X