Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ombouwen handschakeling naar Automaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ombouwen handschakeling naar Automaat

Beste forumleden,

Ik zit er aan te denken om dit te (laten) doen....
    Mercedes 300 sel handgechakeld ombouwen naar een Automaat.

Is dit haalbaar en betaalbaar ?

graag wat meningen en ervaringen eventueel ?

Oorspronkelijk geplaatst door timmie Bekijk Berichten
    van welk jaar is die auto?
    van 88

Comment

Alles is haalbaar, betaalbaar is een andere zaak. Enkele zaken die vervangen moeten worden:

Zeker:
      - versnellingsbak
      - pedaalbox
      - pook (evt. +middenconsole)
      - tellerpartij

Eventueel, hangt af van de constructie:
      - motorsturing
      - cardan (lengte)
      - differentieel (overbrengingsverhouding)
      - kabelboom
      - boordcomputer
      etc...

Comment

tellerpartij zie ik niet in warom die verandert moet worden.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
          tellerpartij zie ik niet in warom die verandert moet worden.....
          Indicator?
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
            indicator van ?
            Timmie bedoelt indicator van snelheidsbereiken versnellingen....

Comment

heel waarschijnlijk bij een auto van die leeftijd zit er gewoon een sensor achteraan in de boite op de uitgaande as.
              sinds de uitgaande as ( indien we de achterasoverbrenging niet veranderen ) bij de automaat als de manuele versnelling dan hetzelfde toerental draait kan je evengoed gewoon de sensor overplaatsen.......

Comment

Differentieel moet sowieso vervangen worden. Dat is nu gemaakt voor een handgeschakelde 5-bak en de automaat heeft 4 versnellingen.

Comment

Versnellings indicator. D - N - R etc...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                    Versnellings indicator. D - N - R etc...
                    idd..
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

wat een queeste ....

Comment

vroeger ging dat, maar ziet maar dat je dan 2 auto's hebt voor alles over te zetten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          idd..
                          dat heeft een 126 niet, wel de indicatie van max speed op de snelheidsmeter
                          en volgens mij is het dif ook hetzelfde, 4de van autobak is langer dan 5de manueel

maar mij lijkt het ook wel ondoenbaar kwa €

het zou het er voor mij wel een erg gegeeerde sel van maken, zuinig en krachtig genoeg...ook al storen de hoge toerentallen op de autostrade me een beetje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            dat heeft een 126 niet, wel de indicatie van max speed op de snelheidsmeter
                            en volgens mij is het dif ook hetzelfde, 4de van autobak is langer dan 5de manueel

maar mij lijkt het ook wel ondoenbaar kwa €

het zou het er voor mij wel een erg gegeeerde sel van maken, zuinig en krachtig genoeg...ook al storen de hoge toerentallen op de autostrade me een beetje
                            Bobo,

Ik ben aktief op het W126 forum in Nederland waar een hoop enthousiaste mensen en liefhebbers zitten.
                            Daar wilt iemand het doen voor 1000 euro max 1100 euro....

Ik ben geneigd dit te doen.

en handgeschakelde 300 is zowiezo onverkoopbaar....
                            Een automaat geeft me meer rijplezier en zal achter VEEL beter in de markt liggen !

Is mijn redenering juist ?

Comment

jouw redenering is juist als ie ook airco en cc heeft

ik heb via mercedes forum.nl ook al goeie dingen gekregen

Comment

Waarom heb je dan in de eerste plaats een handgeschakelde gekocht eigenlijk? Als je toch wist dat je liever een automaat had?
                                Of is ie voor de rest helemaal jouw goesting, en was hij veel goedkoper dan een gelijkwaardige automaat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                                  Waarom heb je dan in de eerste plaats een handgeschakelde gekocht eigenlijk? Als je toch wist dat je liever een automaat had?
                                  Of is ie voor de rest helemaal jouw goesting, en was hij veel goedkoper dan een gelijkwaardige automaat?
                                  De emotie heeft bij aankoop de overhand genomen....
                                  Ik was al een tijdje op zoek naar een correcte, roestvrije SEL, toen ik deze zag was ik verloren !
                                  Door mijn 'plotse' verliefdheid zag ik het negatieve (vitessen) niet meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    jouw redenering is juist als ie ook airco en cc heeft

ik heb via mercedes forum.nl ook al goeie dingen gekregen
                                    Het w126 forum volg ik wel maar in dit geval is het even een sprong in het ongewisse als ik de werkzaamheden laat uitvoeren.
                                    Maar ik heb wel vertrouwen in die mensen.

Comment

Working...
                                    X