Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Banden verkeerd geplaatst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Banden verkeerd geplaatst

gisteren heb ik dus terug mijn 18' AMG velgen geplaatst.

Nu toen ik de auto inspecteerde na de plaatsing zag ik dat mijn linker- en rechterband omgewisseld waren.
    Dus mijn rechterband was links en mijn linkerband was rechts geplaatst.
    Nu vroeg ik mij af kan dit wel kwaad?
    het gaat over de 2 voorste banden, de achterbanden zijn correct geplaatst.

ze raden het af...maar als alles perfect gebalanceerd is zie ik het probleem niet echt
    tenzij het unidirectionele banden zijn natuurlijk

Comment

Is te zien welke vorm uw profiel heeft dacht ik,maar is toch maar 1/2 uurtje werk om deze terug te wisselen ??

Comment

Indien het unidirectionele banden zijn, staat er een pijltje op de zijkant van de band. Dan moet je ze zeker terug correct installeren. Anders kan het geen kwaad.

Comment

nooit banden wisselen van rijrichting
          unidirectioneel slaat enkel op montage
          heeft te maken met het torsen van je metalen karkas
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Je hebt wel degelijk rijrichtingsgebonden banden (met pijl) die enkel in één bepaalde rijrichting op de wagen mogen gemonteerd worden.
            "Direction tyres are those that have a tread pattern that is designed to operate best when rotating in one direction. The tyre pattern is usually chevron or arrow shaped with grooves running from the central portion of the tyre to shoulders. Generally acknowledged to be derived from wet racing tyres these directional road tyres have excellent wet weather performance due to their ability to remove water from the road surface.
            Directional tyres will usually have either an arrow or other symbol indicating the direction they are designed to run.
            Strong point of a directional tyre is its ability to resist aquaplaning. However, due the fairly aggressive tread design they are generally thought to suffer from noise generation than non-directional tyres. Care must be taken to mount the tyre correctly on the rim as performance can be reduced dramatically should the direction be incorrect - spare wheel, if fitted with a directional tyre, has a 50/50 chance of being the wrong direction of rotation when used!"

Comment

fotoke als vb

je ziet in de winter enorm veel banden verkeerd staan, en die mensen dan maar denken dat ze veilig staan op hun winterbanden...meeste winterbanden zijn unidirectioneel, meer als zomerbanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                fotoke als vb

je ziet in de winter enorm veel banden verkeerd staan, en die mensen dan maar denken dat ze veilig staan op hun winterbanden...meeste winterbanden zijn unidirectioneel, meer als zomerbanden
                Mijn banden hebben geen pijlvormig patroon zoals op de foto.

Er zit wel een pijl op de zijkant die een richting aangeeft.

Comment

Die pijl MOET in de rijrichting gaan. Anders moet je uw banden terug verwisselen
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

De band moet inderdaad volgens de rijrichting lopen. Als het droog is denk ik dat het nog wel mee valt maar als het nat is, drijven de groeven het water niet weg van de band weg (waarvoor de lijnen dienen) en kan er aquaplaning ontstaan. Gewoon voorzichtig rijden tot je tijd hebt voor je wielen om te wisselen. Anders even binnen doen in de garage.. Kunnen ze normaal gezien niets voor aanrekenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kekashi Bekijk Berichten
                      Anders even binnen doen in de garage.. Kunnen ze normaal gezien niets voor aanrekenen.
                      Wel als je de banden zelf hebt verwisseld (lees ik toch in post 1 )

Comment

Had ik inderdaad pas achteraf gelezen

Comment

Working...
                        X