Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spuitbussen autolak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • spuitbussen autolak

    Ik zou zelf de roestplekjes op mijn auto wat willen bijwerken. Aangezien velen pessimistisch zijn over roest op Mercedes wil ik het risico niet nemen van pakweg 500 euro uit te geven aan een carrossier, om dan te zien dat het terugkomt. Het moet niet perfect zijn, maar zoals het nu erbij staat is het geen zicht.

    Eerste vraag: ga ik af op de standaard kleurcode, of laat ik een staal nemen en een spuitbus op maat maken? Kost dit meer?
    Naar het schijnt is zilver een moeilijk kleur om bij te spuiten.

    Welk merk spuitbussen koop ik voor primer en finish, en koop ik deze best in 1 component of 2 component?

    Mo-tip vernis en primer heb je voor 10 euro de bus.
    Op deze site betaal je 26 euro voor 2K primer en vernis.

    Gelooft iemand in bijspuitvernis om alles mooi uit te nevelen?
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

  • #2
    op de grens katelijne mechelen ( buurt van nekkerspoel ) zit apc verschaeren. ( hoofdverdeler van meguiars ) de vader is degene die verf op staal trekt en op maat maakt.
    berlaarbaan 68
    Sint-Katelijne-Waver

    Comment


    • #3
      Zo 'n zilveren C220 's hebben allen last van roest,zijpinkers,kofferslot enz.Bij gamma kan je een kleine zandstraler kopen.Je drukt de teut op de plek zodat daar enkel gestraald word.
      Ik verf gewoon met de borstel.Eekhoornhaar schijnen de zachtste bosteltjes te zijn.Een loskomend haartje haat ik .

      Comment


      • #4
        deze namiddag op toer geweest. Care carrosserie zou alle onderstukken herspuiten, zou uitkomen op 6uur werk en 550 euro exclusief BTW.
        Mercedes kit met lak en vernis kost 30euro. vrij kleine bussen, 200ml ofzo.
        nog niemand gevonden die bereid is een spuitbus op maat te maken. wel een adres in Oudenaarde gekregen.
        normaal gezien worden primer en plamuur gewoon mo-tip. Mercedes carrosserie zei dat duurder geen zin heeft met een spuitbus.

        bijkomende vraagjes:
        - is roestomvormer nodig? hier wil ik niet op besparen, ik dacht dat dit een zeer harde laag legt en roest dan zeker geisoleerd wordt
        - is zandstralen nodig? ik kan zo een kleine kit kopen en een vriend zijn compressor lenen
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

        Comment


        • #5
          verscharen die geen spuitbus op maat wilt maken ?

          Comment


          • #6
            deze jongens vullen een spuitbus voor 15 euro: http://www.auto-service.be/producten.html
            auto-k of motip ofzo. morgen eens langsgaan, klinkt erg goedkoop.
            mogelijks overweeg ik 2k vernis, als het goed uitkomt
            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
              verscharen die geen spuitbus op maat wilt maken ?
              ze vullen ze met een kleur dat dichtbij in de buurt komt, maar speciaal mengen willen ze niet (of toch niet voor kleine hoeveelheden)
              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

              Comment


              • #8
                Zilver is echt moeilijk om te matchen, ge gaat dat altijd blijven zien. Een carrossier vertelde me ooit dat hij met 1 kleur grijs 5 tinten kan spuiten bij wijze van spreken...
                Roestomvormer lijkt me idd wel nodig, anders ben je binnen een maand opnieuw bezig.
                2002 MX-5 NB 1.6

                2011 Honda PCX

                Comment


                • #9
                  ik zou eerder opteren voor roestoplosser en toch maar zandstralen als ge kunt. Roestomzetter is een tijdelijke oplossing, want de roest komt dan altijd terug.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #10
                    waarom juist?
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                    Comment


                    • #11
                      omdat ge de roest niet volledig verwijdert. Lees maar eens na bij wat oldtimer forums. Zij die het gedaan hebben, betalen achteraf een dure les. Roest moet ge weghalen, niet omzetten.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #12
                        ah ok. iemand had me verteld dat je kleine putjes kunt opvullen met omvormer.
                        waarom moet er eigenlijk gezandstraald worden, om alle kleine putjes op te ruimen?
                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                        Comment


                        • #13
                          da's om de roest uit de putjes te krijgen. Tenzij ge zo hard gaat schuren om de putjes eruit te schuren, maar dat lijkt me niet de bedoeling omdat je dan ook het plaatwerk op die plaats nog dunner gaat maken.
                          Als je gaat stralen, dan wel direct erna de blote plaat verzegelen want de roest komt direct terug. Ook zien dat je tussen de compressor en het pistool een vochtvanger zet. Het is niet de bedoeling dat je nog meer schade gaat aanbrengen dan ervoor natuurlijk.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #14
                            naar auto service in Oudenaarde geweest. ze hebben een staal genomen en namen het dichtsbijzijnde kleur om een spuitbus te vullen, wat dus gewoon het mercedes brilliantsilber was. hmja. ze waren wel erg vriendelijk en gaven alle nodige informatie. ze hebben bijspuitvernis aangeraden maar hadden het wel niet in stock, dat moet ik nog kopen.

                            is het betrouwbaar om plamuur op deuren te smeren?
                            leraar avondles van vorig jaar zei dat dit niet zo slim is, want door het toesmijten van deuren zou de plamuur durven loskomen
                            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                            Comment


                            • #15
                              ge moet natuurlijk deftige plamuur gebruiken, genre Gapol (het zwarte goud genoemd). Wordt loeihard, maar behoudt toch een zekere flexibiliteit. Ik heb het nog niet weten loskomen. Wel enkel te verkrijgen in de gespecialiseerde zaken.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment

                              Working...
                              X