Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem injectoren Renault Clio 1.5dci

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Probleem injectoren Renault Clio 1.5dci

hallo,

wij hebben sinds woensdag een probleem met onze clio.
    Op het dashboard komt de melding "injectie nakijken". We hebben dan de auto laten stilstaan en als ik hem s avonds wilde starten, dan draaide de motor maar op 3 cilinders meer. Toen laten slepen naar garage. Daar hebben ze de injectoren uitgekuist en gisteren reed de auto weer perfect tot vanavond.
    Toen kregen we de melding opnieuw en staat hij weer bij de garage. Waarschijnlijk zullen de injectoren moeten vervangen worden.

Iemand enig idee hoe dit komt dat de injectoren na 85.000 km versleten zijn? Garagist sprak over vervuilde diesel en volgens hem mogen we zeker niet naar Total gaan om te tanken omdat deze slecht is voor de motor. In hoeverre kan dit kloppen en hoe kan je weten dat je "propere" diesel tankt?

En wat gaat dit grapje ons kosten?

grts

total :

Dat van total tanken klopt , er staat ergens hier op het forum iets over (in een topic )

Ik zal het ff zoeken ..............

Ik rijd ook met een 1.5 dci en tank altijd bij shell , texaco , Q8 , maar NOOIT bij total....

Comment

ff zoeken :

2e pagina , posts van 6 oktober :

Comment

Ik herinner mij ook van op mijn vorig werk (iedereen reed daar Clio 1.5dCi) dat er véél problemen waren met de diesel van Total, met name in de winter.
        De kosten kan ik niks over zeggen, waren firmawagentjes.
        Feit was wel dat er op gegeven moment 6 (zes !) wagentjes van onze afdeling binnen waren bij Ooms in Wilrijk...
        Drie keer raden van waar onze tankkaart was
        Een magere troost misschien, maar Renault is niét het enige merk dat sukkelt met diesel van Total...

Comment

total :

Als ik het me goed herinner , is er al veel geschreven over tankstations en het feit dat het nu goed of minder goed was om bij x of y te tanken .

Feit is dat de tankwagens die de bevoorrading komen doen , dit zowel bij shell, texaco, Q8 , als total doen : maw het is 1 groot "vat" in de haven waar die vrachtwagens allemaal aanschuiven om zich te laten vullen.

Er zijn echter "toevoegingen" die door de merken erbij worden gedaan (x-aantal % is de maximum , weet ik niet vanbuiten) en door deze toevoegingen kan er het 1 en ander slecht zijn voor bepaalde motoren.

Sommige merken (VW-Audi )hebben daar geen last van (Nissan wel : hebben ook die 1.5 dci-motoren )

Comment

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een 1.5 Dci in een Mégane ,
            brandstofpomp was in gort gedraaid, ijzervijlsel in de injectoren, Renault beveelt een volledige vervanging aan, maar de garagehouder heeft enkel de leidingen gereinigd en een nieuwe hogedrukpomp geïnstalleerd. De injectoren hebben het nadien nog +100.000km overleefd.
            Mij was ook verteld 'slechte diesel' getankt, maar toen ik verwees naar zijn buurman als mijn vast tankstation was dat ineens een al heel pak minder voor de hand liggende oorzaak. Al bij al was dat een kleine 2000 euro kosten. Ik heb indertijd ook wat rondgezocht naar hetzelfde probleem, en ik was zeker niet de enigste. Ik had net 120k eropstaan, maar motoren met 30k en minder hadden het ook vlaggen.

Comment

Renault is niet alleen
              Die Clio' s op het werk gingen der op 80000km uit, en het waren opvallend veel wagentjes die vaak de ritten in t'stad deden.

http://www.autoblog.nl/archive/2008/...n-total-diesel
              http://board.subaru-forum.be/viewtop...13103&start=80
              Last edited by ; 16/02/2012, 22:32.

Comment

total :

Heeft de wagen nog garantie ??

Schrijf eens een brief (mail) naar Brussel-hoofdkantoor en kaart dit aan ivm total tanken....

wie weet kan je een deel van de kosten recupereren .

Toen mijn vorige auto (GSII) zowat alle ramen "verloor" in de portieren , heb ik eerst 1 raam(mechanisme) gratis kunnen laten vervangen (de auto was blijkbaar nog in garantie ondanks ik 2e eigenaar was )
                Bij een volgende "panne" van zo'n raam heb ik 50% korting afgedwongen en moest ipv 260 "maar" 130 euro betalen .

Bij de volgende ramen nam ik de moeite niet meer : deze werden gestut door een balkje en gelukkig had de wagen airco en was het de passagierskant .

Comment

auto is niet meer in garantie. hij is van 2006 en voor alle duidelijkheid, wij tanken niet bij total omdat dit ons al gezegd was. maar blijkbaar tanken we nog verkeerd?!
                  hoop dat het allemaal mee zal vallen. garagist zei me de vorige keer dat er geen metaaldeeltjes gevonden waren.

Comment

er zijn problemen met de stroomtoevoer naar die injectoren
                    slechte bedrading of stekkers
                    collega op het werk heeft dit meerdere X gehad
                    Z4 M40i

Comment

Waar tank je dan wel ?? (ik tank bij shell en Esso )

off-topic :

Domme vraag : wat is jullie "rijstijl" ?

Als de motor warm is ( eerst minstens 10 km rijden zou ik zeggen , liefst nog iets langer) af en toe eens op de gas gaan , is niet slecht voor de motor hoor , te lage toeren zijn minder goed.

Als je vooral korte ritten doet met een diesel is dit niet echt je-dat voor de motor , die nooit deftig op temperatuur komt .

Een paar tips : ( je doet ermee wat je wil )

Ook na langere ritten : laat de motor minstens 1 minuut nadraaien , zal ie ook liever hebben dan dat je deze gelijk afzet . (terwijl ie nog aan het "uithijgen" is van de inspanning )

Ook niet te lang blijven rijden met een bijna lege tank : zo heb je meer kans dat er "vuil-zaksel" ergens komt waar het niet goed is...(met een volle tank is dit meer verdeeld )

Sinds ik mijn nieuwe auto heb ga ik er niet meer mee naar de bakker op zondagochtend...(meestal binnen de km en je bent er sneller met de fiets )

Mijn vorige GSII 1.9 dci had bijna 200 000 km voor ik deze verkocht en liep nog als een trein

Comment

We tanken bij geen merk zal waarschijnlijk niet zo slim geweest zijn.

de auto doet enkel woon-werk verkeer voor mijn vriendin (120 km door en weer, snelweg) 5 dagen per week en de ander 2 staat hij stil.

Comment

1.5 dci

Begin al eens met te tanken bij een groot merk (shell, texaco,Q8,Esso)

Het verschil met de goedkopere tankstations is dat je dan MINDER gaat verbruiken.

maw goedkoop tanken = duurkoop op den duur (voor je motor...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                            We tanken bij geen merk zal waarschijnlijk niet zo slim geweest zijn.

de auto doet enkel woon-werk verkeer voor mijn vriendin (120 km door en weer, snelweg) 5 dagen per week en de ander 2 staat hij stil.
                            Bij welk merk je tankt heeft er niks mee te maken. Die verhaaltjes dat Total niet zou deugen zijn verzinsels, de wereld ingeholpen door de dealers die de oorzaak willen doorschuiven naar de brandstof en niet naar 'hun' automerk. Er zijn massa's dCi's waarvan de injectoren en/of EGR klep stuk of vervuild is, en die nooit bij Total gaan tanken zijn.

Comment

toeval

@Jakkel : is het dan allemaal TOEVAL bij die clio's met total-tankkaart ??

Ik reken Total bij de merken die GEEN goede "middeltjes" in hun diesel kieperen...

Ik ken er zelfs die hun auto wassen met regenwater en...dreft (sorry , het is sterker dan mezelf...)

Een Renault-dealer waar ik geen klant ben , heeft mij ook gezegd dat je bij Total zeker niet mag tanken en die zal het toch wel weten zeker ? of toch niet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                @Jakkel : is het dan allemaal TOEVAL bij die clio's met total-tankkaart ??

Ik reken Total bij de merken die GEEN goede "middeltjes" in hun diesel kieperen...

Ik ken er zelfs die hun auto wassen met regenwater en...dreft (sorry , het is sterker dan mezelf...)

Een Renault-dealer waar ik geen klant ben , heeft mij ook gezegd dat je bij Total zeker niet mag tanken en die zal het toch wel weten zeker ? of toch niet ?
                                Speciaal voor u, even gegoogled...

Hier is 't Shell ook al...

"Dan dacht er een zekere Bernard expert bij Renault dat het zou liggen aan het feit dat ik diesel tank met teveel derivaten in bij Shell of Total Fina. Helaas moest ik hem teleurstellen want ik tank elders."

Bron: http://www.ontevredenklanten.be/klachten-over-renault/

En hier is 't de schuld van de goedkope merken... DATS in dit geval.

"Ik heb problemen gehad met mijn EGR klep of zoiets. Dat was volgens Renault de fout van minder goede brandstof.
                                Als ik in de garage aankwam zegden ze dadelijk " gij gaat zeker tanken bij Dats " . Ga nu bij Total en verbruik ne dikke halve liter minder dan vroeger."

en

"Ze hebben die klep dadelijk vervangen in garantie, maar hebben mij aangeraden niet meer bij Dats of andere goedkopere merkloze pompen te tanken om moterproblemen in de toekomst te vermijden"

Bron: http://forumbe.auto55.be/viewtopic.php?f=9&t=3578

En zo ga je nog massa's tegenstrijdigheden vinden op het wereldwijde web.

Hoogst waarschijnlijk zijn de injectoren uiterst gevoelig voor onreinheden in brandstof, maar dat heeft geen bal te maken met het merk van de brandstof op zich. Ik weet dat je goede persoonlijke ervaringen nogal moelijk verteert, getuige daarvan uw ziekelijke afkeer tegenover regenwater en dreft. Maar dit ga ik u toch niet onthouden... . Ik tank al gans m'n leven voor 90% bij Makro, en ik heb nog nooit problemen gehad met vervuilde brandstof.

Comment

Idd, discussiëren hierover heeft geen zin. Alsof je vanachter je pc kan zien aan wat de injector in kwestie overleden is

@ korre: ik heb een tijd geleden mijn injectoren van mijn Volvo binnengebracht bij een dieselcenter. Ze hebben de 5 injectoren gecontroleerd en daaruit bleek dat eentje gereviseerd moest worden. Dat heeft me ongeveer 300€ gekost (heb ze wel zelf uit- en ingebouwd). Het hoeft dus niet altijd via de dealer te gaan hè
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

@ Jakkel: Ge denkt er natuurlijk van wat ge wilt, maar van de twintig Clio's (één gelijktijdig geleverde batch) zijn er vorige winter 16 (!!) uitgevallen met exact dezelfde problemen. En de vier die wel vrolijk de winter doorgetuft zijn, waren van collega's met een Q8 kaart (ge hebt de keuze, welk merk het dichtst bij thuis ligt feitelijk)
                                    Dus dan lijkt het er toch op dat Total 'iets' bij zijnen diesel kapt waar de dCi' s niet tegenkunnen ?
                                    Want als het effectief aan Renault zou liggen dan moeten toch problemen zijn met àlle dCi's van die generatie bij alle merken brandstof ?
                                    Ik heb geen aandelen of zelfs geen 'serieuze' boon voor Renault, maar zomaar een merk de grond inbashen vind ik ook een beetje flauw

Comment

Ligt weldegelijk aan de Brandstof van Total.

Zoals jullie zeggen van die andere brandstoffen... die dingen gaan ook wel eens kapot van zichzelf he, das pech. Om dan die 90% van de andere gevallen in twijfel te gaan trekken...

90% van de gevallen zal toch wel aan de brandstof gelegen hebben... Die 10% die dan ontevreden is... tja... shit happens. Mischien cru maarja.

Heb er al een tiental mogen nakijken, en tientallen zien binnenkomen bij collega's.

Ijzervijlsel in de mazoutfilter, leidingen en tank. De pomp draait kapot (waarvan dus het ijzervijlsel komt) en als je pech hebt verstroppen je injectoren hier door... Die dus ook best vervangen kunnen worden. Al is het perfect mogelijk zoals hierboven aangehaald dat deze nog enige tijd meegaan...

Het is gewoon een kwestie van wat geluk/pech hebben.
                                      Als je ze laat zitten en ze gaan na 10 000km kapot is de garage de schuldige omdat ze het niet goed gemaakt hebben...
                                      Vervang je ze dan ben je een leugenaar en een afzetter...

Eindeloze discussie... Maar normaal komt Renault (via Total) hier in tussen als je dit aankaart bij je garage.
                                      Last edited by ; 18/02/2012, 01:55.

Comment

Dat de dealers zichzelf tegenspreken zegt al genoeg. De ene zegt geen witte merken, de andere geen Total en zelfs geen Shell. Als je alle dealers afgaat ga je uiteindelijk niks meer mogen tanken.
                                        Zegt genoeg over de geloofwaardigheid van gans dat Total verhaal, vind ik toch.

Nog een interessant verhaal over die 'vuile' diesel
                                        Weet iemand wat er gaande is bij Renault met de hogedrukpompen? Ik heb er in ons wagenpark al 4 kapotte pompen gehad in 2 weken. Voertuigen met 20000-60000 km en nog geen jaar oud. Nu spreken ze van een dieseladditief om de problemen op te lossen....

Total wordt hier ook vernoemd, Total Antwerpen alvast toch. Maar blijkt niet de enigste te zijn waar het probleem zich bij kan voordoen. Laatste post van het topic is wel heel interessant en is niet merkgebonden. Het gaat dan wel over Nederland maar ik vermoed dat die normen hier ook gelden.

Ik kan persoonlijk ook heel moeilijk vatten dat een grote speler op de markt als Total, additieven aan z'n brandstof(fen) zou toevoegen die schadelijk zouden zijn voor het brandstofsysteem van een moderne wagen. Volgens mij ligt het probleem bij het 'gevoelige' brandstofsysteem (verstuivers, EGR,...) van de dCi van Renault zelf. Misschien dat dat ganse biobrandstof gedoe er wel voor iets tussenzit? En Total zal daar zijn aandeel ook wel in hebben. Maar het probleem lijkt veel breder en niet specifiek merkgebonden te zijn.

Comment

Working...
                                        X