Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat Ducato 2.8 jtd start niet bij koud weer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fiat Ducato 2.8 jtd start niet bij koud weer

In de winter december 2010 had ik voor het eerst startproblemen bij vriesweer, ik kon de motor wat opwarmen met een warmteblazer en dan starte hij normaal.
    Nadien heb ik geen startproblemen meer gehad, en dus ook geen herstelling laten uitvoeren, maar dan hadden we ook geen echt vriesweer meer. NU een jaar later en de winder laat zich terug voelen heb ik weer de zefde problemen:
    -Motor slaat niet aan bij vriesweer.
    -Battrij is nieuw en werkt normaal, startmotor draait normaal
    -Lampje van de voorverwarming blijft bij de eerste poging langer branden, nadien gaat het uit na een paar seconden.
    -Meerderemalen voorverwarmen helpt niet.
    -Ik moet dus de motor voorverwarmen met een warmteblazer +-15min
    en dan kan ik normaal starten ???
    Wie weet er meer over dit probleem?
    Groetjes Dirk

hebt ge uw gloeikaarsen al nagekeken?
    www.peugeotforum.be

Comment

Ik ben gaan informeren bij Fiat zelf en het blijkt te gaan over een defecte VLAMSTARTER.
      Voor mij nog onbekend. Het zou enkel aanslaan bij vriesweer een soort van voorverwarming en daarna kan je starten.

Comment

Dat is nog een gewone dieselmotor dan.Die vlamstarter zal in het inlaatspruitstuk zitten.Hij vernevelt mazout en ontbrandt door een gloeispiraaltje dan.Zitten er gewone gloeibougies op?Ik zou meer denken dat een vlamstarter gebruikt wordt bij extreme koude.
        De huidige direct ingespoten diesels starten als het moet bij -15 °C zonder gloeibougiewerking.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Fiat heeft precies iets met 'verwarmingsweerstanden'. In mijn oude Croma ( 1988 ) zat ook een extra verwarmingselement in de luchtcirculatie, zodat je in de winter heel snel je voorruit kon ontdooien zonder dat de motor al op temperatuur was.

Comment

Er zijn nog auto's met voorruitverwarming.En idd er zitten geen gloeibougies in.Even verder met deze topic.
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

De voeler van vlamstarter laten vervangen bij Fiat ; wisselstuk 80€ + werkuren
              Totaal 110€+btw = 133€
              Zo kunnen we weer verder door de winter, bedankt voor jullie reactie.
              Groeten Dirk

Comment

Bedankt voor je feedback !

Comment

Working...
                X