Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speakers stuk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Speakers stuk?

Beste ik heb een dikke week geleden een nieuwe autoradio aangesloten, Heb zelf moeten uitzoeken welke kabel waar moest aangesloten worden enz maar goed, dat is dus gelukt. Nu was mijn zus aan het rijden en stond de muziek 'flink luid' als ik haar mag geloven en werkten ineens beide speakers niet meer. Op de versterker zelf is er dus niets aan te merken maar er komt gewoon geen geluid meer uit de speakers.

Ik heb al geprobeerd de speakers op andere klemmen aan te sluiten (deze die bestemd zijn voor de achterste speakers die er niet zijn bij ons), heb ook al geprobeerd gewone speakers van thuis aan te sluiten maar daar kwam ook geen geluid uit. Wat kan ik hiermee uitsluiten? De zekering achterin de versterker is niet doorgebrand... heb de speakers er ook al uitgevezen en die zijn nog correct aangesloten. Vooral raar dat ze beiden tegelijk uitvielen.

Als ik de radio aanzet hoor ik wel een kleine 'pof' uit de boxen komen.

Alvast bedankt
    Groeten

David

gefeliciteerd, je hebt je boxen opgeblazen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
      gefeliciteerd, je hebt je boxen opgeblazen
      Bedankt daarvoor maar ik was toen niet aan het rijden, zoals ge waarschijnlijk wel gelezen hebt.

Maar als de speakers stuk zouden zijn zou de versterker toch moeten werken op andere boxen? Wat niet het geval is.

update: het is net gelukt om met mijn gsm muziek af te spelen door de boxen, deze zijn dus niet 'opgeblazen', het moet veronderstel ik aan de versterker liggen?
      Last edited by Davidof90; 31/01/2012, 19:13.

Comment

Wat levert uw radio? 4x50Watt is tegenwoordig standaard denk ik hé...

Als dat standaard speakers zijn die al in de wagen zaten, zijn die misschien 10-15Watt...

Ik gok dat het spoel in de boxen doorgefikt is

Indien ze blijkbaar toch werken: rekening gehouden met impedanties van de luidsprekers?

Als die te laag zijn vraag je teveel stroom uit de versterker waardoor die kapot zou kunnen gaan...

Hoe krijg je BTW met je GSM geluid uit die boxen?!
        Last edited by Timmeke-Tim; 02/02/2012, 13:47.
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

Muziek afspelen met uwe gsm door de boxen ? Dus je hebt de luidsprekers aan uwe gsm aangesloten, heb ik dat correct ? Afgezien van het feit dat dit misschien niet de beste combinatie is, kun je je luidsprekers best 'testen' met een staafbatterij van 1.5v. Gewoon ff contact maken, verbreken, contact maken ... je zal dan telkens een plop horen. Als je de deksels verwijderd, kan je zien of de cone ofwel IN of UIT gaat, om nadien de juiste polariteit aan te sluiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
            Wat levert uw radio? 4x50Watt is tegenwoordig standaard denk ik hé...

Als dat standaard speakers zijn die al in de wagen zaten, zijn die misschien 10-15Watt...

Ik gok dat het spoel in de boxen doorgefikt is

Indien ze blijkbaar toch werken: rekening gehouden met impedanties van de luidsprekers?

Als die te laag zijn vraag je teveel stroom uit de versterker waardoor die kapot zou kunnen gaan...

Hoe krijg je BTW met je GSM geluid uit die boxen?!
            De versterker levert 45watt, de impedantie van elke speaker is 5 ohm, op de versterker staat 4-8 ohm dus dat zou het probleem niet mogen zijn alhoewel ik ook niets anders kan bedenken dan dat. Veel blijft er allesinds niet meer over dan.

Heb gewoon via een mini-jack naar 2 mini-jack's kabeltje mijn gsm hoofdtelefoon output tegen de toevoerdraden van de speaker gedrukt. En er speelde muziek door dus...

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
            Muziek afspelen met uwe gsm door de boxen ? Dus je hebt de luidsprekers aan uwe gsm aangesloten, heb ik dat correct ? Afgezien van het feit dat dit misschien niet de beste combinatie is, kun je je luidsprekers best 'testen' met een staafbatterij van 1.5v. Gewoon ff contact maken, verbreken, contact maken ... je zal dan telkens een plop horen. Als je de deksels verwijderd, kan je zien of de cone ofwel IN of UIT gaat, om nadien de juiste polariteit aan te sluiten.
            Thx voor de tip! Had ik nog niet aan gedacht

Comment

Wel straf dat je met een hoofdtelefoon uitgang boxen kan laten spelen
              Dat zijn milliwatt's output...

Stom misschien, maar.... toch nergens perongeluk een "mute" knop ingedrukt geweest?

Of één van de draden aan de radio die als mute dient en die geschakeld kan worden door een carkit Als die los bengelt is het misschien geen slecht idee om die bij aan de massa te hangen.
              www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                Wel straf dat je met een hoofdtelefoon uitgang boxen kan laten spelen
                Dat zijn milliwatt's output...

Stom misschien, maar.... toch nergens perongeluk een "mute" knop ingedrukt geweest?

Of één van de draden aan de radio die als mute dient en die geschakeld kan worden door een carkit Als die los bengelt is het misschien geen slecht idee om die bij aan de massa te hangen.
                Ja heb mijn gsm ook op max moeten zetten om maar een héééél klein beetje te horen

Vanaf mijn zus de doos en het boekje enz meebrengt ga ik idd eens checken of er een muteknop is. Van een evt carkit heb ik geen idee, welke kabel zou dat dan zijn?

Comment

RTFM!
                  weet nietof dat een standaard kabel is, maar er zijn autoradio's die een ingang voor een carkit hebben die doet overschakelen als er een oproep binnenkomt.

Ik zou dan wel verwachten dat er een aanduiding "phone" oid op de display komt.
                  www.meevliegen.be

Comment

heb je de speakers al eens terug rechtstreeks aan de radio gehangen.
                    indien dit werkt is er iets mis met de versterker.

heb je al eens andere speakers aan de versterker gehangen.
                    indien deze wel werken heb je een probleem met de speakers.

kijk ook eens de bedrading van de versterker na. een slechte massa kan voor veel problemen zorgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                      heb je de speakers al eens terug rechtstreeks aan de radio gehangen.
                      indien dit werkt is er iets mis met de versterker.

heb je al eens andere speakers aan de versterker gehangen.
                      indien deze wel werken heb je een probleem met de speakers.

kijk ook eens de bedrading van de versterker na. een slechte massa kan voor veel problemen zorgen.
                      Zou de zekering achterin de versterker dan niet doorgesmolten moeten zijn? Deze is namelijk nog heel..

Comment

haal eens alle stroom van uw radio dan word hij gereset toch ?
                        als uw zus evt verkeerde knop heeft ingeduwd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidof90 Bekijk Berichten
                          Zou de zekering achterin de versterker dan niet doorgesmolten moeten zijn? Deze is namelijk nog heel..
                          juist niet,
                          als je geen/slechte massa hebt, dan heb je geen gesloten circuit.
                          denk aan een lamp die je los draait in de voet.
                          de lamp is dan ook uit, maar als je op de klemmenmeet heb je toch spanning.
                          en de zekering springt dan toch ook niet ?

Comment

Working...
                          X