Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1.6 diesels: dCi VS HDi VS TDI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door VAG04 Bekijk Berichten
    Commenrail is stiller als een pompverstuiver (vooral bij koude start) maar bijlange niet veel, dat is een fabeltje wat veel mensen wijsgemaakt is geworden
    De rest klopt wel alleen als ik de meningen hoor van volkswagen, seat, audi... dealers vinden ze dat de oude 1.9tdi een stuk betrouwbaarder is in de techniek en ook echt zuiniger als zijn opvolger de 2.0 crdti (waar nu ook een terugroepactie van is van rond de 300 000stuks).
    Niet veel? Als buurvrouw hare 1.9TDI in de winter in gang zwengelt is heel de straat wakker. Dan zijn die HDi's toch VEEEEEL stiller hoor.

    Comment


    • #22
      dat de 1.9 TDI betrouwbaarder was dan de 2.0 heeft niets te maken met de gebruikte systemen want je moet weten dat bij VW gezien de 1.9 met rotatiepomp veel betrouwbaarder was dan de PD en dat de 2.0 PD het absolute dieptepunt was qua betrouwbaarheid bij VW. Dit lag echter aan motormechanische fouten zoals oliepomp,cilinderkop....en niet bij het brandstofsysteem.
      Je kan zeggen dat ik in herhaling val,maar de 2.0 HDI is voor mij idd zeer betrouwbaar,al moet de 1.6 zich nog bewijzen (heb wel goede hoop in de post 2006 motoren)
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
        Niet veel? Als buurvrouw hare 1.9TDI in de winter in gang zwengelt is heel de straat wakker. Dan zijn die HDi's toch VEEEEEL stiller hoor.
        Mijne HDI hoort ge bijna niet, dat maakt amper meer lawaai dan eene benzine. (Onder gelijk welke omstandigheden)

        Nog een voordeel van HDI's, zijn veel sneller opgewarmd dan andere diesels. Ze moeten niet veel onderdoen op een benzine op dat vlak. (De reden d'r voor ken ik niet, maar 't is wel een feit)
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door VAG04 Bekijk Berichten
          Commenrail is stiller als een pompverstuiver (vooral bij koude start) maar bijlange niet veel, dat is een fabeltje wat veel mensen wijsgemaakt is geworden
          De rest klopt wel alleen als ik de meningen hoor van volkswagen, seat, audi... dealers vinden ze dat de oude 1.9tdi een stuk betrouwbaarder is in de techniek en ook echt zuiniger als zijn opvolger de 2.0 crdti (waar nu ook een terugroepactie van is van rond de 300 000stuks).
          Tja op dat vlak loopt de VAG groep iets achter (ben er zeker van dat het niet lang zal duren maar toch) terwijl alle andere merken al waren overgeschakeld op commonrails, bleven zij bij PD, dat "verschil" is nu duidelijk.

          Vooral als je het 2.0blok vergelijkt met de andere merken, qua vermogen en koppel
          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


          2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

          Comment

          Working...
          X