Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Commenrail is stiller als een pompverstuiver (vooral bij koude start) maar bijlange niet veel, dat is een fabeltje wat veel mensen wijsgemaakt is geworden
De rest klopt wel alleen als ik de meningen hoor van volkswagen, seat, audi... dealers vinden ze dat de oude 1.9tdi een stuk betrouwbaarder is in de techniek en ook echt zuiniger als zijn opvolger de 2.0 crdti (waar nu ook een terugroepactie van is van rond de 300 000stuks).
Niet veel? Als buurvrouw hare 1.9TDI in de winter in gang zwengelt is heel de straat wakker. Dan zijn die HDi's toch VEEEEEL stiller hoor.
dat de 1.9 TDI betrouwbaarder was dan de 2.0 heeft niets te maken met de gebruikte systemen want je moet weten dat bij VW gezien de 1.9 met rotatiepomp veel betrouwbaarder was dan de PD en dat de 2.0 PD het absolute dieptepunt was qua betrouwbaarheid bij VW. Dit lag echter aan motormechanische fouten zoals oliepomp,cilinderkop....en niet bij het brandstofsysteem.
Je kan zeggen dat ik in herhaling val,maar de 2.0 HDI is voor mij idd zeer betrouwbaar,al moet de 1.6 zich nog bewijzen (heb wel goede hoop in de post 2006 motoren)
Niet veel? Als buurvrouw hare 1.9TDI in de winter in gang zwengelt is heel de straat wakker. Dan zijn die HDi's toch VEEEEEL stiller hoor.
Mijne HDI hoort ge bijna niet, dat maakt amper meer lawaai dan eene benzine. (Onder gelijk welke omstandigheden)
Nog een voordeel van HDI's, zijn veel sneller opgewarmd dan andere diesels. Ze moeten niet veel onderdoen op een benzine op dat vlak. (De reden d'r voor ken ik niet, maar 't is wel een feit)
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Commenrail is stiller als een pompverstuiver (vooral bij koude start) maar bijlange niet veel, dat is een fabeltje wat veel mensen wijsgemaakt is geworden
De rest klopt wel alleen als ik de meningen hoor van volkswagen, seat, audi... dealers vinden ze dat de oude 1.9tdi een stuk betrouwbaarder is in de techniek en ook echt zuiniger als zijn opvolger de 2.0 crdti (waar nu ook een terugroepactie van is van rond de 300 000stuks).
Tja op dat vlak loopt de VAG groep iets achter (ben er zeker van dat het niet lang zal duren maar toch) terwijl alle andere merken al waren overgeschakeld op commonrails, bleven zij bij PD, dat "verschil" is nu duidelijk.
Vooral als je het 2.0blok vergelijkt met de andere merken, qua vermogen en koppel
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment