Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ET waarde belangrijk of niet ??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ET waarde belangrijk of niet ??

mijn seat heeft et waarde 43 en dit is weinig te vinden op het internet is dit nodig 43 te monteren ofzo

Kijk eens op www.steekmaat.be , misschien kun je daar iets terugvinden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
      Kijk eens op www.steekmaat.be , misschien kun je daar iets terugvinden ?
      op uw website heeft mijn wagen et 38 en op een andere et 43 is wel vreemd

Comment

Hangt ook af van groote & breedte van u velg éh. Ik rij met een Polo (= zelfde als de Ibiza) standaard velgen zijn et 43 (14'') maar mijn BBS'n in 17'' en 7.5j breed zijn dan ook et 35. Met et 43 zouden die velgen nooit passen.
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
          Hangt ook af van groote & breedte van u velg éh. Ik rij met een Polo (= zelfde als de Ibiza) standaard velgen zijn et 43 (14'') maar mijn BBS'n in 17'' en 7.5j breed zijn dan ook et 35. Met et 43 zouden die velgen nooit passen.
          hoe is dit dan te berekenen dan weet je toch nooit of dat het past

Comment

Velgen met een andere ET waarde passen ook .

Stel jouw auto heeft een et waarde van 43 en je monteert velgen met een et-waarde van 40, dan komt je wiel 3mm meer naar buiten te staan. Kan dus geen kwaad, die paar mm. Natuurlijk moet je ook geen velgen met ET0 waarde gaan steken, tenzij je voor de hellaflush look wilt gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eatmydust Bekijk Berichten
              Velgen met een andere ET waarde passen ook .

Stel jouw auto heeft een et waarde van 43 en je monteert velgen met een et-waarde van 40, dan komt je wiel 3mm meer naar buiten te staan. Kan dus geen kwaad, die paar mm. Natuurlijk moet je ook geen velgen met ET0 waarde gaan steken, tenzij je voor de hellaflush look wilt gaan
              er stond op die website max 5 mm verschil dit is dus 5 et als ik het goed heb

Comment

Nee ik was er redelijk zeker van dat het verschil tussen 40 en 43 in mijn voorbeeld 3 was. Zal het eens dubbelchecken dan

Een verschil van 5mm in et-waarde kan idd een mooie richtwaarde zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eatmydust Bekijk Berichten

Nee ik was er redelijk zeker van dat het verschil tussen 40 en 43 in mijn voorbeeld 3 was. Zal het eens dubbelchecken dan

Een verschil van 5mm in et-waarde kan idd een mooie richtwaarde zijn
                  ja er stond max 5 mm dus 5et uw eigen et overschreiden ach ja nu weet i ktoch iets

Comment

Hoe hoger de ET, hoe dieper dan uw velgen in uw kas liggen. En dus hoe kleiner de ET liggen de velgen meer naar buiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Severyns Bekijk Berichten
                      hoe is dit dan te berekenen dan weet je toch nooit of dat het past
                      Welke velgen zoek je en voor welke auto? Uit u vorige posts denk ik dat het dus voor de Ibiza gaat? Voor een ibiza weet ik wel wat past en wat niet dus moet je maar het maar vragen.
                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                        Welke velgen zoek je en voor welke auto? Uit u vorige posts denk ik dat het dus voor de Ibiza gaat? Voor een ibiza weet ik wel wat past en wat niet dus moet je maar het maar vragen.
                        ja idd ibiza van 2002 maar men auto is gekomen zonder boekje dus weet niet wat maat ik kan steken de garagist zegt 16 inch maar heb ook al gehoord van mensen die 17 inch steken maar dat 16 inch soepeler rijd

Comment

het punt is dat kracht van vering in het midden van het wiel valt.

als u velg,band breder is dan origineel veranderd de et waarde zodat u veringkrachten het midden van de velg valt,

er is 5mm tolerantie.

Dus mensen met afwijkende et waarde zetten meer stress op hun ophanging en wegligging zal er ook onder lijden.

Comment

Working...
                          X