mijn seat heeft et waarde 43 en dit is weinig te vinden op het internet is dit nodig 43 te monteren ofzo
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ET waarde belangrijk of niet ??
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk BerichtenKijk eens op www.steekmaat.be , misschien kun je daar iets terugvinden ?
Comment
-
Hangt ook af van groote & breedte van u velg éh. Ik rij met een Polo (= zelfde als de Ibiza) standaard velgen zijn et 43 (14'') maar mijn BBS'n in 17'' en 7.5j breed zijn dan ook et 35. Met et 43 zouden die velgen nooit passen.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenHangt ook af van groote & breedte van u velg éh. Ik rij met een Polo (= zelfde als de Ibiza) standaard velgen zijn et 43 (14'') maar mijn BBS'n in 17'' en 7.5j breed zijn dan ook et 35. Met et 43 zouden die velgen nooit passen.
Comment
-
Velgen met een andere ET waarde passen ook.
Stel jouw auto heeft een et waarde van 43 en je monteert velgen met een et-waarde van 40, dan komt je wiel 3mm meer naar buiten te staan. Kan dus geen kwaad, die paar mm. Natuurlijk moet je ook geen velgen met ET0 waarde gaan steken, tenzij je voor de hellaflush look wilt gaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eatmydust Bekijk BerichtenVelgen met een andere ET waarde passen ook.
Stel jouw auto heeft een et waarde van 43 en je monteert velgen met een et-waarde van 40, dan komt je wiel 3mm meer naar buiten te staan. Kan dus geen kwaad, die paar mm. Natuurlijk moet je ook geen velgen met ET0 waarde gaan steken, tenzij je voor de hellaflush look wilt gaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eatmydust Bekijk Berichten
Nee ik was er redelijk zeker van dat het verschil tussen 40 en 43 in mijn voorbeeld 3 was. Zal het eens dubbelchecken dan
Een verschil van 5mm in et-waarde kan idd een mooie richtwaarde zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Severyns Bekijk Berichtenhoe is dit dan te berekenen dan weet je toch nooit of dat het past2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenWelke velgen zoek je en voor welke auto? Uit u vorige posts denk ik dat het dus voor de Ibiza gaat? Voor een ibiza weet ik wel wat past en wat niet dus moet je maar het maar vragen.
Comment
-
het punt is dat kracht van vering in het midden van het wiel valt.
als u velg,band breder is dan origineel veranderd de et waarde zodat u veringkrachten het midden van de velg valt,
er is 5mm tolerantie.
Dus mensen met afwijkende et waarde zetten meer stress op hun ophanging en wegligging zal er ook onder lijden.
Comment
Comment