Aangezien mijn wagen al enige tijd last heeft van stroomverlies, en mijn garage de oorzaak nog niet heeft kunnen vinden, heb ik een Norauto Booster aangekocht.
De handleiding vermeld echter dat ik de rode (+) tang op de positieve pool van de autobatterij dien te bevestigen, en de negatieve op het raamwerk van de wagen - nooit op de negatieve pool. (dit laatste staat uitdrukkelijk vetgedrukt).
Mijn kennis van autotechniek (en electriciteit) is zeer beperkt - kan iemand me waarom ik dit zo dien te doen, en de booster dus niet rechtstreeks op de negatieve pool mag aansluiten? Een zoektocht op het internet heeft me alvast geleerd dat boosters van andere merken net wél rechtstreeks op de negatieve pool aangesloten dienen te worden...
De handleiding vermeld echter dat ik de rode (+) tang op de positieve pool van de autobatterij dien te bevestigen, en de negatieve op het raamwerk van de wagen - nooit op de negatieve pool. (dit laatste staat uitdrukkelijk vetgedrukt).
Mijn kennis van autotechniek (en electriciteit) is zeer beperkt - kan iemand me waarom ik dit zo dien te doen, en de booster dus niet rechtstreeks op de negatieve pool mag aansluiten? Een zoektocht op het internet heeft me alvast geleerd dat boosters van andere merken net wél rechtstreeks op de negatieve pool aangesloten dienen te worden...
Comment