Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto start, valt na start meteen uit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• auto start, valt na start meteen uit

ik heb een Seat ibiza 1.9 TDi 110 pk van het bouwjaar 03/2001

ik tankte altijd bij Q8, ik had 2 keer 10 euro getankt bij een goedkope tankstation.

na dat tank beurt doet mijn auto raar, mijn auto start, maar valt meteen uit...
    zo een paar keer doen, dan start het wel, en valt onderweg niet uit.

nu de laatste week is het erger bezig, als je te veel probeert, draait de motor heel traag als je het wilt starten, dus de batterij is dan helemaal plat, maar dan de volgende dag start het wel (na paar keer proberen). dus als de motor koud is, doet hij dat probleem een paar keer en dan start hij wel, ma wanneer de motor warm is ? heb ik pech

de ene zei krukassensor, maar het probleem is nog steeds hetzelfde.
    iemand zei contact, hij heeft het stuur volledig los gemaakt, maar blijkbaar is het niet door dat. maar het is zeker door uw starter zegt hij, want mijn starter was al slecht
    de andere zegt dat het zeker niet door de starter is... nog iemand zegt diesel pomp, maar nog een andere zegt dat diesel pomp er niks mee te maken heeft, want anders zou de auto helemaal niet starten als het door de diesel pomp zou zijn zeggen ze

dus nu vraag ik het aan jullie
    weten jullie wat het probleem 100% is ??

Mvg
    Last edited by ; 10/11/2011, 22:46.

Klinkt als lucht in diesel.Je kan de mazoutfilter eens vernieuwen.Check ook de retourleidingen op injectors.
    Als het niet betert moet je toch laten uitlezen.Mss kan een Bosch-garage dat ook.
    De rest zal ok zijn ;laadspanning,accu,massa naar motor,water in mazoutfilter,egr(stompen tijdens optrekken)? ???

Comment

Beste, bedankt voor uw reactie ...

mazoutfilter heb ik laten vervangen, (mijn excuses dat ik het niet had bijgemeld) maar nog steeds hetzelfde
      3 mechanieker's hebben het aangesloten op computer, waarvan 2 geen foutmeldingen gaf, en de andere kon nie in de auto geraken ...
      dus niemand weet het probleem hier.

tijdens het optrekken is er geen enkel probleem
      Last edited by ; 10/11/2011, 23:44.

Comment

Probleem met de pomp?

Comment

een jongen mechanieker zegt dat het door de diesel pomp kan zijn
          maar een ander ouder mechanieker zegt : als het door de diesel pomp was, dan start de auto helemaal niet, dus ik zit vol in de problemen

Comment

een jongen mechanieker zegt dat het door de diesel pomp kan zijn
            maar een ander ouder mechanieker zegt : als het door de diesel pomp was, dan start de auto helemaal niet, dus ik zit vol in de problemen

Comment

Klinkt als starter, want eens hij start en rijdt blijft hij rijden...

Comment

Toen mijn dieselpomp stuk ging kon ik hem ook nog aan de praat krijgen, en houden door veel gas te geven.. Dat is mij nog enkele honderden meters gelukt tot een tankstation.. Nadien was de pomp helemaal dood.

Comment

Om te beginnen de tank voltanken met kwalitatieve brandstof, zodat je je daar al geen zorgen over moet maken. Desnoods een stukje leeghevelen, en nadien terug mondjesmaat inzetten bv.
                  En dan zou ik het toch eens gaan zoeken in de combinatie starter/batterij. Meten is weten, dat kost niets, in plaats van telkens iets te vervangen waarvan iemand denkt dat het dat zou kunnen zijn. Als je die kunt uitsluiten, kun je focussen op pomp,verstuivers etc. Het zou jammer zijn dat ge honderden euro's kosten doet, enkel en alleen om iets te vervangen dat nog goed werkt, om nadien te merken dat er ergens een slecht contact of een losse draad zit.

Comment

40 jarig vw audi prosche ervaring professor zegt ook dat het de starter is
                    vandaag heeft mijn vader aan een autohandelaar gevraagd wat de probleem is, en hij zei ook dat het de starter is, want hij heeft dat ook een paar keer aan de hand gahad
                    dus ik ga deze weekend eens de starter veranderen

Comment

tdi

ik heb hetzelfde voor gehad met mijn golf 3 tdi

start maar valt direct weer stil na 1 kleine seconde ongeveer en eens de motor draait valt hij niet meer stil

ik heb het uitgezocht en het was wel degelijk het contact tussen stand contact en starten was er een slecht contact dus als je motor draait ga je van stand 3 naar 2 en daar was eventjes geen contact

dus kortom nieuw contact erin en probleem verholpen

Comment

ik ga morgen een nieuwe starter kopen... en ik zal jullie heel zeker iets laten weten na dat ik het heb laten plaatsen

Comment

Working...
                        X