Die van het Chinese leger rond de eerste millenniumwissel waren nochtans heel effectief.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW S54 motor: olieniveau te hoog.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenOorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oliepeil te hoog is zeer riskant bij turbomotoren gezien de olieoverschot meestal via de turbo de inlaat binnengaat. Bij benzines en diesels zonder DPF of pompinjectoren is een teveel aan olie altijd gevolg van een overfillBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk BerichtenDoe je veel korte ritjes met je wagen?
Comment
-
wat ik bedoelde is zoals da gio zijn filmke laat zien...
uw motor begint te draaien op olie... daar is geen stoppen aan hoor
zelf nen naft, want dieje doet dan gewoon zoals een diesel, leg het contact af maakt niet uit kapot is hem...
ofwel moet je een vitesse lager kunnen gaan en hem late trekke tot hij geen olie nimeer krijgt maar das tege u reactie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi.Lover Bekijk Berichtenwat ik bedoelde is zoals da gio zijn filmke laat zien...
uw motor begint te draaien op olie... daar is geen stoppen aan hoor
zelf nen naft, want dieje doet dan gewoon zoals een diesel, leg het contact af maakt niet uit kapot is hem...
ofwel moet je een vitesse lager kunnen gaan en hem late trekke tot hij geen olie nimeer krijgt maar das tege u reactie
Klinkt logischer dan hem in een lage versnelling te steken en hem laten redlinen...
Comment
-
In de hoogste versnelling zetten, handrem op, rempedaal op de vloer, en clutchdumpen
Hij zal dan wel stilvallen, ofwel heeft hij een miljoen miljard newtonmeter koppel'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
remme helpt niet
geloof me heb het al genoeg gehoort in mijn school dat er gene ml teveel olie in mag daarvoor
je moet hem late trekken zodat hij hopelijk de olie opstookt en gewoon terug doet... en als je dat wilt doen tegen 200-250km/h das dan u ding maar ik niet...
meeste mensen zette hun langs de kant en legge het contact af... maar de motor valt niet stil gegarandeerd dat alles kapot is....
owja de redline is nog altijd een begrenzing... dan heeft hij die niet meer hij schiet gewoon door... dan rij je qua toeren in een formule 1 auto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi.Lover Bekijk Berichtenremme helpt niet
geloof me heb het al genoeg gehoort in mijn school dat er gene ml teveel olie in mag daarvoor
je moet hem late trekken zodat hij hopelijk de olie opstookt en gewoon terug doet... en als je dat wilt doen tegen 200-250km/h das dan u ding maar ik niet...
meeste mensen zette hun langs de kant en legge het contact af... maar de motor valt niet stil gegarandeerd dat alles kapot is....
owja de redline is nog altijd een begrenzing... dan heeft hij die niet meer hij schiet gewoon door... dan rij je qua toeren in een formule 1 auto
Hou er rekening mee dat de doorsnee rem veel krachtiger is dan dat uw motor kan accelereren... En dat is een goed ding ook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi.Lover Bekijk Berichtengeloof me dan niet...
Probeer eens om te remmen en tegelijk volgas geven op een verlaten stukje asfalt. Wedden dat uw wagen stopt ipv accelereert? (Moet dit nu nie letterlijk proberen hé)
Comment
-
Als je tegelijk remt en volgas geeft, gaat elke auto stoppen, computer geeft altijd voorrang aan het remsignaal en gaat gewoon de injectie onderbreken...
Beste manier is inderdaad auto in zo hoog mogelijke versnelling te zetten, voet op rem en koppeling laten bruteren of dikke vod/handdoek in de luchtinlaat te steken zodat hij geen lucht meer krijgt (al is dit niet mijn favo manier)
Trouwens moderne wagens kunnen het ophol slaan vd wagen dedecteren en sluiten dan de gasklep helemaal af (vooral bij automaten)
Comment
-
is goed voor jullie, wete anders doede eens een liter teveel in u auto en test u theorie en laat het mij wete wa het resultaat is...
auto rijdt niet meer op benzine of diesel maar puur op oliezoiets dat beter doet glijden... piston gaat naar benede -> zuigt aan (olie zit i de luchtfilter enzo) kom terug olie in blijft draaien
maar ale trek ulle plan ik zal wel verkeerd hebben verstaan hebben in het school...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi.Lover Bekijk Berichtenis goed voor jullie, wete anders doede eens een liter teveel in u auto en test u theorie en laat het mij wete wa het resultaat is...
auto rijdt niet meer op benzine of diesel maar puur op oliezoiets dat beter doet glijden... piston gaat naar benede -> zuigt aan (olie zit i de luchtfilter enzo) kom terug olie in blijft draaien
maar ale trek ulle plan ik zal wel verkeerd hebben verstaan hebben in het school...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk BerichtenEen vraag naast de kwestie.
Is het typisch aan benzinemotoren dat de olie zo proper blijft?
Die dat uit mijne diesel komt is meestal pikzwart.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk BerichtenEen vraag naast de kwestie.
Is het typisch aan benzinemotoren dat de olie zo proper blijft?
Die dat uit mijne diesel komt is meestal pikzwart.
Ben je zeker dat het allemaal olie is in het carter? Kan het geen benzine zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenHopelijk niet. (Alhoewel BMW daar precies toch niet over te klagen heeft, van geen turboproblemen te kennen bedoel ik...)
Comment
Comment