Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW S54 motor: olieniveau te hoog.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Die van het Chinese leger rond de eerste millenniumwissel waren nochtans heel effectief.

Comment

Doe je veel korte ritjes met je wagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
        Een motor kan effectief op hol slaan door z'n eigen olie op te eten.

+ YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
        Nen diesel ja, maar nen nafte (waar het hier over gaat)
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oliepeil te hoog is zeer riskant bij turbomotoren gezien de olieoverschot meestal via de turbo de inlaat binnengaat. Bij benzines en diesels zonder DPF of pompinjectoren is een teveel aan olie altijd gevolg van een overfill
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
            Doe je veel korte ritjes met je wagen?
            Neen, wordt maar één maal per week/maand uitgehaald en dan rijden we ineens een langere rit.

Comment

wat ik bedoelde is zoals da gio zijn filmke laat zien...
              uw motor begint te draaien op olie... daar is geen stoppen aan hoor

zelf nen naft, want dieje doet dan gewoon zoals een diesel, leg het contact af maakt niet uit kapot is hem...
              ofwel moet je een vitesse lager kunnen gaan en hem late trekke tot hij geen olie nimeer krijgt maar das tege u reactie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audi.Lover Bekijk Berichten
                wat ik bedoelde is zoals da gio zijn filmke laat zien...
                uw motor begint te draaien op olie... daar is geen stoppen aan hoor

zelf nen naft, want dieje doet dan gewoon zoals een diesel, leg het contact af maakt niet uit kapot is hem...
                ofwel moet je een vitesse lager kunnen gaan en hem late trekke tot hij geen olie nimeer krijgt maar das tege u reactie
                Wat dacht je van in de hoogste versnelling steken (5 of 6) en gewoon remmen tot 'em doodvalt?
                Klinkt logischer dan hem in een lage versnelling te steken en hem laten redlinen...

Comment

In de hoogste versnelling zetten, handrem op, rempedaal op de vloer, en clutchdumpen

Hij zal dan wel stilvallen, ofwel heeft hij een miljoen miljard newtonmeter koppel
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

remme helpt niet
                    geloof me heb het al genoeg gehoort in mijn school dat er gene ml teveel olie in mag daarvoor

je moet hem late trekken zodat hij hopelijk de olie opstookt en gewoon terug doet... en als je dat wilt doen tegen 200-250km/h das dan u ding maar ik niet...

meeste mensen zette hun langs de kant en legge het contact af... maar de motor valt niet stil gegarandeerd dat alles kapot is....

owja de redline is nog altijd een begrenzing... dan heeft hij die niet meer hij schiet gewoon door... dan rij je qua toeren in een formule 1 auto

Comment

remme helpt niet
                      geloof me heb het al genoeg gehoort in mijn school dat er gene ml teveel olie in mag daarvoor

je moet hem late trekken zodat hij hopelijk de olie opstookt en gewoon terug doet... en als je dat wilt doen tegen 200-250km/h das dan u ding maar ik niet...

meeste mensen zette hun langs de kant en legge het contact af... maar de motor valt niet stil gegarandeerd dat alles kapot is....

owja de redline is nog altijd een begrenzing... dan heeft hij die niet meer hij schiet gewoon door... dan rij je qua toeren in een formule 1 auto
                      Tegen dat uw olie opgebrand is ligt dat spel al lang in brokken. Komaan, denk toch eens logisch? Waarom zou remmen niet helpen?
                      Hou er rekening mee dat de doorsnee rem veel krachtiger is dan dat uw motor kan accelereren... En dat is een goed ding ook

Comment

geloof me dan niet...

Comment

geloof me dan niet...
                          Doe ik ook niet.
                          Probeer eens om te remmen en tegelijk volgas geven op een verlaten stukje asfalt. Wedden dat uw wagen stopt ipv accelereert? (Moet dit nu nie letterlijk proberen hé)

Comment

Als je tegelijk remt en volgas geeft, gaat elke auto stoppen, computer geeft altijd voorrang aan het remsignaal en gaat gewoon de injectie onderbreken...
                            Beste manier is inderdaad auto in zo hoog mogelijke versnelling te zetten, voet op rem en koppeling laten bruteren of dikke vod/handdoek in de luchtinlaat te steken zodat hij geen lucht meer krijgt (al is dit niet mijn favo manier)
                            Trouwens moderne wagens kunnen het ophol slaan vd wagen dedecteren en sluiten dan de gasklep helemaal af (vooral bij automaten)

Comment

is goed voor jullie, wete anders doede eens een liter teveel in u auto en test u theorie en laat het mij wete wa het resultaat is...

auto rijdt niet meer op benzine of diesel maar puur op olie zoiets dat beter doet glijden... piston gaat naar benede -> zuigt aan (olie zit i de luchtfilter enzo) kom terug olie in blijft draaien

maar ale trek ulle plan ik zal wel verkeerd hebben verstaan hebben in het school...

Comment

is goed voor jullie, wete anders doede eens een liter teveel in u auto en test u theorie en laat het mij wete wa het resultaat is...

auto rijdt niet meer op benzine of diesel maar puur op olie zoiets dat beter doet glijden... piston gaat naar benede -> zuigt aan (olie zit i de luchtfilter enzo) kom terug olie in blijft draaien

maar ale trek ulle plan ik zal wel verkeerd hebben verstaan hebben in het school...
                                Dat hij niet meer op benzine of diesel draait heeft iedereen waarschijnlijk al door nu. Het gaat niet meer over dat, enkel over het feit dat je ten alle tijde uw motor kan "doodremmen". Zoals nofxke al zei: de luchtinlaat afdoppen lukt ook perfect. Als je in de arbeidsmarkt terecht komt zal je het misschien vanzelf wel ondervinden. Vraag maar eens aan uw leraar i.v.m het remmen ;-)

Comment

Een vraag naast de kwestie.
                                  Is het typisch aan benzinemotoren dat de olie zo proper blijft?

Die dat uit mijne diesel komt is meestal pikzwart.
                                  Database error.
                                  The database has encountered a problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten

Kort gezegd: Ja! Dieselmotor verversen met olie: 2x starten en ze is al zwart aant komen ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten

De mijnen ook en al na 5000km. Maar mijn motorblok was dan ook ernstig vervuild.

Ben je zeker dat het allemaal olie is in het carter? Kan het geen benzine zijn?

Comment

Ik zou snel eens de olie laten verversen. Als je niet aan je km's geraakt moet de olie sowieso op z'n minst elke 2 jaar vervangen worden. De olie verzuurd (wat nu al het geval is) na een tijdje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                          Hopelijk niet. (Alhoewel BMW daar precies toch niet over te klagen heeft, van geen turboproblemen te kennen bedoel ik...)
                                          S54 motor is atmosferisch,geen turbo aanwezig...: D

Comment

Working...
                                          X