Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieselpomp kapot: garagist vraagt €2500 -->> WTF?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dieselpomp kapot: garagist vraagt €2500 -->> WTF?!

Dus, de titel vertelt het verhaal wel een beetje denk ik, dus de dieselpomp van onze Opel Zafira (bj '99 of '00, ben niet zeker) heeft het begeven.

Nu onze garagist (van wassenhove in Melle, staat wel beter gekend als zakzetter, ik kan dat eveneens beamen) vraagt voor deze herstelling €2500, wat mij écht absurd lijkt, ik dacht als ik het hoorde eerder aan een €600.

Graag wat meningen, en is het een moeilijk werk, als het meevalt kan ik het mss zelf proberen.

Thanks iedereen!

Xx

dieselpompen zijn duur

Comment

Occasie pomp zoeken ?

Comment

Wij hebben hier thuis nog een 1999- 1.7 TD Opel Astra waar mijn broer nu nog mee rijdt. De wagen heeft 200 000 km en is al aan z'n 3de dieselpomp toe

Vervangen van dit stuk heeft telkens +- 1000 euro gekost. Ik dacht dat het vervangen werd door een gereviseerd exemplaar.

In ieder geval, iedereen is het hier thuis over eens, de grootste brol die hier ooit op de oprit gestaan heeft! Overigens verbruikte de wagen nieuw bij levering al olie, maar was volgens fabrieksnormen normaal. Nu gaat er minstens 1 liter op 1000 km in

Geen Opel meer hier. Het is een Duits merk, maar er is een reden waarom geen enkele Duitser er mee rijdt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommeh Bekijk Berichten
          Dus, de titel vertelt het verhaal wel een beetje denk ik, dus de dieselpomp van onze Opel Zafira (bj '99 of '00, ben niet zeker) heeft het begeven.

Nu onze garagist (van wassenhove in Melle, staat wel beter gekend als zakzetter, ik kan dat eveneens beamen) vraagt voor deze herstelling €2500, wat mij écht absurd lijkt, ik dacht als ik het hoorde eerder aan een €600.

Graag wat meningen, en is het een moeilijk werk, als het meevalt kan ik het mss zelf proberen.

Thanks iedereen!

Xx

waarschijnlijk niet echt een overdreven moeilijk werk, maar je zal jet juiste materiaal nodig hebben, en een hele hoop moeten afbreken om erbij te geraken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
            waarschijnlijk niet echt een overdreven moeilijk werk, maar je zal jet juiste materiaal nodig hebben, en een hele hoop moeten afbreken om erbij te geraken.
            Indien het de pomp betreft met 1 grote stekker (bovenaan op pomp) -> uithalen en laten herstellen bij een bosch center.
            pomp met 2 stekkers (geïntegreerde ECU) kan NIET hersteld worden en moet dus vervangen worden door een exemplaar van Opel (of bosch). Pomp zelf uithalen zonder enige voorkennis zou ik niet aanraden. Is nogal prutswerk.

Pomp heeft 2 kettingtandwielen. 1 ketting loopt van krukas naar pomp en andere ketting van pomp naar nokkenas. En ze erop krijgen moet via een inspectie-plaatje de grootte van uw vuist :p. Laat terwijl ook de retours van de verstuivers controleren (vacuumtrekken)
            En zoals Timmie zei heb je wel wat "speciaal" materiaal nodig om alles tot een goed einde te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJ_9911 Bekijk Berichten
              Wij hebben hier thuis nog een 1999- 1.7 TD Opel Astra waar mijn broer nu nog mee rijdt. De wagen heeft 200 000 km en is al aan z'n 3de dieselpomp toe

Vervangen van dit stuk heeft telkens +- 1000 euro gekost. Ik dacht dat het vervangen werd door een gereviseerd exemplaar.

In ieder geval, iedereen is het hier thuis over eens, de grootste brol die hier ooit op de oprit gestaan heeft! Overigens verbruikte de wagen nieuw bij levering al olie, maar was volgens fabrieksnormen normaal. Nu gaat er minstens 1 liter op 1000 km in

Geen Opel meer hier. Het is een Duits merk, maar er is een reden waarom geen enkele Duitser er mee rijdt
              Is geen uitzondering hoor, laatst nog een pomp van X17DTL gestoken. Na zo'n 2000 km begon pomp te lekken uit zowat iedere opening . Terug mogen demonteren en nog maar eens een ruil exemplaar gestoken.

Comment

Mijn vader kreeg een gelijkaardige prijs voor de vervanging van de mazoutpomp op zijn Transit. Is een duur onderdeel en vaak komen er redelijk wat werkuren bij kijken om dat te vervangen.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

yup, Opel wil teren op het imago van een kwalitatieve Duitser maar dat zijn ze helemaal niet.
                  1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                    yup, Opel wil teren op het imago van een kwalitatieve Duitser maar dat zijn ze helemaal niet.
                    Tgoh, je kan net zoveel voorbeelden aanhalen van andere merken, en ja ook de duitse "grote namen", met problemen. Bijvoorbeeld het type mazoutpompen waarover het hier gaat zijn niet enkel door Opel gebruikt hoor

Als ik me niet vergis heb jij een MB W202, daar ken ik er geen enkele van (toenertijd een 3 tal nieuwe in directe omgeving) waarvan de wijzertjes in de tellerpartij niet gaan flippen zijn Om nog maar te zwijgen van roest ...
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

bij mij heeft Opel toch ook een niet al te beste reputatie. Bij ons reden er astra's als firmawagen rond, firma is overgestapt naar een ander merk 8-) onze chef heeft redelijk wa in de garage gestaan met zen Opel. Zijn zeker geen lelijke auto's en interieur valt ook heel goe mee, ma ik heb persoonlijk alles behalve vertrouwe in hun betrouwbaarheid/techniek.

Moet anders is nr een kleine garage gaan en zonder factuur vrage

Comment

Dat zijn BMW motoren met een electronische dieselpomp.Veel discussie is daar niet over als ze wordt uitgelezen.60 à 100 000 BEF kost dat.

Comment

Lol?! Een Opel omega 2.2 is de enige Opel die ooit een door BMW ontworpen motor gehad heeft. (had ook minder vermogen dan de originele). Elke andere motor is Opel quality

Comment

Lol?! Een Opel omega 2.2 is de enige Opel die ooit een door BMW ontworpen motor gehad heeft. (had ook minder vermogen dan de originele). Elke andere motor is Opel quality
                            2 . 5

Comment

Elke andere motor is Opel quality
                              Of Isuzu (zoals de 1.6 en 1.7) of Fiat (zoals de 1.3 of 1.9)...
                              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

de 1.5 is isuzu, de 1.6 opel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  de 1.5 is isuzu, de 1.6 opel
                                  Ook de oude 1.6 atmo die in de kadett stak?
                                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

die was opel, bij introductie eerste fwd kadett diesel, 83 ? waren er nog geen banden met isuzu

Comment

thx, wist ik niet

Effe ontopic: prijs van die dieselpomp lijkt me alleszins marktconform, bij de 2.4 jtd van Alfa kost die 1600 euro + plaatsing

Comment

ik had een opel vectra 2.0 diesel van 1997
                                        ook de pomp stuk
                                        zou me 1000 euro gekost hebben voor een 2de hands en 1500 voor een nieuwe
                                        en dan zijn er nog geen werkuren bijgeteld

Comment

Working...
                                        X