Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoradio: wattage

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Autoradio: wattage

Hallo

Ik heb vandaag een Honda Civic van 2000 gekocht. Graag zou ik de oude autoradio (aftermarket vermoed ik) willen vervangen door een radio die wat moderner is (deze bijvoorbeeld). Die radio is volgens de technische fische 4x45w. Moet ik hiermee rekening houden of zal die automatisch gaan met de luidsprekers die er al in steken (geen idee wat die zijn)? Ik wil niet loeihard muziek afspelen, gewoon "normaal".

Groetjes
    Last edited by ; 08/08/2011, 22:04.

Das het maximum peak vermogen. Die radio's zijn meestal maar 15-20 watt RMS (wat ze continu kunnen leveren). Gaat absoluut geen probleem zijn.

Comment

Goed kijken naar het vermogen, piekvermogen is niet hetzelfde als RMS vermogen. Zoek het RMS vermogen op, als je het niet vindt zou ik niet kopen. Over het algemeen moet je versterker evenveel (of meer) vermogen aankunnen dan de speakers.

Hou ook rekening met de weerstand van je huidig audiosysteem. Als een radio 20W RMS geeft bij 2ohm en je hebt 4-ohm speakers dan heb je maar 10W RMS. 4 en 8 ohm speakers zijn geen probleem, maar als je 2 ohm speakers hebt moet je goed kijken of je radio dit wel aankan. Ook kijken hoeveel kanalen je huidige auto is: een 4way versterker gebruikt maar de helft van zijn vermogen op een 2way systeem (tenzij je gaat foefelen met de bekabeling)
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

In de online handleiding staat dit:

Versterker
        Uitgang: Luidsprekeruitgangen (sure seal)
        Luidsprekerimpedantie: 4 – 8 ohm
        Maximaal uitgangsvermogen: 45 W × 4 (bij 4 ohm)

Geen idee wat de technische gegevens zijn van de huidige radio. De speakers zijn stock, maar ik kan niet direct vinden wat die zijn

Comment

Ik zou er niet mee inzitten, 99% kans dat dat van de eerste maal goed zal spelen hoor!

Comment

En daarmee is bijna alles gezegd, ik voorzie weinig problemen met die configuratie. Als je géén ISO-aansluiting hebt en moet werken met kroonsteentjes ofzo, let dan goed op de polariteit van de luidsprekers. + aan + , - aan - , dat ligt voor de hand. Als je een luidspreker ompoolt zal hij ook wel spelen, maar het geluid dat 'ie produceert zal in tegenfase zijn tov de andere speaker. Op zich is daar niets mis mee, maar het klinkt niet zo lekker.

Comment

De installatie zal gebeuren in de garage, heb ik voor onderhandeld bij de aankoop van mijn bak Autoradio is besteld, is deze geworden: http://www.autoradiostore.be/product...autoradio.html

Comment

Working...
              X