Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Distributieketting versleten = ruilmotor ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
    Volgens mij waren dat net de FL 120D's die daar last van hadden, de 177 pk versies dus.
    Hoe precies, welke jaargang/motorcode er last van heeft weet ik allemaal niet perfect. De dealer weet zulke dingen best.
    Ik weet van de mijne dat ik nog een 'oud' vliegwiel heb dat niet zou mogen breken (hout vast houden) maar dat ik wel met een turbo zit die een tikkende tijdbom is

    Maar zo kan je van ieder merk en ieder model een lijst maken.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
      Denk dat deze motor ook in de Freelander Td4 zit en heb weet van enkele mensen die probleemloos de 300.000 km kaap gepasseerd zijn, verder ook nog geen problemen gezien of gehoord op de verschillende LR fora re de kettingen en de kettingspanners ??
      compleet andere motor gelukkig voor ons. In de Freelanders (en Rover 75) zit net als in de BMW E46 Pre FL 320d en de eerste E46 318d en de E39 520d de M47R motor met een gietijzeren onderblok en 1951cc. Deze 1997cc aluminium motor is totaal anders
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

      Comment


      • #43
        De preFL is een ook een gietijzer blok hoor, de facelift is aluminium.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          compleet andere motor gelukkig voor ons. In de Freelanders (en Rover 75) zit net als in de BMW E46 Pre FL 320d en de eerste E46 318d en de E39 520d de M47R motor met een gietijzeren onderblok en 1951cc. Deze 1997cc aluminium motor is totaal anders
          Wat een opluchting, 't is dus geen M47 waar ze het hier over hebben. Zoals je zegt, gelukkig voor ons.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
            Wat een opluchting, 't is dus geen M47 waar ze het hier over hebben. Zoals je zegt, gelukkig voor ons.
            wel een M47 maar niet de TU versie. Voledige bemaming is M47R,dus het klassieke onderblok van 1951 cc
            er bestaat zelfs een wiki pagina van: http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_M47
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • #46
              Het probleem lag bij een fout in de nieuwe motor
              Heel de auto is weer uiteengehaald(vernsellingsbak etc..) om dat dan vast te stellen.
              Op naar motor nr.3.

              Comment


              • #47
                Is het probleem al opgelost intussen? Waar heb je dit nu laten doen?
                Ik weet dat die motoren daar veel last van hebben. Vroeger staken ze hun tijd om de ketting te vervangen inclusief spanners e.d.
                Nu weet ik dat het goedkoper en sneller is om de hele motor te vervangen. De mini's zouden er ook al last van hebben heb ik gemerkt.
                Zelfs de nieuw ontwikkelde hebben en soortgelijk probleem met de ketting.

                Comment


                • #48
                  Als een ketting niet levenslang meegaat én de enige optie een nieuwe motor is, zie ik het nut niet in van het gebruik van een ketting. Een distributieriem is dan toch veel beter en die gaat ook probleemloos 100000 km mee én de vervanging ervan is betaalbaar.

                  Comment


                  • #49
                    Bij veel merken zoals bvb de PSA diesels gaat de dristributieriem 240d km.
                    En nog nooit eentje weten springen hé

                    Distributieriem is bij een goedeopvolging van het onderhoudsschema de beste manier van
                    overbrenging. Je moest eens weten hoeveel poblemem er zijn met kettingen die jan-modaal niet kent
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                    Comment

                    Working...
                    X