Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Distributieketting versleten = ruilmotor ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik denk koppeling niet centraal gezet, maak maar direct een afspraak, wa een misserie
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
      Ik denk koppeling niet centraal gezet, maak maar direct een afspraak, wa een misserie
      Volgende werkdag is pas maandag .
      Ook niet meer mee verder rijden?

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door BOM Bekijk Berichten
        Hallo autoforum,

        Een tijdje geleden begon de motor van mijn 118d een raar geluid te maken..
        (getik bij stationair draaien dat soms wegging tijdens het rijden,soms niet.)
        Heb dan een afspraak gemaakt bij een BMW dealer.
        Daar kreeg ik te horen dat de distributie(ketting) versleten is en dat een ruilmotor is aangewezen.. .
        Is dit gebruikelijk voor enkel een versleten distributie(ketting) de hele motor te vervangen?
        Er is geen garantie.
        Graag wat raad en meningen van de kenners hier.

        mvg,
        BOM
        Ik vind zoiets niet kunnen en zekers niet op deze lage kilometerstand!

        Als ze daar een beginnend mechanieker aanzetten(wat hélemaal niet abnormaal is) zonder enige kennis van deze zaak, dan krijg je meestal zulke reacties van die mechaniekers.

        Een ketting zou "levenslang" mee moeten gaan, anders bezie ik dit als een fabriekagefout.

        Ik zou dit schriftelijk melden aan BMW Bornem als jij de eerste eigenaar bent van deze wagen!

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door BOM Bekijk Berichten
          Ondertussen zit er al een nieuwe motor in , maar die maakte bijna meteen een luid kloppend geluid.
          De koppelingspedaal trilt fel en de pook trilt ook hard.
          In neutraal is er een traag kloppend/ratelend geluid dat sneller wordt naarmate het toerental/minuut.
          Kan het zijn dat er iets scheelt met de koppeling bij een nieuwe motor?


          Zoals ik al zei/denk, veel 'prullers' zitten er bij die mechaniekers.

          Comment


          • #25
            niet leuk als je na een dergelijke herstelling moet concluderen dat het niet in orde is....
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
              niet leuk als je na een dergelijke herstelling moet concluderen dat het niet in orde is....
              Inderdaad en ik wil ook wel eens weten welke garage dat dan wel is?
              Dan betaal je premium prijs en krijg je stoten en service die je op een Alfa eerder zou verwachten.

              Comment


              • #27
                Wat een blufpoker bij die garages.Wat je niet vraagt wordt niet gemeld.Volgens mij is dat of was de vanos stuk.Bij uitdraaien van de kettingspanner kan men de lengte zien of de ketting te lang geworden is.
                Nwe motor;zijn de motorsteunen niet hydraulisch?Om nog zotter te doen kan het wel eens zijn dat je aqtuatoren en sensors moet overzetten van je oude motor.Wat is er allemaal overgeplaatst?

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door fantomas Bekijk Berichten
                  Wat een blufpoker bij die garages.Wat je niet vraagt wordt niet gemeld.Volgens mij is dat of was de vanos stuk.Bij uitdraaien van de kettingspanner kan men de lengte zien of de ketting te lang geworden is.
                  Nwe motor;zijn de motorsteunen niet hydraulisch?Om nog zotter te doen kan het wel eens zijn dat je aqtuatoren en sensors moet overzetten van je oude motor.Wat is er allemaal overgeplaatst?
                  mmm kan ook, hoor eens op de ouderwetse manier dmv een schroevendraaier op je pook te zetten en dan door de schroevendraaier te luisteren.
                  Beste is natuurlijk u nekeer goe laten horen in de garage.
                  En geen toegevingen doen, vraag maar direct de dikste 7 serie voor vervangwagen
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk Berichten
                    Inderdaad en ik wil ook wel eens weten welke garage dat dan wel is?
                    Dan betaal je premium prijs en krijg je stoten en service die je op een Alfa eerder zou verwachten.

                    pech hé dat het op een bmw is hehe (265000km met men alfa en NO PROBS)




                    @topicstarter ik zou brief schrijven naar bmw belgium...

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                      Ik denk koppeling niet centraal gezet, maak maar direct een afspraak, wa een misserie
                      Indien uw koppeling niet goed gecentreerd is krijg je niet eens uw versnellingsbak erin. Logisch... toch?

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk Berichten
                        Inderdaad en ik wil ook wel eens weten welke garage dat dan wel is?
                        Dan betaal je premium prijs en krijg je stoten en service die je op een Alfa eerder zou verwachten.
                        bazel zo niet man,ik zou echt niet weten waarom een Alfa dealer geen goede service zou bieden.
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                          pech hé dat het op een bmw is hehe (265000km met men alfa en NO PROBS)

                          @topicstarter ik zou brief schrijven naar bmw belgium...
                          Waarom pech, ben zelf Alfarijder geweest en er nog altijd ongeneeslijk mijn hart aan verloren. Had evengoed Peugeot kunnen schrijven. Daar heb ik nog meer vodden mee gehad. In elk geval zou'k er met geen enkel merk mee kunnen lachen om na iets meer dan 100.000km zo'n verhaal mee te maken. Wat doe je daar mee? (Aangetekende) brief schrijven om te beginnen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                          bazel zo niet man,ik zou echt niet weten waarom een Alfa dealer geen goede service zou bieden.
                          Ja, omdat jij het niet weet bestaat het niet natuurlijk. Eigen ervaring bij garages in Schaarbeek & Jette. Maar hou het hoffelijk a.u.b. Reacties als deze maken dit forum soms ongenietbaar.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk Berichten
                            Waarom pech, ben zelf Alfarijder geweest en er nog altijd ongeneeslijk mijn hart aan verloren. Had evengoed Peugeot kunnen schrijven. Daar heb ik nog meer vodden mee gehad. In elk geval zou'k er met geen enkel merk mee kunnen lachen om na iets meer dan 100.000km zo'n verhaal mee te maken. Wat doe je daar mee? (Aangetekende) brief schrijven om te beginnen.



                            Ja, omdat jij het niet weet bestaat het niet natuurlijk. Eigen ervaring bij garages in Schaarbeek & Jette. Maar hou het hoffelijk a.u.b. Reacties als deze maken dit forum soms ongenietbaar.

                            Mijn punt is dat je er vanuit gaat dat BMW betere service verleent dan andere merken...,als je enkel de verhalen leest die hier op het forum verschijnen dan zou ik al men twijfels hebben.


                            En dat andere merken sowiso mindere service verlenen...afgaand op enkele persoonlijke ervaringen.

                            Ik denk dat service afhangt van het team mensen die de garage runnen.Zo heeft hier vandenbroeck Bmw dilbeek een goede repu evenals Derocker wetteren voor alfa romeo...

                            ik vind het een misplaatste opm...

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                              Mijn punt is dat je er vanuit gaat dat BMW betere service verleent dan andere merken...,als je enkel de verhalen leest die hier op het forum verschijnen dan zou ik al men twijfels hebben.


                              En dat andere merken sowiso mindere service verlenen...afgaand op enkele persoonlijke ervaringen.

                              Ik denk dat service afhangt van het team mensen die de garage runnen.Zo heeft hier vandenbroeck Bmw dilbeek een goede repu evenals Derocker wetteren voor alfa romeo...

                              ik vind het een misplaatste opm...
                              ligt idd aan welke persnonen de garage runnen en hoeveel moeite ze doen, ben al bij verschillende merkgarages geweest en saab gilcon in haasrode, hoe moeilijk het merk t ook heeft, is in mijn regio gewoon de beste.
                              nu back on topic, wil graag weten wat t probleem nu is
                              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                ligt idd aan welke persnonen de garage runnen en hoeveel moeite ze doen, ben al bij verschillende merkgarages geweest en saab gilcon in haasrode, hoe moeilijk het merk t ook heeft, is in mijn regio gewoon de beste.
                                nu back on topic, wil graag weten wat t probleem nu is

                                smijt hem hier eens bij vandenbroeck binnen?

                                Comment


                                • #36
                                  Die speciefieke motor staat nu eenmaal bekend hiervoor, de kettingspanner is gewoon verkeerd ontworpen.

                                  Net zoals het te zwakke vliegwiel dat voor het schudden zorgt. Ze breken bijna allemaal! ( bepaalde jaargang, ze hebben betere versies in recentere wagens )

                                  Tuurlijk is een ketting levenslang, maar als de boel te zwak/verkeerd is gemaakt vanaf het begin is het gewoon een kwestie van tijd.

                                  edit: zo heb je de turbo's ook van de preFL, de sensor durft wel eens haperen, maar die zit in de turbo gegoten en dan moet dus de volledige turbo vervangen worden...

                                  Wat moet je goed gek zijn om met een 118d te rijden, maar geen moment spijt van!
                                  Last edited by ; 05/09/2011, 20:25.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                                    Wat moet je goed gek zijn om met een 118d te rijden, maar geen moment spijt van!
                                    Sukkelaar, ocharme

                                    Het is inderdaad een zalige auto om mee te rijden. Maar dat die motoren zo zwak waren wist ik niet en verbaast me wel. Er rijden er zoveel van rond. En wat met de andere varianten: 136pk, 150pk, 163pk? Allemaal zelfde euvel?

                                    @topicstarter: nog nieuws?

                                    Comment


                                    • #38
                                      Denk dat deze motor ook in de Freelander Td4 zit en heb weet van enkele mensen die probleemloos de 300.000 km kaap gepasseerd zijn, verder ook nog geen problemen gezien of gehoord op de verschillende LR fora re de kettingen en de kettingspanners ??

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                                        Die speciefieke motor staat nu eenmaal bekend hiervoor, de kettingspanner is gewoon verkeerd ontworpen.

                                        Net zoals het te zwakke vliegwiel dat voor het schudden zorgt. Ze breken bijna allemaal! ( bepaalde jaargang, ze hebben betere versies in recentere wagens )

                                        Tuurlijk is een ketting levenslang, maar als de boel te zwak/verkeerd is gemaakt vanaf het begin is het gewoon een kwestie van tijd.

                                        edit: zo heb je de turbo's ook van de preFL, de sensor durft wel eens haperen, maar die zit in de turbo gegoten en dan moet dus de volledige turbo vervangen worden...

                                        Wat moet je goed gek zijn om met een 118d te rijden, maar geen moment spijt van!
                                        Vanaf welke jaargang zou het "verholpen" moeten zijn? Ik heb een 318d van november 2007... Is het dan beter?

                                        Die turbo-problemen waren er dacht ik vooral met de eerste x20d's de x18d heeft een iets andere turbo dacht ik.
                                        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                        www.meevliegen.be

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                                          Die speciefieke motor staat nu eenmaal bekend hiervoor, de kettingspanner is gewoon verkeerd ontworpen.

                                          Net zoals het te zwakke vliegwiel dat voor het schudden zorgt. Ze breken bijna allemaal! ( bepaalde jaargang, ze hebben betere versies in recentere wagens )

                                          Tuurlijk is een ketting levenslang, maar als de boel te zwak/verkeerd is gemaakt vanaf het begin is het gewoon een kwestie van tijd.

                                          edit: zo heb je de turbo's ook van de preFL, de sensor durft wel eens haperen, maar die zit in de turbo gegoten en dan moet dus de volledige turbo vervangen worden...

                                          Wat moet je goed gek zijn om met een 118d te rijden, maar geen moment spijt van!
                                          Volgens mij waren dat net de FL 120D's die daar last van hadden, de 177 pk versies dus.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X