Ik denk koppeling niet centraal gezet, maak maar direct een afspraak, wa een misserie
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Distributieketting versleten = ruilmotor ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenIk denk koppeling niet centraal gezet, maak maar direct een afspraak, wa een misserie.
Ook niet meer mee verder rijden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BOM Bekijk BerichtenHallo autoforum,
Een tijdje geleden begon de motor van mijn 118d een raar geluid te maken..
(getik bij stationair draaien dat soms wegging tijdens het rijden,soms niet.)
Heb dan een afspraak gemaakt bij een BMW dealer.
Daar kreeg ik te horen dat de distributie(ketting) versleten is en dat een ruilmotor is aangewezen...
Is dit gebruikelijk voor enkel een versleten distributie(ketting) de hele motor te vervangen?
Er is geen garantie.
Graag wat raad en meningen van de kenners hier.
mvg,
BOM
Als ze daar een beginnend mechanieker aanzetten(wat hélemaal niet abnormaal is) zonder enige kennis van deze zaak, dan krijg je meestal zulke reacties van die mechaniekers.
Een ketting zou "levenslang" mee moeten gaan, anders bezie ik dit als een fabriekagefout.
Ik zou dit schriftelijk melden aan BMW Bornem als jij de eerste eigenaar bent van deze wagen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BOM Bekijk BerichtenOndertussen zit er al een nieuwe motor in , maar die maakte bijna meteen een luid kloppend geluid.
De koppelingspedaal trilt fel en de pook trilt ook hard.
In neutraal is er een traag kloppend/ratelend geluid dat sneller wordt naarmate het toerental/minuut.
Kan het zijn dat er iets scheelt met de koppeling bij een nieuwe motor?
Zoals ik al zei/denk, veel 'prullers' zitten er bij die mechaniekers.
Comment
-
niet leuk als je na een dergelijke herstelling moet concluderen dat het niet in orde is....BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenniet leuk als je na een dergelijke herstelling moet concluderen dat het niet in orde is....
Dan betaal je premium prijs en krijg je stoten en service die je op een Alfa eerder zou verwachten.
Comment
-
Wat een blufpoker bij die garages.Wat je niet vraagt wordt niet gemeld.Volgens mij is dat of was de vanos stuk.Bij uitdraaien van de kettingspanner kan men de lengte zien of de ketting te lang geworden is.
Nwe motor;zijn de motorsteunen niet hydraulisch?Om nog zotter te doen kan het wel eens zijn dat je aqtuatoren en sensors moet overzetten van je oude motor.Wat is er allemaal overgeplaatst?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fantomas Bekijk BerichtenWat een blufpoker bij die garages.Wat je niet vraagt wordt niet gemeld.Volgens mij is dat of was de vanos stuk.Bij uitdraaien van de kettingspanner kan men de lengte zien of de ketting te lang geworden is.
Nwe motor;zijn de motorsteunen niet hydraulisch?Om nog zotter te doen kan het wel eens zijn dat je aqtuatoren en sensors moet overzetten van je oude motor.Wat is er allemaal overgeplaatst?
Beste is natuurlijk u nekeer goe laten horen in de garage.
En geen toegevingen doen, vraag maar direct de dikste 7 serie voor vervangwagenToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk BerichtenInderdaad en ik wil ook wel eens weten welke garage dat dan wel is?
Dan betaal je premium prijs en krijg je stoten en service die je op een Alfa eerder zou verwachten.
pech hé dat het op een bmw is hehe (265000km met men alfa en NO PROBS)
@topicstarter ik zou brief schrijven naar bmw belgium...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenIk denk koppeling niet centraal gezet, maak maar direct een afspraak, wa een misserie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk BerichtenInderdaad en ik wil ook wel eens weten welke garage dat dan wel is?
Dan betaal je premium prijs en krijg je stoten en service die je op een Alfa eerder zou verwachten.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichtenpech hé dat het op een bmw is hehe (265000km met men alfa en NO PROBS)
@topicstarter ik zou brief schrijven naar bmw belgium...
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtenbazel zo niet man,ik zou echt niet weten waarom een Alfa dealer geen goede service zou bieden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk BerichtenWaarom pech, ben zelf Alfarijder geweest en er nog altijd ongeneeslijk mijn hart aan verloren. Had evengoed Peugeot kunnen schrijven. Daar heb ik nog meer vodden mee gehad. In elk geval zou'k er met geen enkel merk mee kunnen lachen om na iets meer dan 100.000km zo'n verhaal mee te maken. Wat doe je daar mee? (Aangetekende) brief schrijven om te beginnen.
Ja, omdat jij het niet weet bestaat het niet natuurlijk. Eigen ervaring bij garages in Schaarbeek & Jette. Maar hou het hoffelijk a.u.b. Reacties als deze maken dit forum soms ongenietbaar.
Mijn punt is dat je er vanuit gaat dat BMW betere service verleent dan andere merken...,als je enkel de verhalen leest die hier op het forum verschijnen dan zou ik al men twijfels hebben.
En dat andere merken sowiso mindere service verlenen...afgaand op enkele persoonlijke ervaringen.
Ik denk dat service afhangt van het team mensen die de garage runnen.Zo heeft hier vandenbroeck Bmw dilbeek een goede repu evenals Derocker wetteren voor alfa romeo...
ik vind het een misplaatste opm...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk BerichtenMijn punt is dat je er vanuit gaat dat BMW betere service verleent dan andere merken...,als je enkel de verhalen leest die hier op het forum verschijnen dan zou ik al men twijfels hebben.
En dat andere merken sowiso mindere service verlenen...afgaand op enkele persoonlijke ervaringen.
Ik denk dat service afhangt van het team mensen die de garage runnen.Zo heeft hier vandenbroeck Bmw dilbeek een goede repu evenals Derocker wetteren voor alfa romeo...
ik vind het een misplaatste opm...
nu back on topic, wil graag weten wat t probleem nu isToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichtenligt idd aan welke persnonen de garage runnen en hoeveel moeite ze doen, ben al bij verschillende merkgarages geweest en saab gilcon in haasrode, hoe moeilijk het merk t ook heeft, is in mijn regio gewoon de beste.
nu back on topic, wil graag weten wat t probleem nu is
smijt hem hier eens bij vandenbroeck binnen?
Comment
-
Die speciefieke motor staat nu eenmaal bekend hiervoor, de kettingspanner is gewoon verkeerd ontworpen.
Net zoals het te zwakke vliegwiel dat voor het schudden zorgt. Ze breken bijna allemaal! ( bepaalde jaargang, ze hebben betere versies in recentere wagens )
Tuurlijk is een ketting levenslang, maar als de boel te zwak/verkeerd is gemaakt vanaf het begin is het gewoon een kwestie van tijd.
edit: zo heb je de turbo's ook van de preFL, de sensor durft wel eens haperen, maar die zit in de turbo gegoten en dan moet dus de volledige turbo vervangen worden...
Wat moet je goed gek zijn om met een 118d te rijden, maar geen moment spijt van!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk BerichtenWat moet je goed gek zijn om met een 118d te rijden, maar geen moment spijt van!
Het is inderdaad een zalige auto om mee te rijden. Maar dat die motoren zo zwak waren wist ik niet en verbaast me wel. Er rijden er zoveel van rond. En wat met de andere varianten: 136pk, 150pk, 163pk? Allemaal zelfde euvel?
@topicstarter: nog nieuws?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk BerichtenDie speciefieke motor staat nu eenmaal bekend hiervoor, de kettingspanner is gewoon verkeerd ontworpen.
Net zoals het te zwakke vliegwiel dat voor het schudden zorgt. Ze breken bijna allemaal! ( bepaalde jaargang, ze hebben betere versies in recentere wagens )
Tuurlijk is een ketting levenslang, maar als de boel te zwak/verkeerd is gemaakt vanaf het begin is het gewoon een kwestie van tijd.
edit: zo heb je de turbo's ook van de preFL, de sensor durft wel eens haperen, maar die zit in de turbo gegoten en dan moet dus de volledige turbo vervangen worden...
Wat moet je goed gek zijn om met een 118d te rijden, maar geen moment spijt van!
Die turbo-problemen waren er dacht ik vooral met de eerste x20d's de x18d heeft een iets andere turbo dacht ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk BerichtenDie speciefieke motor staat nu eenmaal bekend hiervoor, de kettingspanner is gewoon verkeerd ontworpen.
Comment
Comment