Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over compressor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraag over compressor

Ik heb hier thuis een simpel compressortje staan. Ding is ongeveer 15 jaar oud, en wordt maar af en toe gebruikt. Meestal voor banden op te pompen, soms voor verf te spuiten.
    Echter, sinds een tijd werkt de veiligheid niet meer. Normaal gezien als die 8 bar in de tank had gepompt, sprong die vanzelf af. En dan sprong die terug aan als de druk wat gezakt was.
    Nu springt die al een tijd niet meer af. Op een keer ging die ineens tot 10 bar, en heb ik hem handmatig moeten afzetten. Sindsdien doet hij dat constant. Ik weet nu niet wat er gebeurt als ik hem nog verder dan 10 bar zou laten gaan. Ontploffen zal dat nu niet direct doen zeker ?

Iemand die weet wat er moet nagekeken worden? Of kan ik maar best ineens een nieuwe kopen?

Op zo 'n oude pressostat kon je vroeger het rood knopje verzetten zodat hij bleef pompen.Een overdrukventiel zit er altijd op als de druk te hoog wordt.Afregelen van de druk kun je ook bij sommige pressostaten.Anders koop je gewoon een nieuwe drukregelaar.Mss liegt je meter.

Comment

Working...
    X