Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Abarth 500 olie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Abarth 500 olie

Weet iemand met welke olie de abarth 500 wordt geleverd?
    Want ik zou er een 1 litertje moeten bijkappen na 11k km.
    Ik heb de receptie gebeld en ze haalden aan dat er 10w 50 syntetische olie in moet ,maar hij klonk héél onzeker .... dus misschien kan iemand van jullie mij helpen ? alvast bedankt

En wat zegt het instructieboekje ??

Comment

10W50 kan wel kloppen, zie http://www.fiat-service.nl/instructi...h500%20KIT.pdf
      Is me niet helemaal duidelijk of dit zowel voor de "gewone" Abarth en de Abarth Esseesse geldt.

Comment

[quote=niekcarfreak;4638667]10W50 kan wel kloppen, zie http://www.fiat-service.nl/instructi...h500%20KIT.pdf
        Is me niet helemaal duidelijk of dit zowel voor de "gewone" Abarth en de Abarth Esseesse geldt.[/quote
        Ok dank je , ik heb het gevonden.
        Het is FL Selenia abarth 10w50. Nu nog vinden waar ze die verkopen ben al gaan vragen bij de fiat dealer en daar hebben ze die niet en kunnen ze die niet bestellen. Bij buga waarschijnlijk wel maar ik vind het een beetje overdreve om 100km te rijden voor een busje olie.

Comment

Mag er geen castrol 10w50 in.

Comment

[quote=Abarth 500;4639802]
            Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten
            10W50 kan wel kloppen, zie http://www.fiat-service.nl/instructi...h500%20KIT.pdf
            Is me niet helemaal duidelijk of dit zowel voor de "gewone" Abarth en de Abarth Esseesse geldt.[/quote
            Ok dank je , ik heb het gevonden.
            Het is FL Selenia abarth 10w50. Nu nog vinden waar ze die verkopen ben al gaan vragen bij de fiat dealer en daar hebben ze die niet en kunnen ze die niet bestellen. Bij buga waarschijnlijk wel maar ik vind het een beetje overdreve om 100km te rijden voor een busje olie.
            Wat gaat de FIAT-dealer er dan straks in doen tijdens een beurt?

Een ander merk is ook geen ramp denk ik, neem dan wel 10W50 volsynthetisch.

Te weinig olie in het blok is slechter, teveel trouwens ook.
            Of je laat alle olie verversen, een keer meer kan nooit kwaad zeker niet als de olie er al een jaar of langer in zit.
            Last edited by ; 24/06/2011, 21:32.

Comment

Ik weet al ondertussen waar te bestellen , het zal geen kwaad kunnen idd. Maar ik wil altijd het beste voor mijn ''bolhoedje'' en ik vind het wel nice zo een metaal vatje met een speciale mengsel voor abarth zelf. staat er trouwens ook op dat deze is voor geschreven voor abarth modellen.Is zonde voor ze nu al helemaal te vervangen , mijn abarth heeft nog maar 11k km's en heb hem anderhalf jaar ongeveer. Maar alvast bedankt

Comment

als het van een 'deftig' merk is zou ik me absoluut geen zorgen maken hoor. Hoogstens zitten er andere additieven bij. Iemand heeft me ooit proberen wijsmaken dat je door verschillende additieven te 'mengen' je motor nog beter zou beschermen, maar zo ver wou ik niet meegaan in dat marketing-praatje

Comment

Daar geloof ik ook niet in , maar ik heb zo iets van als die toch bijna even duur zijn pak ik liever die van de abarth zelf enz snap je .dan ben ik niet 999% maar 1000% juist. en ik vind da ijzer canneke wel vet zo met de abarth logo erop enz ...

Comment

Koop die Selenia olie maar, ik heb hier nog een paar lege bussen staan, gewoon gehouden als souvenir Die bussen zijn echt cool met het grote Abarth logo er op! Paar op een rij zetten op de vensterbank in uw garage en je hebt meteen mooie decoratie

Comment

Selenia Abarth 10W-50 is a fully synthetic "preparazione" lubricant that warrants the utmost performance for engines with high specific power.Selenia Abarth 10W-50 is the lubricant formulated for all Abarth cars fitted with the Tuning Kit that increases the engine performance. The Abarth relationship is a testimony to the supremacy of Selenia products.
                      Characteristics:
                      Selenia Abarth 10w-50 is able of meeting the higher performance requirements of the engine.

<LI style="MARGIN-LEFT: 15px">It ensures very high stability at high temperatures. <LI style="MARGIN-LEFT: 15px">It prevents fouling of the turbine optimising engine performance level. <LI style="MARGIN-LEFT: 15px">High stability to oxidation. <LI style="MARGIN-LEFT: 15px">Maximum grip of the lubricating film.

Selenia Abarth 10W-50 is a fully synthetic "preparazione" lubricant that warrants the utmost performance for engines with high specific power.Selenia Abarth 10W-50 is the lubricant formulated for all Abarth cars fitted with the Tuning Kit that increases the engine performance.

volgens mij kan je deze ook bij tyunder bestellen.http://www.tuynder.nl/tuynder/#home

Comment

Working...
                      X