Mededeling

Collapse
No announcement yet.

expertise ongeval dat totaal niet klopt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• expertise ongeval dat totaal niet klopt

Ik ga het hier ook eens zetten, er zullen hier wel mensen zijn die wat van de techniek van auto's kennen zeker? ik heb zo een vermoeden dat de expert in kwestie afgesproken heeft met de garage in kwestie om mij in de zak te zetten, en er staan dan ook serieuze leugens in zijn verslag!

"volgens verzekerde is de remdruk plots weggevallen door het plots loskomen van de bevestigingen van de remklauw vooraan links."

Dit is moeilijk te aanvaarden en dit om volgende redenen:
    -de twee bevestigingsbouten van de remklauw kunnen onmogelijk plots en tegelijkertijd uit de bussen loskomen. bovendien ze op de plaats van het ongeval terugvinden en onbeschadigd is in dergelijk geval quasi onmogelijk.
    -indien een van de bevestigingsbouten loskomt dan hoort en voelt men dit bij het afremmen. het zou gepaard gaan met een kloppend geluid in het koetswerk telkens wanneer men afremt.
    -indien een der klauwen op die manier loskomt en plots van tussen de remschijf glipt dan zou inderdaad één remcircuit van het dubbel remcircuit kunnen uitvallen. de remdruk blijft echter bestaan in het tweede circuit zodat het voertuig minder sterk zal afremmen maar toch voldoende om aan 50km/u op enkele tientallen meters stil komen te staan.
    -bij het losmaken van het rechter voorwiel is ons opgevallen dat dit wiel meer aangespannen was, bovendien zijn er sporen dat het niet van de welnaaf werd gedemonteerd.

voorlopige besluiten gebaseerd op materiele vastellingen:

-de schade aan de linker voortrein kan onmogelijk het loskomen van de remklauw verklaren
    -de afwezigheid van schade aan de bevestigingselementen van de remklauw kan onmogelijk bevestigen dat de remklauw geleidelijk loskwam door onvoldoende aangespannen bouten.
    -het feit dat alle onderdelen op de plaats van het ondgeval werden teruggevonden betekent enkel dat alles nog op het voertuig aanwezig was toen het werd aangereden.
    -de losse remklauw verklaart niet het volledig wegvallen van het remvermogen gezien wij te maken hebben met een dubbel remcircuit.
    -in de gegeven omstandigheden zie ik geen reden om garage **** in gebreke te stellen.
    -geen enkele confrater zal ooit aannemen dat het onvoldoende aantrekken van de bevestigingsbouten van de remklauw aan de oorzaak van het ongeval ligt.

gedaan in eer en geweten en als voorlopig opgemaakt op 08/06/2011
    J.L. *******
    nog even opmerken dat die boutjes die ik zogezegd op de plek van het ongeval zou teruggevonden hebben dus duidelijk niet teruggevonden zijn op de plek van het ongeval, hij durft er zelfs nog een foto van de boutjes van aan de andere remklauw bijzetten als zijnde die van aan de kapotte klauw!

ook heb ik een anti trilplaatje van tussen de remblokken teruggevonden voor de plek waar het ongeval gebeurde, dus waar ik zonder remdruk viel. hier maakt em ook totaal geen notie van in zijn verslag!

het feit dat met de blokken uit de klauw en de klauw los je totaal geen tegendruk in de rempedaal hebt als je er op drukt, weerlegt volgens mij al zijn argument van gescheiden remsysteem, aangezien dit duidelijk niet het geval is dat er nog druk op het ander circuit zou zitten.

Vertel mss eens wat er juist gebeurd is, en met welke auto, of je nog gepompt hebt,...
    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

blijkbaar was mijn remklauw losgekomen jus voor ik aan dat kruispunt was, dus zonder remmen aan +- 50-60 een voorrangsbaan gedwarst. midden januari zijn mijn voorste remklauwen nog beide gereviseerd geweest, en de klauw was gewoon volledig losgekomen. op het kruispunt zelf op een punt waar de aanrijding nog nie gebeurd was, heb ik een onderdeel van mijn remklauw gevonden.

een tekening van wat der just gebeurd is:

die boutjes waren dus verdwenen, en nergens te vinden op de plek van het ongeval.

het gaat dus over een toyota MR2 uit 1999, en ja ik heb een stuk of 3-4x gepompt, en er gebeurde totaal niets.
      Last edited by ; 20/06/2011, 22:43.

Comment

Ik heb ook mijn buik vol van die zgn experts. Ik heb onlangs een expert aangesproken op een fout toen hij mijn wagen kwam bekijken na een banaal ongeval, eerst ontkende hij nog maar toen ik foto's kon tonen als bewijs heeft hij de zaak zo lang mogelijk laten aanslepen zodat ik 4 maand heb mogen wachten op centen...
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

ik ga niet oordelen over het feit dat die boutjes al dan nie verdwenen kunnen zijn en daardoor de remklauw kan loskomen.

Maar feit is zowizo wel al knip je bijde remleidingen door van je voorste remmen dan nog heb je achterremmen. Een hoofdremcylinder is een dubbel totaal gescheide cylinder (altijd al van in de jaren stillekes) en een falen aan voorremmen heeft geen effect op achtterremmen. Je zal minder druk voelen maar achterremmen heb je altijd.
          Ik ga ook niet uitspreken of je enkel met je achtterremmen in combinatie met de paniekreactie die je toch wel krijgt als je ineens pak minder (of geen) rem voelt nog zal gestopt raken aan dat kruispunt. (een handrem heb je ook nog maar daar denkt je op dat moment ook niet aan natuurlijk)

ben je enkel die kleine boutjes kwijt want bij loskomen zou je echt die langen stukken die ervoor getekend zijn ook kwijt moeten zijn.

dat als de bouten geleidelijk loskomen je dat moet voelen door trillingen kan je in vraag stellen. En daar kan ik ook nog vanuit gaan dat als je er een rustige rijsteil op aanhoud dat je daar nog niet veel van gemerkt had.

shade aan voortrein en vooral binnenkant velg is dan weer duidelijk dat er iets losgekomen is.

Natuurlijk is dit heel moeilijk om te te kunnen zeggen of het loskomen dan gekomen is door onvoldoende aandraaien van de bevestiging. Maar daar zou een expert dan toch in eer en geweten eerlijk moeten zijn want de kans dat dit door iets anders is gebeurd is nog kleiner (zeker omdat er pas aan de remmen is gewerkt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
            Zijn remcircuits niet diagonaal gescheiden (links-voor/rechts-achter en rechts-voor/links-achter)?
            Dat dacht ik toch ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evoluzione Bekijk Berichten
              Dat dacht ik toch ook.
              in ieder geval rem moet ie nog hebben.

als je een heel simpel systeem hebt dan is het zo'n cicruit

dus achteraan gescheiden van vooraan
              wat logisch is want op de achteras zit normaal nog een regeling voor de remdruk afhankelijk van de belasting van de achteras.

Ik denk dat jullie aan ABS circuits aan het denken zijn en de electrische regeling waarover men ook in termen van een circuit spreekt en hoe die aangestuurd worden.

Comment

Zijn dat achteraan trommels of schijven?

Met enkel trommels terwijl je aan het pompen bent zal je niet zo snel stilstaan denk ik zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                  Denk dat die tekening niet van een MR2 is.
                  Daarmee dat ik het vroeg, maar ergens ga ik er van uit dat het schijven zullen zijn zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                    Daarmee dat ik het vroeg, maar ergens ga ik er van uit dat het schijven zullen zijn zeker?
                    Zijn idd schijven achteraan

Comment

tekening is gewoon een basis schema he.

en trouwens als je trommels hebt dan geraak je ook nog stil hoor. De remkracht die een trommel eventueel kan ontwikkellen is niet zozeer de slechte eigenschap van een trommel wel dat het zijn warmte niet kwijt kan.
                      Het pompen is in dit geval ook wel nefast natuurlijk, maar dat is door de paniekreactie dat je dat gaat doen denk ik.

schijven of trommels doet er voor die tekeningen niet toe aangezien het over de scheiding van de vloeistofcicruits ging.

Comment

Systeem van MR2 is diagonaal gescheiden. Het loskomen van de remklauw zou betekenen dat je op 3 van 4 wielen kunt remmen. Niet met voldoende remkracht en het voertuig zou scheef trekken.

Verder is de vraag of het falen niet ligt aan de tandem hoofdremcylinder.

Uit je verklaring blijkt duidelijk dat het problemen bij de remmen ligt, maar de klauw?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                          Systeem van MR2 is diagonaal gescheiden. Het loskomen van de remklauw zou betekenen dat je op 3 van 4 wielen kunt remmen. Niet met voldoende remkracht en het voertuig zou scheef trekken.

Verder is de vraag of het falen niet ligt aan de tandem hoofdremcylinder.

Uit je verklaring blijkt duidelijk dat het problemen bij de remmen ligt, maar de klauw?
                          kan ik me ook eerder in vinden... een lekke hoofdremcilinder, of een kokende remvloeistof kan eerder voor het geheel uitvallen van de remwerking zorgen dan één defecte remklauw. Een gescheiden circuit is net zo opgebouwd om uit te sluiten dat een klein defect (een lek kan je snel hebben) niet voor levensgevaarlijke situaties zou zorgen.
                          Nu, aangezien je hier af en toe mee op de ring ging, zou het me verwonderen dat je gewoon op de openbare weg geconfronteerd wordt met kokende remvloeistof, tenzij je net voordien als een zot hebt zitten rijden. Ik heb het zelf ook ooit meegemaakt: eerst een heel stukje goed doorrijden, dan een paar km rustig laten bollen, aan een rondpunt komen en zero remdruk. Gelukkig zonder verdere gevolgen.

En ik vind het ook zeer vreemd dat twee bouten tegelijk zouden lostrillen. Breken, ok, maar dan moeten ze ook beschadigd zijn. De twee tegelijk doet me eerder vermoeden dat iemand ze net voordien heeft losgedraaid om welke reden dan ook...

Comment

Er is dus wel schade aan de binnenkant van de velg, waaruit duidelijk blijkt dat de klauw tijdens het rijden losgekomen is en tegen de velg gezeten heeft. Op de plek van het ongeval hebben de aanwezige agenten trouwens ook vastgesteld dat die beide boutjes verdwenen waren, evenals de takelaar die eigenlijk het eerst ontdekt had dat die klauw los was en die boutjes weg waren. Ook had ik gepompt omdat ik gewoon mijn pedaal tegen de grond trapte zonder iets van tegendruk, en mijn auto reageerde totaal niet op het pompen, was precies alsof ik niet aan mijn REM kwam. Er is ook duidelijk te zien aan de schuivers waar die boutjes inzaten dat er geen borgmiddel gebruikt was! Ook zaten er veiligheidsbouten op mijn wielen, waardoor da wiel er niet zomaar kan af genomen zijn.

Comment

De expert insinueerde dus dat er sabotage in het spel zou kunnen zijn, dus kort voor het ongeval ergens, maar dat kan dus niet door die veiligheidsbouten.

Comment

gewoon tegen expertise laten doen

Comment

ben ik van plan, maar ik moet de verzekering laten weten wat er allemaal niet klopt op dat verslag, daarom dat ik hier eens de mening vraag zodat ik zeker geen verkeerde dingen zeg. ik wil gewoon dat mijn achtergrond klopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                    De expert insinueerde dus dat er sabotage in het spel zou kunnen zijn, dus kort voor het ongeval ergens, maar dat kan dus niet door die veiligheidsbouten.
                                    Je kan die er toch altijd gewoon uitdraaien als je de sleutel hebt.

Loos argument he, die bouten.

Comment

sleutel zat in de wagen die altijd op slot was. en sowieso, wie zou der nu zomaar van iemand zijn bouten van zijn remklauw gaan loszetten, dat ze just los genoeg staan om na een aantal km los te komen zodat ik een accident heb...

Comment

Ik denk niet dat de expert insinueerde dat het iemand anders was ...

Comment

Working...
                                        X