Ik ga het hier ook eens zetten, er zullen hier wel mensen zijn die wat van de techniek van auto's kennen zeker? ik heb zo een vermoeden dat de expert in kwestie afgesproken heeft met de garage in kwestie om mij in de zak te zetten, en er staan dan ook serieuze leugens in zijn verslag!
nog even opmerken dat die boutjes die ik zogezegd op de plek van het ongeval zou teruggevonden hebben dus duidelijk niet teruggevonden zijn op de plek van het ongeval, hij durft er zelfs nog een foto van de boutjes van aan de andere remklauw bijzetten als zijnde die van aan de kapotte klauw!
ook heb ik een anti trilplaatje van tussen de remblokken teruggevonden voor de plek waar het ongeval gebeurde, dus waar ik zonder remdruk viel. hier maakt em ook totaal geen notie van in zijn verslag!
het feit dat met de blokken uit de klauw en de klauw los je totaal geen tegendruk in de rempedaal hebt als je er op drukt, weerlegt volgens mij al zijn argument van gescheiden remsysteem, aangezien dit duidelijk niet het geval is dat er nog druk op het ander circuit zou zitten.
"volgens verzekerde is de remdruk plots weggevallen door het plots loskomen van de bevestigingen van de remklauw vooraan links."
Dit is moeilijk te aanvaarden en dit om volgende redenen:
-de twee bevestigingsbouten van de remklauw kunnen onmogelijk plots en tegelijkertijd uit de bussen loskomen. bovendien ze op de plaats van het ongeval terugvinden en onbeschadigd is in dergelijk geval quasi onmogelijk.
-indien een van de bevestigingsbouten loskomt dan hoort en voelt men dit bij het afremmen. het zou gepaard gaan met een kloppend geluid in het koetswerk telkens wanneer men afremt.
-indien een der klauwen op die manier loskomt en plots van tussen de remschijf glipt dan zou inderdaad één remcircuit van het dubbel remcircuit kunnen uitvallen. de remdruk blijft echter bestaan in het tweede circuit zodat het voertuig minder sterk zal afremmen maar toch voldoende om aan 50km/u op enkele tientallen meters stil komen te staan.
-bij het losmaken van het rechter voorwiel is ons opgevallen dat dit wiel meer aangespannen was, bovendien zijn er sporen dat het niet van de welnaaf werd gedemonteerd.
voorlopige besluiten gebaseerd op materiele vastellingen:
-de schade aan de linker voortrein kan onmogelijk het loskomen van de remklauw verklaren
-de afwezigheid van schade aan de bevestigingselementen van de remklauw kan onmogelijk bevestigen dat de remklauw geleidelijk loskwam door onvoldoende aangespannen bouten.
-het feit dat alle onderdelen op de plaats van het ondgeval werden teruggevonden betekent enkel dat alles nog op het voertuig aanwezig was toen het werd aangereden.
-de losse remklauw verklaart niet het volledig wegvallen van het remvermogen gezien wij te maken hebben met een dubbel remcircuit.
-in de gegeven omstandigheden zie ik geen reden om garage **** in gebreke te stellen.
-geen enkele confrater zal ooit aannemen dat het onvoldoende aantrekken van de bevestigingsbouten van de remklauw aan de oorzaak van het ongeval ligt.
gedaan in eer en geweten en als voorlopig opgemaakt op 08/06/2011
J.L. *******
Dit is moeilijk te aanvaarden en dit om volgende redenen:
-de twee bevestigingsbouten van de remklauw kunnen onmogelijk plots en tegelijkertijd uit de bussen loskomen. bovendien ze op de plaats van het ongeval terugvinden en onbeschadigd is in dergelijk geval quasi onmogelijk.
-indien een van de bevestigingsbouten loskomt dan hoort en voelt men dit bij het afremmen. het zou gepaard gaan met een kloppend geluid in het koetswerk telkens wanneer men afremt.
-indien een der klauwen op die manier loskomt en plots van tussen de remschijf glipt dan zou inderdaad één remcircuit van het dubbel remcircuit kunnen uitvallen. de remdruk blijft echter bestaan in het tweede circuit zodat het voertuig minder sterk zal afremmen maar toch voldoende om aan 50km/u op enkele tientallen meters stil komen te staan.
-bij het losmaken van het rechter voorwiel is ons opgevallen dat dit wiel meer aangespannen was, bovendien zijn er sporen dat het niet van de welnaaf werd gedemonteerd.
voorlopige besluiten gebaseerd op materiele vastellingen:
-de schade aan de linker voortrein kan onmogelijk het loskomen van de remklauw verklaren
-de afwezigheid van schade aan de bevestigingselementen van de remklauw kan onmogelijk bevestigen dat de remklauw geleidelijk loskwam door onvoldoende aangespannen bouten.
-het feit dat alle onderdelen op de plaats van het ondgeval werden teruggevonden betekent enkel dat alles nog op het voertuig aanwezig was toen het werd aangereden.
-de losse remklauw verklaart niet het volledig wegvallen van het remvermogen gezien wij te maken hebben met een dubbel remcircuit.
-in de gegeven omstandigheden zie ik geen reden om garage **** in gebreke te stellen.
-geen enkele confrater zal ooit aannemen dat het onvoldoende aantrekken van de bevestigingsbouten van de remklauw aan de oorzaak van het ongeval ligt.
gedaan in eer en geweten en als voorlopig opgemaakt op 08/06/2011
J.L. *******
ook heb ik een anti trilplaatje van tussen de remblokken teruggevonden voor de plek waar het ongeval gebeurde, dus waar ik zonder remdruk viel. hier maakt em ook totaal geen notie van in zijn verslag!
het feit dat met de blokken uit de klauw en de klauw los je totaal geen tegendruk in de rempedaal hebt als je er op drukt, weerlegt volgens mij al zijn argument van gescheiden remsysteem, aangezien dit duidelijk niet het geval is dat er nog druk op het ander circuit zou zitten.
Comment