Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ongeloofelijk stroeve versnellingsbak, help!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ongeloofelijk stroeve versnellingsbak, help!

Beste,

Sinds een tijdje had ik al last van een stroeve versnellingsbak, zeker na een tijdje autosnelweg te rijden kreeg ik hem met moeite uit zijn 5de versnelling.
    Nu is het wel redelijk erg, dat ik altijd met een redelijke stroeve bak zit.
    Aan wat kan dit liggen?
    Auto gaat 23 juni zijn klein onderhoud krijgen, maar toch ben ik benieuwd of iemand hier het al kan weten.

Brecht
    Last edited by Br3cht; 17/06/2011, 16:04.

Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
    Beste,

Sinds een tijdje had ik al last van een stroeve versnellingsbak, zeker na een tijdje autosnelweg te rijden kreeg ik hem met moeite uit zijn 5de versnelling.
    Nu is het wel redelijk erg, dat ik altijd met een redelijke stroeve bak zit.
    Aan wat kan dit liggen?
    Auto gaat 23 maart zijn klein onderhoud krijgen, maar toch ben ik benieuwd of iemand hier het al kan weten.

Brecht
    Zijn er bijkomende geluiden te horen? Of gewoon stroef pookgevoel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Zijn er bijkomende geluiden te horen? Of gewoon stroef pookgevoel?
      Gewoon een stroeve pook. Geen extra geluiden, alles gaat, maar ongeloofelijk zwaar.

Comment

Dan zal het volgens mij niet aan de koppeling liggen, maar eerder aan het stangenstelsel dat aan de pook hangt. Hoewel ik niet zou weten hoe dat stroef kan beginnen gaan.

Comment

Nu ik zo rond lees op andere site's, kan het dat wel zijn..
          Dure grap zeker?

Comment

Ligt aan de onderdeelprijs en de bereikbaarheid natuurlijk.

Bij mijn Alfa was dat +/- 70 euro + een uurtje werk

Comment

Een dag werken ervoor dus.
              Als het daarbij blijft, valt het nog relatief mee..
              Hoe kan zoiets kapot gaan?
              Algemene slijtage?

Comment

Vader denkt dat het in het beste geval de bakolie leeg is.
                Omdat mijn motor zogenaamd 'zwete', maar sinds een kleine maand heeft die niks 'bijgezweet'.
                Koppeling is het niet, met de zogenaamde test uit 3de vertrekken.

Comment

Als je bakolie leeg is moet je dat horen.
                  Oh, en dat is weldegelijk het slechtste geval, want die dingen zijn niet gemaakt om zonder olie te rijden, en een boite is wat duurder dan een versnellingspookmechanisme

Comment

Hmmm het kan, we zullen het weten donderdag..zoweinig mogelijk de auto proberen te nemen..

Comment

Vorig najaar bij m'n Peugeot Partner de koppeling moeten vervangen (versleten - stinken).

Toen zelfs met de nieuwe koppeling zelfde probleem als u gehad: vooral moeilijk in 1ste krijgen en terug in 3de.

Bleek dat er, zoals aangehaald, ook nog een 'stangske' versleten was. Na vervanging (29 euro) was het probleem opgelost.

Comment

Mijn oude Fiat schakelt ook slechter naargelang de rit langer wordt. Koud gaat het nog allemaal redelijk maar na +/- 25 km wil hij soms niet meteen uit z'n drie of vier. Dat ligt waarschijnlijk ook aan de overbrengingstang waar een rubbertje versleten is of niet meer goed zit.

Bakolie gaat niet leegzweten hoor. Die van de Fiat lekt zelfs maar is nog nooit leeg geraakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lorias Bekijk Berichten
                          Vorig najaar bij m'n Peugeot Partner de koppeling moeten vervangen (versleten - stinken).

Toen zelfs met de nieuwe koppeling zelfde probleem als u gehad: vooral moeilijk in 1ste krijgen en terug in 3de.

Bleek dat er, zoals aangehaald, ook nog een 'stangske' versleten was. Na vervanging (29 euro) was het probleem opgelost.
                          Als het dat is, dan maak ik mij niet zoveel zorgen

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                          Mijn oude Fiat schakelt ook slechter naargelang de rit langer wordt. Koud gaat het nog allemaal redelijk maar na +/- 25 km wil hij soms niet meteen uit z'n drie of vier. Dat ligt waarschijnlijk ook aan de overbrengingstang waar een rubbertje versleten is of niet meer goed zit.

Bakolie gaat niet leegzweten hoor. Die van de Fiat lekt zelfs maar is nog nooit leeg geraakt
                          Hmmm, ik hoop echt dat het daarbij blijft.

Bedankt iedereen voor de comments!

Comment

Het blijk dat het om een mechanisme gaat dat verbonden is met de pook, dat moet terug goed ingesmeerd worden, daarom schakeld die zo stroef..

Comment

Working...
                            X