Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Remmen op de motor bij automaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

in een steile afdaling mag je gerust met je tiptronic terug naar 2 de schakelen en je zo laten bollen. Die tiptronic is verstandig genoeg omdat te snappen en je maakt er heus niets mee kapot. Een zware Q7 een steile afdaling te laten doen van een km of 15 door enkel met de remmen te werken is niet zo verstandig.

Die manuele stand is net gemaakt zodat jij zou kunnen kiezen welke versnelling je wil en zodat je zou kunnen terugschakelen. Bv in een bocht in 2de versnelling blijven hangen, zodat ie niet in een bocht gaat terug schakelen. Voor een bocht tijdens het remmen mee terugschakelen naar een versnelling lager dan dat ie automatisch zou doen.. Die stand zit er voor een reden op. Niet zodat je zelf je bak omzeep kan helpen.

Comment

nissan had zoon self destruct knopjes geinstalleerd op de GTR,
      I think they called it launch control.

:p

Comment

porsche
        VW
        audi
        ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Probe Bekijk Berichten
          hoe rij je dan in de bergen ?
          je remmen staan toch rood gloeiend na een afdaling dan ?
          In de bergen inderdaad manueel schakelen, deze winter vlotjes zo naar beneden gereden
          Maar op het vlakke is dat niet nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
            porsche
            VW
            audi
            ....

die verboden niet om op het self destruct knopje te drukken omdat dan de warrantie breekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
              die verboden niet om op het self destruct knopje te drukken omdat dan de warrantie breekt.
              Is da zo?
              Ik ken niets van GTR's ...
              terecht blijkbaar?

Comment

From politics and technology to entertainment and beyond, we provide real-time coverage you can rely on, making us your dependable source for 24/7 news.

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Probe Bekijk Berichten
                  Mag je hier ook mee terugschakelen (dmv de tiptronic) en remmen op de motor ?
                  het gaat om een audi Q7 met tiptronic automaat

hoe rij je eigenlijk vlot in de bergen met een automaat ?
                  Met ons vorige Q7 speelde ik bij zulke situaties als het ware met de tiptronic pook, gewoon uitzoeken welke versnelling het best past. Natuurlijk inzien dat je je toeren niet te hoog houdt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yucei Bekijk Berichten
                    Met ons vorige Q7 speelde ik bij zulke situaties als het ware met de tiptronic pook, gewoon uitzoeken welke versnelling het best past. Natuurlijk inzien dat je je toeren niet te hoog houdt.
                    heb ondertussen wat kleine 'bergjes' gedaan,
                    gaat idd het vlotst met de tiptronic

ook bij het klimmen schakelt hij soms iets te rap op (persoonlijke mening)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                      da's voor mij ook de grootste aanpassing geweest. In sommige gevallen als ik geen signaal wil geven met m'n remlichten (vertragen op de autosnelweg voor eentje die tussenkruipt bv) durf ik de geartronic al eens gebruiken om te remmen op de motor. Maar je voelt wel dat dat niet de bedoeling is. Passief remmen dus, helaas.
                      Ik gebruik daar mijn CC voor.

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Superherkenbaar

Altijd denken van shit ik moet hier op rem duwen en eigenlijk wil ik dat niet.
                      Ik doe dat dus soms ook maar dat rijdt niet goed.

Het manuele schakelen van een automaat is écht noodzakelijk bij afdalingen. En die zijn er zowat overal behalve op deze plaats in de wereld en vandaar dat wij ons soms afvragen waarvoor je dat eigenlijk moet gebruiken.

Ik ben een erg grote fan van automatische versnellingsbakken maar in de bergen zijn ze echt niet praktisch (schakelen te snel op en terugschakelen gaat niet vlot) maar het is zeker goed doenbaar.
                      Voor de molshopen van hier kan je perfect uitzoeken (bijna alles tussen 60 & 90)wat de ideale snelheid is om af te dalen, CC afstellen, in het geheugen zetten en hij remt wel voor jou af als het nodig is.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                        in een steile afdaling mag je gerust met je tiptronic terug naar 2 de schakelen en je zo laten bollen. Die tiptronic is verstandig genoeg omdat te snappen en je maakt er heus niets mee kapot. Een zware Q7 een steile afdaling te laten doen van een km of 15 door enkel met de remmen te werken is niet zo verstandig.

Die manuele stand is net gemaakt zodat jij zou kunnen kiezen welke versnelling je wil en zodat je zou kunnen terugschakelen. Bv in een bocht in 2de versnelling blijven hangen, zodat ie niet in een bocht gaat terug schakelen. Voor een bocht tijdens het remmen mee terugschakelen naar een versnelling lager dan dat ie automatisch zou doen.. Die stand zit er voor een reden op. Niet zodat je zelf je bak omzeep kan helpen.
                        Klopt, niets aan toe-te-voegen.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

In de rijschool is het verplicht te schakelen met de automaat.Dit ivm caravan en bergen.Er zijn er ook diet durven schakelen.Men zou die chauffeurs eens in een geladen truck in de Alpen moeten laten rijden. Zo een oude Bedford van het leger.Als je niet vlug bent met tussengas dan moet je in 1° vitesse omhoog.

Comment

Working...
                          X